MJF-BKK-SIN-MJF

Är golfbanan vid Don Muang fortfarande aktiv? Sista jag hörde var att den har varit stängd en tid. Kommer väl ihåg ett par turer på den golbanan som 6-8 åring med röda blinkande ljus som förbjöd utslag varenda gång det kom en flygmaskin.

Annars en MEGET fin rapport!
 
Originally posted by Bizflyer

Trodde forresten at man på First Class i SQ kunne velge mellom Dom P eller Krug Grand Cuvee! De pleier visst å gå gjennom kabinen med begge flasker og spørre gjestene hvilken de ønsker!

Tror du har rett. Har aldri flydd SQ F, men LH F har ihvertfall både DP og Krug samt Laurent Perrier Rose Vintage (96 nå)
 
Originally posted by Someone

Originally posted by Tommy777

Kanonrapport!

Er du sikker på at det ikke var en DP 1998, ikke 1988?? De har ikke solgt 1988 på mange år nå.


Lurte også på det med DP 1988. Men helt umulig er det ikke å få tak i den

http://www.wine-searcher.com/find/Dom+Perignon/1988/-/USD/A/-/0

He he, du bruker den websiden du også??

Det er DP 98 som er på salg på tax-free/polet/supermarkedet akkurat nå, naturlig at det er den. Tror ikke SQ har tid til å lete etter fiin gammel årgang, men hvem vet?
 
Hallo. Jeg hadde C-klasse nedover med TG og fikk UG. Returen via SIN med SQ er ordnet fra BKK, og der har de fått til noen form for spesial slik at her er det faktisk F hele veien tilbake til LON. Skal bli spennende på returen i dag og se hvordan DET produktet er. Så det blir nok ikke dyrere billetter BIZ.. :p.
 
Er det SQ F SIN-LHR da?

Ser frem til den rapporten! Husk mange bilder og menyer! hehe!

BF:p
 
Originally posted by Tommy777

Woah! SQ F SIN-LHR! Genialt! Er det lov¨å spørre hva det kostet totalt??

Nei ;-) ,men nok ikke så ille ettersom den billetten er kjøpt i BKK som BKK-LON via SIN med SQ. Der er det mange rare priser. Kan bl.a nevne at du får billetter EN vei til Europa for ned mot 10.000 THB ( 1600 NOK) en vei i økonomi. Om man vil kjøpe seg oppover i klassene er ikke forskjellen så veldig stor om du bruker rette agent der nede. Man kan vel kalle dette en avansert form for restplassalg:lol:
 
SQ995/03aug BKK-SIN B777-200 9V-SQJ Sete 1A. forts ...
Da vi var vel oppe i luften, nøttene og boblevannet var fortært kom de med hot towel som hadde en nydelig lukt. Kan ikke helt beskrive den, men en blanding mellom rose og mint var det vel.

Med tanke på at dette er en relativt kort flight er det en fyldig meny.
2 forretter å velge på...
Enten suppe , Sum tum Koong , eller "Thai green papaya salad with Tiger Prawns".
Jeg valgte den siste jeg, med kun ett stykke helt nydelig hvitløksbrød ettersom jeg fortsatt er på en slags diett med mest mulig protein og redusert mengde karbohydrater:D
Slik så den tallerkenen ut:

03august%202006%20forrett.jpg


Til hovedrett var det 3 valg.
* Braised short rib of beef with vegetables and celerial pear puree
* Fried red snapper in garlic tomato sauce with vegetables and steamed rice
* Chicken breast in mushroom sauce, seasonable vegetables and olive oil flavoured mashed potatoes.

Også her valgte jeg den siste

03%20august%20hovedrett.jpg


Til drikke valgte jeg isvann og et lite glass Chateu cos d`etournel 1000 saint-estephe, en nydelig rødvin forresten, som jeg må forsøke å få tak i til hjemmebruk.

Desserten bestod i eplekake med is, og den hoppet jeg over denne gangen, da jeg skulle rett i et møte med ny middag når jeg landet.

Men kaffe med en bitteliten Hennesy XO tok jeg da :lol:


Vi landet kun 10 minutter forsinket, og med fasttrack på passkontroll, kun håndbagasje og ingen kø ved taxiene var jeg faktisk inne i sentrum kl 1850 og nådde møtet som var booket kl 1900. Ikke dårlig det egentlig.
 
Originally posted by Farmer

Kan bl.a nevne at du får billetter EN vei til Europa for ned mot 10.000 THB ( 1600 NOK) en vei i økonomi. Om man vil kjøpe seg oppover i klassene er ikke forskjellen så veldig stor om du bruker rette agent der nede. Man kan vel kalle dette en avansert form for restplassalg:lol:


Har du tenkt paa hva du kunne tejnt paa aa faa disse bucket-shop'ene online? Men flyselskapene hadde kanskje ikke vaert like begeistret .. ^_^

ps.. www.bucketshop.biz er ledig ...
 
