• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Monarch bestiller 787

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Iflg en poster paa A.net, har Monarch meddelt sine ansatte paa intranettsiden deres at de har bestilt seks 787'er for levering fra 2010-13 ...
Motortype er ikke bestemt.

787 er iferd med aa bli en vinner blant charterselskapene! Ogsaa..!! ^_^

Hmmm...til og med jeg som er midt i 20-åra føler meg litt smågammel når det blir plassert ordrer til å erstatte A330... :huh:

Originally posted by Blubird

Hmmm...til og med jeg som er midt i 20-åra føler meg litt smågammel når det blir plassert ordrer til å erstatte A330... :huh:
Er nok først og fremst for å erstatte A300ene og den ene 767en de har, ville ikke forundre meg om de to A330ene vil være med dem en god stund til.

Da er ordren også bekreftet fra Boeing sin side.

Heldigvis er Boeing flinkere med bilder enn Airbus er:
060818c_lg.jpg

Akkja, undrer på hvor mange seter de greier å stable inn og "ødelegge" et forøvrig flott fly ........ Som charterselskap har gjort med A330 og 767 etc. :(

Originally posted by SQ 777

Akkja, undrer på hvor mange seter de greier å stable inn og "ødelegge" et forøvrig flott fly ........ Som charterselskap har gjort med A330 og 767 etc. :(
Vel, med ni i bredden (i 17.2 tommer brede seter) og med 31 tommers pitch vil en kunne få 375 seter inn i en 788... Hvilke pitch ligger charterselskapene vanligvis på?

Charterselskapene liker å ligge på 30" pitch, det samme som LCC. På longhaul er trenden økende pitch. Både First Choice, Monarch og ThomsonFly ( Ex Britannia ) rekonfigurer sine maskiner på longhaul for tiden. Resultatet er pitch på 33" på bla Thomson B767-300 ER. First Choice har til og med gitt 767 2 + 3 + 2:colgate:

Back