Moods med uniformer til DY-longhaul

Skikkelig stilig !!! Dette var ordenlig forfriskende og innovativt,med flotte detaljer og tradisjonelle farger på et "moderne-retro"-vis :D :D :D
Og hvorfor er jeg ikke overrasket over hvilke som synes dette er stygt...... :rolleyes:

Ikke helt enig. Dameuniformen virker litt kjedelig, men grei, men synes faktisk herreuniformen ble stilig for formålet, selv om jeg ikke er veldig begeistret for Moods-stilen personlig (ser man bortifra jeg har noen boxere med cocktailglass og traktorer :p ) Poenget her er vel å virke friske og utfordrene, og det har de tydeligvis lykkes med basert på kommentarene her
At uniformene er friske og utfordrene kan vi enes om, og herreuniformene skiller seg utvilsomt ut. At de nye uniformene er formålsmessige kan òg være. Men jeg har aldri vært noen fan av Moods, og synes spesielt dressene gjennomgående fremstår som harry.

Men men, alt kommer an på øyet som ser. ;)

Moderator

Fint om vi alle kan forsøke holde oss til tema, og ikke få det til å handle om hvem som mener hva og andre personkarakteristika. Vi kan jo til og med prøve å ha en hyggelig diskusjon

For de som ønsker persondiskusjoner og andre former for skyttergravstrid henviser vi til avisenes kommentarfelter
/Moderator

Fikk også et herlig selvmotsigende friskt retropust blåsende inn over meg når jeg så disse uniformene. Dameuniformen i særklasse mest delikat. Herreuniformen kanskje noe "to much" men til Moods å være har de holdt seg konservativt til skinnet må jeg si:-)
Blir imponert over hva Norwegian får til til tider. Får lyst til å fly med de bare for å se ei asiasnelle i denne outfit..

At uniformene er friske og utfordrene kan vi enes om, og herreuniformene skiller seg utvilsomt ut. At de nye uniformene er formålsmessige kan òg være. Men jeg har aldri vært noen fan av Moods, og synes spesielt dressene gjennomgående fremstår som harry.

Men men, alt kommer an på øyet som ser. ;)

Som nevnt, jeg er ingen fan av Moods sine dresser (og DY prøver jeg også unngå), men denne i funksjonen her, tror og mener jeg en frisk uniform kan komme til sin rett. Den passer ikke inn i F-kabin hos BA eller for en CEO som skal i styremøtet, men i DY longhaul sin business strategi tror jeg det passer bra. Langt bedre enn kombinasjonen Coop + Northug f.eks

Jeg synes i grunnen dette ser friskt ut, selv om jeg nok ikke ville ikledd meg herreoutfit'en selv. Nå er vel imidlertid ikke hensikten med slike uniformer å lage noe som mannen i gata selv ville tatt på seg, men for å uniformere personellet, bygge et image og kanskje også skape en viss blest rundt selskapet.

Jeg synes det ligner litt på jakka til Benny i Olsen-banden.
Masse striper, skal purseren ha enda flere ?

Herlig opplegg.. Ville ikke under noen omstendighet vurdert å ikle meg med dialekt-trend, men synes at to norske internasjonale suksessbedrifter samarbeider er kun fantastisk.. Blir nesten litt stolt. Dette er bra merkevarebygging som noen surmulere helt sikkert lar janteloven påvirke ;)

Litt kule detaljer også:

v09wuqhpvd41qdbj2ngp.jpg

qqyh02orewp7rzuwg2qr.jpg

Tommelen opp for dette (og for de som ikke liker det så kan en sammenligning med AB/Nikki anbefales)

Det er jo en skikkelig knovnedress de skal bruke for mennene. Er også rød nese og altfor store sko en del av uniformen?

Jeg må si meg veldig skuffet over Moods. De hadde god kvalitet når de startet opp, men det er tydelig at ekspansjonen har gått ut over kvaliteten. De siste plaggene jeg har kjøpt har vært av en så dårlig kvalitet at jeg aldri mer kommer til å kjøpe merket. Det hjelper ikke om det ser pent ut i buktikken når det ser ut som en vaskefille etter litt bruk.
Trist at et nystartet norsk selskap som selges over hele verden opplever et slikt fall i kvalitet, men slik er det kanskje når kortsiktig profitt og ekspansjon går først.

Last edited:
Det er så bra ut! Som hverdags-, fest-eller kontorklær, ville jeg selvsagt ikke brukt dem, men som uniform, hadde jeg gledelig ikledd meg disse her (fortrinnsvis herreutgavene).

Dette uttaler jeg meg ikke om, bortsett fryktelig rar/fæl bøttehatt . Nærmest kokkeaktig for ikke å spre baselusker ned på kundene...

dameuniformene synes jeg var skikkelig classy, men herreminskaper, er det manneuniformen han står i?? Nå er ikke jeg heller noen moteekspert, men den var ikke pen i det hele tatt, og dy beveger seg vel litt i grenseland i dristighet på uniformfronten med den designen. Greit å prøve å være annerledes, men kanskje ikke såå annerledes ;-)

Pent var det ikke. Dameuniformen er forsåvidt grei nok. Mens herreuniformen må ha blitt designet ganske sent en lørdagsnatt i Stryn. Forferdelige greier.. :drunk:

Hehehe, @robertaas..

Meget morsom kommentar, lo lenge og godt her.. Kanskje en rødnese står i stil med malingen utenpå flyene?? hehehe. :)

Regner med at barnas nye Norwegian-maskot også er "Rudolf" om man skal kjøre en gjennomført stil.... :) :)

Kim

Personlig måtte jeg flire og riste på hodet når jeg så følgende uttalelse fra dem i D2 idag:

"Norwegian er jo opptatt av å fylle flyene sine med norske verdier, og der sammenfaller våre filosofier fint"

Er det noe jeg virkelig ikke forbinder med DY så er det dette.

Personlig måtte jeg flire og riste på hodet når jeg så følgende uttalelse fra dem i D2 idag:

"Norwegian er jo opptatt av å fylle flyene sine med norske verdier, og der sammenfaller våre filosofier fint"

Er det noe jeg virkelig ikke forbinder med DY så er det dette.

Der er jeg faktisk enig - Norwegian er dårlig på den gode gamle kjipe norske alt skal være likt og kjedelig ;-) De bør lære av sine konkurrenter.

Jeg ser at de fleste synes dameuniformene var fine. Vel... Som med det meste av det Moods lager, så mangler de et elegant snitt. Mulig denne uniformen er kledelig på tynne modeller, men for dem med kjøtt (og kanskje litt flesk) på beinet er det en katastrofe. Jakkene burde vært litt lengre og litt mer formsydde. I tillegg ser det ut som om de har brukt et billig stoff, så for meg ser dameuniformene veldig tacky ut... ikke klassiske i det hele tatt.

Herreuniformene? Noen vil si Moods er nyskapende... Vel, min bror hadde en liknende konfirmasjonsdress og han er 42 år... :-)

Som grunder er jeg virkelig imponert over hva Moods har fått til, men jeg liker hverken stilen eller snittet.... At klærne også er "made in China", i grisedårlig kvalitet og dyre gjør at jeg ikke har problemer med å gå forbi buikken. :)

Xxx.

Back