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by Farmer

Kan bl.a nevne at du får billetter EN vei til Europa for ned mot 10.000 THB ( 1600 NOK) en vei i økonomi. Om man vil kjøpe seg oppover i klassene er ikke forskjellen så veldig stor om du bruker rette agent der nede. Man kan vel kalle dette en avansert form for restplassalg:lol:


Har du tenkt paa hva du kunne tejnt paa aa faa disse bucket-shop'ene online? Men flyselskapene hadde kanskje ikke vaert like begeistret .. ^_^

ps.. www.bucketshop.biz er ledig ...

hehe, ja kanskje det ..:p
Men nå begynner faktisk Gulf selskapene å legge ut lave enveispriser "public " også.
Gjorde et kjapt søk BKK-FRA 16oct etter beste pris i business på wideroe.no, og der kommer Etidhad opp med en enveis business klasse på litt over kr 5000. Økonomi på kr 2700 akkurat nå. Så jeg tror at denne utviklingen kommer av seg selv, noe som de tradisjonelle selskapene kommer til å merke. Denne prisen med EY er egentlig et kupp, da servicenivået de har der faktisk er utrolig bra med skikkelig Flatbed, bra servering mm.
 
Fin-fin rapport, som vanlig.
Får du ofte rare blikk eller spørsmål når du tar så mange bilder? Det hender jeg får det...
 
Originally posted by Farmer

Kan ikke helt beskrive den, men en blanding mellom rose og mint var det vel.

Jasmin...?

Kjekt å lese rapportene dine, Odd! Veldig bra at du akkompagnerer med bilder.
 
Originally posted by Dag Viking

Fin-fin rapport, som vanlig.
Får du ofte rare blikk eller spørsmål når du tar så mange bilder? Det hender jeg får det...
Ikke så mange spørsmål, men noen kikker litt rart.. Men DET er da ikke mitt problem. Det som er interessant er at besetningen tydeligvis strekker seg ennå lenger mht servicenivå:p . De lurer vel fælt på hva det er for en nisse som sitter der og tar bilder av mye rundt servicekoseptet..
 
Når får vi beskrivelsen av SIN - LHR?

Du må ikke tro vi lar deg slippe unna!:lol:

BF:old
 
OK da :cool:

SQ320 / 04aug SIN BKK B747-400 sete 2a

Jeg hadde fått til å starte møtet jeg skulle ha tidlig, og var klar allerede kl 1130. Jeg fikk booket om kveldsavgangen til en avgang kl 1240, slik at jeg på det viset skulle kunne lande i London kl 1910, og med en porsjon flaks og raske ben rekke siste flyet til Oslo kl 1930 .. Om jeg nådde den skulle jeg kunne komme meg helt fram til MJF med fly på lørdag morgen. Og om det nå ikke gikk var det jo ikke verre enn at jeg måtte ta en natt på Heathrow …og reise med det flyet som jeg egentlig skulle ha hatt.

Trafikken i Singapore er bare en lek i forhold til andre store byer.. i alle fall midt på dagen. Det tok knappe 25 minutter med Taxi, og innsjekking var unnagjort på et par minutter. Innsjekkingen var som en liten resepsjon, hvor atmosfæren var ytterst rolig og behersket. Og er har de så visst et skikkelig Fasttrack for passkontroll. Ikke snakk om å vente ett minutt en gang denne gangen gitt. Etter at innsjekk og passkontroll var unnagjort var klokken så mye at det blinket Boarding på skjermene, men jeg fant ut at jeg skulle innom F-Loungen om ikke annet for å se den. Rakk en kopp kaffe før det virkelig var på tide å gå til utgangen. Vel framme der var det fortsatt en bitteliten kø på sikkerhetskontrollen, som er ved hver gate. Knappe 5 minutter før avgang var jeg om bord, og ble geleidet fram til mitt sete, 2A som jeg skulle benytte meg av de neste 13,5 timer.

Fin fuggel det her !
04aug%20SQ920%20B747%20400.jpg


Store dimensjoner på viftene.

04aug%20SQ920%20engines.jpg


Kun 2 passasjerer foran i dag, så her skulle alt ligge til rette for en flott reise, med god stol, god mat og full service på alle måter.
Ettersom det var dagflygning hadde jeg planer om å få unna en del jobb som jeg ikke hadde fått gjort tidligere i uka, med bl.a en del mailer som fortsatt var røde.

