BGO
TurbopropFlyer
Jeg trodde at Monarch Airways var et bra flyselskap, men på årets sommerferie fikk det seg en ripe i lakken. Jeg ble litt skuffet når jeg fikk se flyet vi skulle fly med en; 767. Jeg hadde forventet meg endelig å få prøve A330 men dengang ei. Både tur og retur var flere timer forsinket, henholdsvis 2 og 4 timer. På utreisen fra London til Mombasa fikk vi seter rett forran nødutgangen og på returen helt bakerst i kabinen, tilsammen blir det 18 timer i et sete man ikke kan legge bakover. Men alt dette kan jo hende selv om jeg hadde reist med det beste selskap i verden. Det som gjør at jeg reagerte var standerden ombord. Flyet var etter min mening ikke godt nok rengjort. Oppå armlenet skulle det være et skummgummi (eller noe lignende) belegg for å gjøre det behagelig å lene seg på. Dette var revet bort på flere av setene. Et par som satt to seterader forran oss fikk ikke av leselampen over seg og de spurte besetningen men de kunne ikke hjelpe, så de satt hele natten med skarpt lys rett på seg. På returen virket ikke uttaket for høretelefonene så in-flight underholdningen var jo ikke så mye å skryte av for vår del. Og til slutt denne lufte ventilen over hode mitt som ikke kunne justeres på noen måte fordi det manglet en del. Til å begynne med synest jeg det blåste litt lite, det var nemlig veldig varmt i Mombasa, men etter å ha flydd et par timer ble det forferdelig kaldt, men det var svært lite jeg kunne gjøre med, annet enn å tulle meg inn i teppe jeg hadde fått.
Vi hadde samme flyet begge veier så jeg håper for Monarch sin del at dette ikke er standard på resten av flåten.
Vi hadde samme flyet begge veier så jeg håper for Monarch sin del at dette ikke er standard på resten av flåten.