Galskap! Rett og slett galskap!
Nå må du vel neppe bruke alle voucherne for å "oppgradere" til Plus, men verken mat- eller drikketilbudet ombord er verdt en krone ekstra for å gå fra Go til Plus. Det er langt mer fornuftig å betale for det du vil fortære ombord enn å få det "gratis". Ok, du øker kanskje sjansen for åpent midtsete noe, men på den annen side gir du trolig fra deg langt bedre beinplass ved nødutgangen. Du er i tillegg EBG (så vidt jeg har forstått), og har derfor ikke behov for noen av bakkefordelene som Plus gir kontra Go.
Nei, verden vil bedras. SAS Plus er Economy i luften. På bakken er det fordeler for de som ikke er EBG, samt at de forsøker å dope vurderingsevnen vår med ekstra bonuspoeng, men mitt klare råd er; forhåndsreserver deg et nødutgangsete og betal for det du vil ha ombord. Bruk heller voucherne på en fin tur - i SAS Go, selvsagt - til en eller flere andre destinasjoner ved en senere anledning.
Grattis med overbookingsvouchere, forresten. Lenge siden jeg har hatt muligheten til å melde meg frivillig
Min erfaring at det går fint an å kombinere, men det er som sagt en stund siden sist jeg benyttet vouchere.