MOL forbannet igjen! :)

Skal man drive flyselskap med base i Norge, så får man følge de reglene som gjelder for alle andre.
Hvorfor skal denne fyren få lov til å holde på på denne måten?

Er jo også norske piloter i Ryanair som ikke skatter til Norge.

Skal man drive flyselskap med base i Norge, så får man følge de reglene som gjelder for alle andre.
Hvorfor skal denne fyren få lov til å holde på på denne måten?

Er jo også norske piloter i Ryanair som ikke skatter til Norge.

Det er klart at man skal følge gjeldende regler, men det virker som at du her forutsetter at FR ikke følger reglene. Det vet vi vel strengt tatt ikke enda. Det er nok ikke en helt svart-hvit sak, selv om enkelte ynder å fremstille det slik.

Hva angår skatt og piloter så synes jeg å huske fra et oppslag i en eller annen avis at det stod at en del av pilotene skattet til Norge. Mulig jeg husker feil. Det er forøvrig ikke nasjonalitet som avgjør hvor man skal skatte, men jeg antar du tenker på piloter bosatt i Norge?

ER det ikke et spørgsmål at få Irland til at ændre deres skatteregler...så den måde FR gør tingene på ikke er mulig ???
Lad dem bare forlade Norge og lad så Norwegian eller EasyJet tage over
Hilsen Ole

Dette er vel ikke en "bare" sak. Jeg betviler at Irland vil akseptere at fx Danmark påtvinger Irland et skatteregime som passer Danmark. Skattepolitikken er, så vidt jeg har forstått det, fortsatt et nasjonalt anliggende.

Det går i alt fra betaling på toalettene til ståplasser på flyet. MOL har klart å komme i avisa igjen.... hadde han vært 5 år hadde vi kalt det oppmerksomhetssyk/mangel på oppmerksomhet. Kjoser'n er sikkert klar til å ta over. Heia Norge.

Jeg ved godt at det ikke er passende at skrive negative ting om FR herinde, men for nogle år tilbage havde vi en FR B737 som kørt af banen i AAR...
De første som forlod lufthavnen var de 2 piloter, de mente ikke de skulle hjælpe til...de 4 cabin crew 2 polakker 1 englænder og en spaniol ville ikke hjælpe ground staff...
næste dag stod MoL frem i vore lokale aviser og sagde at FR havde gort et fremragende job med at få deres gæster frem til STN.....2,3 og 4 dage senere.
Hilsen Ole

Jeg ved godt at det ikke er passende at skrive negative ting om FR herinde, men for nogle år tilbage havde vi en FR B737 som kørt af banen i AAR...
De første som forlod lufthavnen var de 2 piloter, de mente ikke de skulle hjælpe til...de 4 cabin crew 2 polakker 1 englænder og en spaniol ville ikke hjælpe ground staff...
næste dag stod MoL frem i vore lokale aviser og sagde at FR havde gort et fremragende job med at få deres gæster frem til STN.....2,3 og 4 dage senere.
Hilsen Ole

Ser ikke helt hvordan dette har sammenheng med saken som blir diskutert her. Lag heller en egen post om du vil lage kvalme rundt hva FR driver med ellers

Jeg ved godt at det ikke er passende at skrive negative ting om FR herinde, ...

Jeg tror at de fleste som leser her inne på forumet sitter med en litt annen oppfatning om den saken. Vis meg tråder der utgangspunktet er noe positivt om FR...

Jeg synes forøvrig i likhet med Oteren at man kan forsøke å holde seg til saken, og ikke trekke frem alle mulige ting man ikke liker med FR og episoder som ikke har noen relevans.

Last edited:
Back