Ryanair vurderer longhaul

Ryanair kommer nok aldri til å start LH. Ikke engang om det begynner på regne appelsiner. Aldri i livet.
Åååhhh kommer det til å begynne å regne appelsiner? i Norge også?
Er det ikke så at hver gang MoL har møtt kjos, så har han beskyldt kjos for å ha tatt alle flyene?
DY startet med å lease de første flyene, som allerede var bestilt av leasing selskap, samt kjøpe 3 kontrakter. Det er vel ikke noe i vegen for at Ryanair kan gjøre det samme, lease noen for å komme i gang, og legge inn en stor ordre på 787 samtidig.(jeg kan av en eller anne grunn ikke se for meg at de går for A350)
 
Ja dette har vært noe de har snakket om i mange år. Men nå er det tatt opp i styret, og det er noe helt annet. Ser det er flere her som ikke tror Ryanair klarer å få til dette. OK, det er to forskjellige ting å drive intraeuropeisk og å drive interkontinentalt. Men jeg tror at de klarer å få det til, om de prøver. Ryanair har blitt spådd nord og ned av mange i og utenfor bransjen før. Men de har klart seg. Bedre enn de fleste.
 
Åååhhh kommer det til å begynne å regne appelsiner? i Norge også?
Er det ikke så at hver gang MoL har møtt kjos, så har han beskyldt kjos for å ha tatt alle flyene?
DY startet med å lease de første flyene, som allerede var bestilt av leasing selskap, samt kjøpe 3 kontrakter. Det er vel ikke noe i vegen for at Ryanair kan gjøre det samme, lease noen for å komme i gang, og legge inn en stor ordre på 787 samtidig.(jeg kan av en eller anne grunn ikke se for meg at de går for A350)

men kostnadene vil bli astronomiske. kjos var heldig, han fikk en sjanse og tok den. risikoen var høy, men han flyr fortsatt.
 
Vi skal nok være ytterst forsiktige med å avskrive Ryanair her!
Bare tyngdekraften i at de har over 80 millioner passasjerer pr år, som de er "på fornavn" med i form av mulighet for direkte markedsføring rettet mot den enkelte pr mail bl.a er en meget kraftig fordel de kan ha for å få markedsført dette tilbudet over Atlanteren
Får de tak i egnede fly, så har styret allerede sagt OK til planene

http://www.irishtimes.com/business/...oard-approves-transatlantic-flights-1.2141529
 
Vi skal nok være ytterst forsiktige med å avskrive Ryanair her!
Bare tyngdekraften i at de har over 80 millioner passasjerer pr år, som de er "på fornavn" med i form av mulighet for direkte markedsføring rettet mot den enkelte pr mail bl.a er en meget kraftig fordel de kan ha for å få markedsført dette tilbudet over Atlanteren
Får de tak i egnede fly, så har styret allerede sagt OK til planene

http://www.irishtimes.com/business/...oard-approves-transatlantic-flights-1.2141529

Jeg tror du har rett i dette. Det har vært litt for mange som har brent seg på å ikke ta LCC'ene på alvor, og selv om MOL har snakket om dette lenge så foreligger det nå et styrevedtak som sier GO (ikke SAS Go, men... ;)). Dette kan bli en interessant utvikling.
 
Nøkkelen er 'kapital'. Tidligere aktører har ikke hatt råd til å gå på en smell, og har derfor gått under i tur og orden. Norwegian har mye cash, og tåler å blø litt - ihvertfall takle voksesmerter, som de har hatt så langt. Imidlertid er nok styrets tålmodighet begrenset, så de bør nok helst levere de neste 12 månedene.

Ryanair har også mye kapital, og har råd til å blø litt under oppstarten.

Men hvis styret i DY trekker ut proppen ... gjett hvem som står klar til å overta flyflåten ....?
 
Styrene rundt om i europeiske og amerikanske nettverselskaper er nok mer OBS på dette enn det tilfellet er for de fleste i trådens første side. Tross alt har Ryanair rett nok snakket om LH tidligere, men i det siste har Ryanair også gjort andre "uventede" grep som bl.a. mer flyvning til hovedflyplasser....
 
Ryanair har jo også sagt at longhaul vil bli et separat selskap - akkurat som Norwegian sa og gjorde. Men dermed er det jo ikke sagt at de ikke vil samarbeide og feede ...
 
Det er vel ikke umulig man vil se at Ryanair da begynner med intern feed, hvis dette materialiserer seg. Både AirAsiaX og Norwegian (Longhaul) har jo sett at dette faktisk er nødvendig på de fleste ruter. Forresten så tapte jo begge disse ganske mye penger i fjor, så det virker fortsatt være vanskelig og knekke koden, og spørsmålet er hvor store volumer man trenger
 
I følge denne korte artikkelen fra BBC news har Ryanair ingen planer om å fly transatlantisk.

Budget airline Ryanair has abandoned plans to operate transatlantic flights, just days after it said its board had approved the measure.

In a statement, Ryanair said it "has not considered or approved any transatlantic project and does not intend to do so".
 
Det er jo forsåvidt korrekt - det vil jo være som eget 'brand' hvis de starter opp ... Men dette er jo ca 38. gang dette er kommet opp også ... ;)
 
På Boeing Field ser du 737'er fra hele verden. Boeings leveringssenter ligger der, som du sikkert vet ...
 
Ryanair hevder de er i samtaler med Norwegian, TAP og et amerikansk flyselskap og og bidra med feed

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/12/02/0902/Norwegian/ryanair-vil-fylle-norwegianfly
Ryanair Holdings planer om å koble selskapets kortdistansevirksomhet med langdistanseruter fra en partner fokuseres nå mot Norwegian Air Shuttle, portugisiske Tap og et ikke-navngitt amerikansk flyselskap etter at samtalene med Aer Lingus Holdings og Virgin Atlantic Airways ikke nådde frem.

Dog er det usikkerhet i hva de faktisk diskuterer og sist kan hevdet Norwegian de bare snakket om Gatwick Connect, som egentlig ikke er formel feed som i interlining
 
Back
Top