Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (MH370 KUL-PEK 08/03/14)

Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Luftfartsbloggeren Steven Frischling, som twitrer under @flyingwithfish, har visstnok tippet korrekt om det meste av det som hittil er bekreftet om MH370.
Et utvalg fra senest i kveld:
"There is proof 20 managing engineers involved with building US Defense Application semiconductors were on MH370" (...)
"I believe the aircraft was flown, landed, off loaded of what they wanted, plane & collateral liabilities are eliminated" (...)
"Which is what leads me to Iran"

Hvis han har rett, kan dette ta en ganske interessant vending snart.
 
Last edited:
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

http://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Airways_Flight_295

Dette var en av de ulykkene jeg tenkte på for noen dager siden. Vet ikke om det allerede er nevnt her inne, men man kan aldri vite. Leste at de hadde 1000 lbs mer lithiumbatterier i cargo en det som er lov. Jeg håper at dette var en ulykke en at Iran er ute og stjeler amerikansk teknologi.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Jeg håper at dette var en ulykke en at Iran er ute og stjeler amerikansk teknologi.

Hvis det hadde vært ulykke med lasten ombord vil jeg anta at pilotene ville ha erklært en nødssituasjon og ikke skrudd av transponderen.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Dette begynner å lukte litt Spectre av hele saken...
Eller Thunderball ...
Til hvems gavn ? spurte Sherlock Holmes ... Se pä (a) timing og fundèr litt pä (b) konsekvensene ? Svarene er (a) natten 7-8 mars ; (b) verdens Media og state efterretnings-agencies fokaliserte sine spotlights mot ASEAN ... m.a.o. : vekk fra Ukraine og Krimea !!

Hvem önsker seg en Datcha i Yalta og har gjort et uforstyrret miliaert inntog i Krimea ; nâr ? Det er blitt sagt at to passasjerer hadde ukrainske pass ... i denne bransjen er det ikke plass til noen 'tilfeldigheter', sier alltid 'M' ... Hele MH-370 affaeren (R.I.P.) kan ha vaert ment som en diversjon ?
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Luftfartsbloggeren Steven Frischling, som twitrer under @flyingwithfish, har visstnok tippet korrekt om det meste av det som hittil er bekreftet om MH370.
Et utvalg fra senest i kveld:


Hvis han har rett, kan dette ta en ganske interessant vending snart.

Han virker å ha noen poeng og tilgang på litt informasjon om ikke annet. Fått en durabelig oppsving på antall følgere på twitter også.

Men, altså. Det virker litt for utrolig for min del dette. Iran har vel tattt seg en bolle i det siste og roet seg litt ned.


twenty passengers were involved in cutting edge electronic technology used for defense purposes, including electronic warfare, such as weapons that can "cloak" or make planes invisible, appearing to vanish
Link: http://www.examiner.com/article/mal...onic-weaponry-20-ew-defense-linked-passengers 9 mars

Står litt her også. Hvor seriøst dette er vet jeg ikke akkurat.
 
Last edited:
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Luftfartsbloggeren Steven Frischling, som twitrer under @flyingwithfish, har visstnok tippet korrekt om det meste av det som hittil er bekreftet om MH370.
Et utvalg fra senest i kveld:

Hvis han har rett, kan dette ta en ganske interessant vending snart.

Da glemmer han i forbifarten at det er Kina som er en av Iran sine største handelspartnere, og at det var veldig mange Kinesere ombord i flyet.

-A
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Link: http://www.examiner.com/article/mal...onic-weaponry-20-ew-defense-linked-passengers 9 mars

Står litt her også. Hvor seriøst dette er vet jeg ikke akkurat.
Disse 20 passasjerene det er snakk om kommer fra selskapet FreeScale, de lager blant annet embeded prosessorer (blant annet basert på ARM), de pendlet mellom Kuala Lumpur og en fabrikk i Kina hvor de jobbet med effektivisering av produksjon.

Så den teorien høres meeeeget tvilsom ut.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Ufattelig merkelig sak.
For en vanlig menig som meg så synes jeg det hele virker ekstremt rotete og vanskelig å forstå. Spesielt med tanke på at luftrommet ikke er bedre overvåket enn det tydeligvis er. Bytter jo fra dag til dag hvem retning man tror flyet har flydd mot. Veldig rart synes jeg.

