AggTouchdown
ScanFlyer Gold
Siden jeg reiser til Polen på torsdag for å få med meg airshowet i Radom tenkte jeg det ville være greit å ta en liten spottertur i dag for å børste støv av kamerautstyret (som dessverre har blitt altfor lite brukt i sommer).
Rygge har blitt en relativt travel liten flyplass, ihvertfall hvis man sammenligner med hvordan det var der for bare ett år siden, og det var aktivitet så og si hele tiden mens jeg var ute. Jeg savner fortsatt 332skv og F-16, men Bell-412 er ikke dumt det heller.
Hvis noen skulle lure på hvorfor vi spottere må sose rundt i skauen rundt Rygge for å få tatt bilder av fly så har man svaret her.
Da jeg kom fikk jeg en gledelig overraskelse da en "Husky" sjekket inn på radioen og ba om fire ILS approacher.
Jeg fikk tilogmed tid til å flytte litt på meg for å prøve andre plasser.
Jeg er ingen fan av airliners, men denne snertene Embraeren fra City Airlines syns jeg faktisk er litt kul.
Det er ingen mangel på 737er her heller, for de som måtte ønske å se noe sånt...
Jeg bestemte meg så for å flytte meg til den andre enden av flyplassen for å se om jeg mot formodning skulle finne et brukbart sted for bilder av take offs.
"Idunn" gjorde sin siste approach og vendte nesa hjemover.
Det er mildt sagt vanskelig å få til noe brukbart fra den andre siden av flyplassen da man endten ender opp med å få flyene rett over hodet eller i motlys. Her prøvde jeg å stå på den andre siden av E6en uten at det hjalp nevneverdig.
Tilbake til enden av rullebane 30 og 720skv som trener på autorotasjon.
Mellom 412ene var denne smekre saken innom fra Kjeller for å gjøre touch and gos.
Bildet ble ikke allverden, men syns det var litt artig at man fortsatt kan se ISAF-merkingen på henne til tross for at den har blitt tatt av.
Rygge har blitt en relativt travel liten flyplass, ihvertfall hvis man sammenligner med hvordan det var der for bare ett år siden, og det var aktivitet så og si hele tiden mens jeg var ute. Jeg savner fortsatt 332skv og F-16, men Bell-412 er ikke dumt det heller.

Hvis noen skulle lure på hvorfor vi spottere må sose rundt i skauen rundt Rygge for å få tatt bilder av fly så har man svaret her.

Da jeg kom fikk jeg en gledelig overraskelse da en "Husky" sjekket inn på radioen og ba om fire ILS approacher.

Jeg fikk tilogmed tid til å flytte litt på meg for å prøve andre plasser.

Jeg er ingen fan av airliners, men denne snertene Embraeren fra City Airlines syns jeg faktisk er litt kul.

Det er ingen mangel på 737er her heller, for de som måtte ønske å se noe sånt...

Jeg bestemte meg så for å flytte meg til den andre enden av flyplassen for å se om jeg mot formodning skulle finne et brukbart sted for bilder av take offs.

"Idunn" gjorde sin siste approach og vendte nesa hjemover.

Det er mildt sagt vanskelig å få til noe brukbart fra den andre siden av flyplassen da man endten ender opp med å få flyene rett over hodet eller i motlys. Her prøvde jeg å stå på den andre siden av E6en uten at det hjalp nevneverdig.

Tilbake til enden av rullebane 30 og 720skv som trener på autorotasjon.

Mellom 412ene var denne smekre saken innom fra Kjeller for å gjøre touch and gos.

Bildet ble ikke allverden, men syns det var litt artig at man fortsatt kan se ISAF-merkingen på henne til tross for at den har blitt tatt av.