Etter å ha lest en viss ung kvinnes blogg samt diverse innlegg på
forumet var det med en viss spenning at min reise med CO skulle
utføres.
Jeg hadde bestemt meg at rapporten skulle være uten en masse
bilder av hoteller, veier, folk, mat, fly, knyttenever og annet, men må si at jeg angret meg for manglende billedbevis etter å ha lest
Seatbelt's og Th-hje's rapporter, prestasjonsangsten ble liksom større uten underbyggende bevis, men her er den, rapporten altså.
CO039
OSL-EWR
B757-200
SETE 11A
Avgangstid 11:25, aktuell avgang 11:45, ingen forklaring på delay
Målltid - Lunch
Vi steg ombord i en slank flott, lys maskin i OSL med godt mot og en lang tur foran oss, sete ble bekledd med et stk lang herremann
og medfølgende reisefølge, hun i eget sete.
Dessverre var avstanden til sete foran ikke opptimal for mine bein, en knyttenevetest ville blitt bestått, men hva hjelper det når det for meg handler om å kunne strekke ut lankene og ikke nødvendigvis kunne få knytteneven mellom knær/seterygg.
Vel på 8:12 klarer man det og med TV i stolryggen så så det greit ut.
Etter forholdsvis kort tid kom crew med Pretzels og drikke, de som ville ha sterkere enn kaffe/coca-cola fikk punge ut med usd 6.-
Så var det tid for lunch og nå blir jeg misunnelig på de 2 ovennevnte herrer's bilder, vår lunch bestod nemlig av:
1 salat, 1 dressing ( god ), 1 liten kold bolle, 1 stk smør, 1 kjeks i plastpose og valg mellom kylling eller kjøtt, jeg tok kjøtt og alt smakte flymat, godt nok, men ikke wow.
Før landing i EWR fikk vi servert en eske (?) med 1 chipspose i
og 1 ost/skinke sandwich, varm, med smeltet oss klistret til plasten, etter å ha blitt varmet i plastposen var det litt sånn bit og dra aktig over sandwichen.
CO550
EWR-AUS
B737-700
SETE 32B:crowded
Avganstid 20:00, aktuell avgang 19:55, forsinket ankomst AUS
Her var det kun drikke som gjaldt usd 6.-, samme pris hvis du ville se TV ob, det synes jeg var stilig, DIRECTTV i seteryggen foran
ellers ikke mye å si om den turen bortsett fra at siste seterad uten mulighet til å annet enn å sitte som en - L - i 4 timer ikke er en opptimal avslutning etter en lang dags ferd, men med hodet i seteryggen :headbang, foran fikk en litt søvn tilslutt.
CO2228
MEM-EWR
ERJ-145 FLYDD AV EXPRESSJET AIRLINES
SETE 7A:spin
Avgangstid 14:15, aktuell avgang 15:30 p.g.a ATC ( vær )
Fikk Ole Brumm sete og leske i glasset, litt hopp og sprett p.g.a høye skyer, men en begivenhetsløs tur
CO038
EWR-OSL
B757-200
SETE 40A
Avgangstid 20:00, aktuell avgang 21:05, forsinkelse først lasting så ATC
Målltid - Middag
Det var på hjemreisen vi visste den store prøvelsen ville bli, med kun :50 minutter connection i OSL var vi avhengig av å være på rute og det så lovende ut når vi kom ombord, kapteinen kunne fortelle om flytid på 6:47, men det var før forsinkelsene satte inn,
vel flytida er og blir den samme, men hva hjalp det.
Etter takeoff var det tid for snacks, ja du gjettet rett, Pretzels og drikke, noe gratis, noe til usd 6.-
Middag bestod av samme variant som lunchen bortover (?) bortsett fra kjøttet som var byttet ut med noe som lignet Ravioli.
Til frokost fikk vi noe som jeg oppfattet som en vits, 1 stk croissant, 1 stk smør, 1 stk syltetøy, hadde de laste feil frokost på feil fly eller?vb-
Vel, vi kom til OSL, landet :40 etter skjema og da var connection kjerra dratt, neste var 10 timer senere, er sommerstengt innenriks gitt, eneste malurten var at den var full, så det CO hadde kommet opp med var 16:25 og 18:00 neste dag, er ikke bare LCC som ikke får folk hjem sånn helt uten Wideroe, men hva kan en gjøre, hav kan CO gjøre, de er jo like maktesløse mot sommerinnstillinger og atc som alle andre, dog tror jeg vi hadde nådd det om ikke det hadde startet med en liten lastedelay, det var dette med kjede av hendelser.
Nåvel, her sitter jeg, hjemme, mett på inntrykk fra unaiten, sulten på mer, ikke nødvendigvis CO, ei heller avskremt.
Nå er det lenge siden jeg har flydd US selskap, men jeg reagerte
på IC crewdelen, synes det virket veldig Amerikansk når crew gikk og tygget tyggis mens de serverte, synes faktisk det så litt sånn billig ut, synes utmerket godt at de kunne ha gjort mer med matdelen, den virket litt sånn DENNY's aktig, billig, men du ble
forsåvidt mett.
At 4 av 4 ankomster med CO var forsinket er heller ikke noe de
kan gjøre noe med.
Total inntrykk fra meg - greit nok -, manglet den lille ekstra biten
:SWE
EN:nor
forumet var det med en viss spenning at min reise med CO skulle
utføres.
Jeg hadde bestemt meg at rapporten skulle være uten en masse
bilder av hoteller, veier, folk, mat, fly, knyttenever og annet, men må si at jeg angret meg for manglende billedbevis etter å ha lest
Seatbelt's og Th-hje's rapporter, prestasjonsangsten ble liksom større uten underbyggende bevis, men her er den, rapporten altså.
CO039
OSL-EWR
B757-200
SETE 11A