Her ved den ene av dem:p

04aug%20SQ920%20sete%202a.jpg


Det var 3 kabinansatte som skulle ta seg av denne kabinen, og meny ble utdelt sammen med diverse pysj, toalettsaker med mer.
Jeg måtte bare si fra om det var noe jeg ønsket, og matservering ville komme når det passet best for meg.

Også her vanket det Champagne , hot towel, varmen nøtter mm.

Lunch

Apetititsers

Oven-baked warm escargots with bacon, shoots and cafe de paris butter.
Salad of lobster with baby spinach and seaweed.
Garlic bread
Oven fresh rolls

Valgte Escargots med hvitløksbrød.

04aug%20SQ920%20lunsj%20forrett.jpg


Soup

Clear Oriental broth with bamboo piths and Yunnan ham.
Cream of mushroom served with sautéed pigeon and chanterelle mushrooms

Her valgte jeg den siste suppen, som var meget god.

Salad
Fine field greens
Singapore dressing infused in shallot oil with sambal, lime and honey

Main Courses
Seared Chilean bass with white bean-lobster stew in fish veloute and asparagus.
Braised beef cheeks with fish tripe, emperor greens and fried rice.
Chicken with ceps mushrooms and port wine jus, seasonal vegetables and potatoes.
Kashmiri style lamb curry with vegetables “Jalfrezi” and steamed rice
Salad of roasted fingerling potatoes, Kenyan beans, Swiss brown mushroom, semi-dried tomato with lamb lettuce, walnut oil dressing.

Her valgte jeg faktisk 3 retter. Hele den første og en liten smak av nr 2 og 4. Fisken var best !

04aug%20SQ920%20lunsj%20hovedrett.jpg


Cheese
Selection of cheese with garnishes
Fresh fruit
Selection of fresh fruit

Dessert
Warm apple tart with macadamia ice cream and berries salad

mmmmm

04aug%20SQ920%20lunsj%20dessert.jpg


Hot beverages
Freshly brewed coffee
Espresso to cappuccino
Selection of tea

Pralines

Etter dette gode måltidet var det tid for litt online jobbing.. trodde jeg.
Men nei, Wifi fungerte rett og slett ikke, og de plundret fælt for å få det opp uten resultat. Purseren var skikkelig lei seg, og som en liten kompensasjon fikk vi begge her foran en sjekk på USD150 som vi kunne handle for av inflight butikken.
Det klaffet akkurat med et sett Sennheiser Travel Headphones PXC 250, med aktiv støyreduksjon. Et godt plaster på såret tross alt, og jeg fikk da unna alle mailer og en hel masse annet selv om jeg var offline.
I tillegg fikk jeg sett 4 filmer som jeg ellers ikke ville ha hatt tid til å se på.
Og med en meget god stol som kunne legges helt ned samt ekstra puter hadde jeg det slett ikke ille der jeg lå og så film.

2 timer før landing fant jeg ut at det var tid for mat igjen:D



Dinner

Canapes
Satay with onions,cucumber and spicy peanut sauce

04%20aug%20SQ920%20middag%20forrett.jpg


Appetisers
Chilled malossol caviar
With melba cheese and condiments

Jeg ba om påfyll på denne retten.. og fikk det !

04aug%20SQ920%20middag%20kaviar.jpg


Pave of Balik Salmon
Slab of classic Russian style cold smoked salmon with mesclum salad and herb sauce

Soup
Cream of Jerusalen atrtichoke with shimeji mushrooms

Cantonese style lotus soup with peanuts and pork

Salad
Oriental salad with dressing

Main courses
Thai style stirfried lobster with basil and chilli, seasonal vegetables and steamed rice.
Oriental imperial chicken with seasonal vegetables and fragrant rice
Lamb chank braised in red wine with peperonata and gratin potatoes
Venison in chanterelle mushroom cream sauce with tomato-linguini in olive oil.
Mushroom lasagne with roasted vegetables.

Og her var det ikke noen tvil. Hummer ble det !

04aug%20SQ920%20middag%20%20hummer.jpg


Cheese
Selection of cheese with garnishes
Fresh fruit
Selection of fresh fruit
Dessert
Warm seasonal berries gratin


Hot beverages
Freshly brewed coffee
Espresso to cappuccino
Selection of tea

Pralines


Yepp LN-BIZ .. Dette var kortversjonen. Skal avlutte denne trip-report senere.. med de siste hendelsene og flightene
 
Set ut som du hadde det meget trivelig :P

Menyen så glimrende ut, minner litt om LH F, dog kanskje bedre. Venter i spenning på vin utvalget og champisen !
 
dæven, det må jeg si....

Si ifra dersom du skal ansette en assistent... det er drømmen å kunne reise sånn der..... :)
 
Back
Top