Men i alle fall.
Ser ut nå i de fleste medier som det dreier mot en av pilotene.
Håper i alle fall flyet og boksene blir funnet. Ellers kan det nok bli vanskelig å bevise noe som helst.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Interessante opplysninger i denne artiklen som peker i retning av at kapteinen kan stå bak. Familien flyttet ut dager før forsvinningen. Og en opposisjonspolitiker som kapteinen støttet, ble fengslet timer før forsvinningen.

"Captain Zaharie Ahmad Shah was a fervent supporter of his country's opposition leader who was jailed for homosexuality - illegal in Malaysia - only hours before flight MH370 vanished with 239 passengers and crew on board, the Sunday Mirror can reveal."



http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysian-airlines-fears-over-3247649
 
Last edited:
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Ufattelig merkelig sak.
For en vanlig menig som meg så synes jeg det hele virker ekstremt rotete og vanskelig å forstå. Spesielt med tanke på at luftrommet ikke er bedre overvåket enn det tydeligvis er.

Du er nok ikke alene om å lure på det.

"The radar blip that was Malaysia Airlines Flight 370 did a wide U-turn over the Gulf of Thailand and then began moving inexorably past at least three military radar arrays as it traversed northern Malaysia, even flying high over one of the country’s biggest cities before heading out over the Strait of Malacca.

Yet inside a Malaysian Air Force control room on the country’s west coast, where American-made F-18s and F-5 fighters stood at a high level of readiness for emergencies exactly like the one unfolding in the early morning of March 8, a four-person air defense radar crew did nothing about the unauthorized flight. 'The watch team never noticed the blip,' said a person with detailed knowledge of the investigation into Flight 370. 'It was as though the airspace was his.' "

http://www.nytimes.com/2014/03/16/w...g-the-task-of-finding-flight-370.html?hp&_r=0
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Ufattelig merkelig sak.
For en vanlig menig som meg så synes jeg det hele virker ekstremt rotete og vanskelig å forstå. Spesielt med tanke på at luftrommet ikke er bedre overvåket enn det tydeligvis er. Bytter jo fra dag til dag hvem retning man tror flyet har flydd mot. Veldig rart synes jeg.

Det er vel hva myndighetene også har uttalt at de synes, og det er vel derfor man ikke vet hvilken retning flyet har tatt, siden data er stort sett low-level som må analyseres av eksperter.

Men det er også verdt å huske på at vi har gjennom antageligvis film og tv-serier, et urealistisk bilde av kloden og hva mennesker er i stand til. Og forstår ikke hvorfor ting ikke er klargjort i løpet av 50 min inkludert reklamepauser eller 1,5-2 timer.

Tenk bare på Kebnekaise-ulykken, hvor man visste rimelig nøyaktig hvor flyet forsvant ut fra radar. Det tok over ett døgn før man fant flyet. Nå står vi overfor et område som er ufattelig uendelig mye større, og foreløpig uten noe grad av lokaliseringsinformasjon.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Om flygerne gjorde dette med vilje kan de også slette CVR med et knappetrykk...
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

New Strait Times hevder at flyet har fløyet lavt for å unngå radar, og at piloten har bevisst brukt terrenget for å unngå og bli oppdaget. Videre så har man fløyet gjennom travle flykorridorer hvor militæret ikke vil reagere på sivile fly.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Tror ikke de har fløyet så langt som det spekuleres i, rekkevidden er redusert i slike høyder, pga høyere brennstofforbruk/lavere hastighet.
 
Last edited:
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Merkelig at ikke tankeren har stoppet for å sjekke dette.....
Fosser vestover nord for Banda Aceh med en fart på 14 knop.

Dette var et område som Tomnod hadde plukket opp for noen dager siden, men mulig det ikke var noe spesielt der likevel, siden tankeren ikke har meldt noe tilbake? Om det er en stor tanker så stopper ikke den på en femøring, så de har nok heller bare vært på utkikk.
 
Back
Top