Avgangstid 11:25, aktuell avgang 11:45, ingen forklaring på delay
Målltid - Lunch
Vi steg ombord i en slank flott, lys maskin i OSL med godt mot og en lang tur foran oss, sete ble bekledd med et stk lang herremann
og medfølgende reisefølge, hun i eget sete.
Dessverre var avstanden til sete foran ikke opptimal for mine bein, en knyttenevetest ville blitt bestått, men hva hjelper det når det for meg handler om å kunne strekke ut lankene og ikke nødvendigvis kunne få knytteneven mellom knær/seterygg.
Vel på 8:12 klarer man det og med TV i stolryggen så så det greit ut.
Etter forholdsvis kort tid kom crew med Pretzels og drikke, de som ville ha sterkere enn kaffe/coca-cola fikk punge ut med usd 6.-
Så var det tid for lunch og nå blir jeg misunnelig på de 2 ovennevnte herrer's bilder, vår lunch bestod nemlig av:
1 salat, 1 dressing ( god ), 1 liten kold bolle, 1 stk smør, 1 kjeks i plastpose og valg mellom kylling eller kjøtt, jeg tok kjøtt og alt smakte flymat, godt nok, men ikke wow.
Før landing i EWR fikk vi servert en eske (?) med 1 chipspose i
og 1 ost/skinke sandwich, varm, med smeltet oss klistret til plasten, etter å ha blitt varmet i plastposen var det litt sånn bit og dra aktig over sandwichen.
CO550
EWR-AUS
B737-700
SETE 32B:crowded
Avganstid 20:00, aktuell avgang 19:55, forsinket ankomst AUS
Her var det kun drikke som gjaldt usd 6.-, samme pris hvis du ville se TV ob, det synes jeg var stilig, DIRECTTV i seteryggen foran
ellers ikke mye å si om den turen bortsett fra at siste seterad uten mulighet til å annet enn å sitte som en - L - i 4 timer ikke er en opptimal avslutning etter en lang dags ferd, men med hodet i seteryggen :headbang, foran fikk en litt søvn tilslutt.
CO2228
MEM-EWR
ERJ-145 FLYDD AV EXPRESSJET AIRLINES
SETE 7A:spin
Avgangstid 14:15, aktuell avgang 15:30 p.g.a ATC ( vær )
Fikk Ole Brumm sete og leske i glasset, litt hopp og sprett p.g.a høye skyer, men en begivenhetsløs tur
CO038
EWR-OSL
B757-200
SETE 40A

Avgangstid 20:00, aktuell avgang 21:05, forsinkelse først lasting så ATC
Målltid - Middag
Det var på hjemreisen vi visste den store prøvelsen ville bli, med kun :50 minutter connection i OSL var vi avhengig av å være på rute og det så lovende ut når vi kom ombord, kapteinen kunne fortelle om flytid på 6:47, men det var før forsinkelsene satte inn,
vel flytida er og blir den samme, men hva hjalp det.
Etter takeoff var det tid for snacks, ja du gjettet rett, Pretzels og drikke, noe gratis, noe til usd 6.-
Middag bestod av samme variant som lunchen bortover (?) bortsett fra kjøttet som var byttet ut med noe som lignet Ravioli.
Til frokost fikk vi noe som jeg oppfattet som en vits, 1 stk croissant, 1 stk smør, 1 stk syltetøy, hadde de laste feil frokost på feil fly eller?vb-

Vel, vi kom til OSL, landet :40 etter skjema og da var connection kjerra dratt, neste var 10 timer senere, er sommerstengt innenriks gitt, eneste malurten var at den var full, så det CO hadde kommet opp med var 16:25 og 18:00 neste dag, er ikke bare LCC som ikke får folk hjem sånn helt uten Wideroe, men hva kan en gjøre, hav kan CO gjøre, de er jo like maktesløse mot sommerinnstillinger og atc som alle andre, dog tror jeg vi hadde nådd det om ikke det hadde startet med en liten lastedelay, det var dette med kjede av hendelser.
Nåvel, her sitter jeg, hjemme, mett på inntrykk fra unaiten, sulten på mer, ikke nødvendigvis CO, ei heller avskremt.
Nå er det lenge siden jeg har flydd US selskap, men jeg reagerte
på IC crewdelen, synes det virket veldig Amerikansk når crew gikk og tygget tyggis mens de serverte, synes faktisk det så litt sånn billig ut, synes utmerket godt at de kunne ha gjort mer med matdelen, den virket litt sånn DENNY's aktig, billig, men du ble
forsåvidt mett.
At 4 av 4 ankomster med CO var forsinket er heller ikke noe de
kan gjøre noe med.
Total inntrykk fra meg - greit nok -, manglet den lille ekstra biten
:SWE
