• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Motorproblemene fortsetter for P&W

1/3 av maskinene med GTF motorene er nå parkert

https://x.com/FlightGlobal/status/1827133997845004701

GVtIsCiXQAIh0SF
 
Embraer anbefaler sine kunder som flyr i varme og støvete områder, om rett og slett å utsette levering av E2 de har i ordre, til P&W har fått godkjent og levert en løsning på motorslitasje her. Som er forventet først mot slutten av 2026.

https://aviationweek.com/special-to...liveries-challenging-climates-embraer-advises

Embraer is encouraging customers of its E2 family of small narrowbody jets that operate in hot and dusty environments to defer deliveries of the aircraft until a new combustor for its Pratt & Whitney PW1900G engines is signed off.
 
Sakset fra FlightGlobal i dag:


P&W eyes technology insertion from GTF Advantage to improve ‘base’ PW1100G

Tue, 28 Jan 2025 17:01:00 GMT

Pratt & Whitney is increasingly confident that technologies developed for its GTF Advantage engine can be inserted into the baseline PW1100G to improve durability and time-on-wing.
 
Tegns til bedring, eller litt mindre dårlig, når IndiGo nå bare har noen-og-40 parkerte fly. Ned fra 75 på toppen i fjor.

https://aviationweek.com/mro/aircraft-propulsion/indigo-enjoys-steady-fall-gtf-groundings

For its 2024-25 financial year ended March 31, 2025, the LCC saw peak groundings in its second quarter of about 75 aircraft. This declined to sixty-something aircraft in the third quarter, fifty-something in the March quarter and is now down to the forties, the airline’s management said on a May 21 earnings call.
 
Back
Top