MinMotes flyguide for menn

Jeg henger meg på her: Skulle noen se meg i dressjakke og joggebukse så vær så snill, slå meg med noe hardt og send meg hjem til fornuften har kommet tilbake.

Utrolig hva VG/Minmote klarer å flire av seg i disse "artikkelannonsene" sine.

Last edited:
Og mens denne artikkelen blir produsert, sitter Ola Conny (!) nede i Ullared og melder at man ikke bør besøke Norge hvis man vil oppleve "en vind av det sofistikerte Europa" :)

Surrer man runt på gardermoen med dressjakke og joggebukse kommer vel noen vennlige vektere til å rettlede deg tilbake til sykehjemmet :-)

Håper de også de kan ta kraftig tak i disse med forskjellig farge på belter og sko.. Gule eller grønne allværsjakker bør også irettesettes :D

Joggebukse og dressjakke skal ikke kombineres, uansett hvor casual man ønsker å se ut. Det er bare

facepalm.jpg

Han har vel funnet det nødvendig å ta den ett skritt videre siden olabukser og dressjakke er i ferd med å bli sosialt akseptert ......

Joggebukse på fly er ikke pent....

Tydeligvis... "Den nye generasjonen joggebukser er imidlertid smale nok til å fungere som en erstatning for både dressbukser og jeans – samtidig som de fortsatt er myke og behagelige."

Joggebukse er en ting, men å anbefale hodetelefoner uten aktiv støydemping til reise...?

Så klart. Det kommer helt an på konstruksjonen.

Jeg har byttet mine Bose til KEF M500 (uten aktiv støydemping) og ville ikke byttet tilbake om jeg ble truet med en røkelaks.

Som en meget rutinert reisende vil jeg anbefale følgende moteriktige reisetips for menn:

* Tettsittende skinntruse
* Kløende ullgenser, gjerne uvasket
* Trange, illeluktende sko. Gjerne uten bruk av sokker
* Topplue med ørevarmere for vinterturer
* Ghettoblaster på fanget, øretelefoner er feigt

Røyker man i tillegg så glad-duften spres omkring deg er det et motepluss. Tannpuss bør droppes uken før reise, da dårlig ånde er moteriktig for reisende nå.

Ønsker deg så god tur!

Kim

Hehe, denne tråden fikk meg til å ta et dykk i arkivet for å finne ut hva slags klær SAS anbefalte at man hadde med seg når man skulle reise på 50-tallet.

Denne går på hva man skulle pakke med seg, og ikke hva man skulle reise i, men litt artig uansett :)

"For Men - Suggested wardrobe for SAS air travel"

1 Topcoat - Made water repellant if possible, and of a dark color to be more versatile.
1 Plastic Raincoat
1 Pair of Rubbers - Folding type
2 Suits - One light and one dark.
1 Sport Jaket
1 Pair of slacks
1 Sweather - A long-leeved pullover for winter climates; in warmer spheres, a slevless one.
6 Shirts - Suggest two of these be in the new synthetic wonder fabries.
1 Woolen sport shirt - For cool climates, a long sleeved one for warmth. For warmer country resorts, colored cotton shirts.
4 Cotton undershirts - or 2 nylon
4 Cotton undershorts - or 2 nylon.
6 Ties - one of which should be black.
12 Handkerchiefs
6 Pairs of socks - One of black.
1 Pair of Garters
2 Pairs of Pajamas
1 Robe and slippers - Choose a warm, woolen robe for cold regions. Otherwise, a robe in foulard or a synthetie will double for pool use.
- Belt
- Gloves - One warm pair if required.
- Shaving kit - make sure you take the necessary plugs and converter for electric shaver overseas
- Scarf
- Jewelery and jewelery case
1 Bathing suit- It will dry quickly if of nylon. In Portugal, a colplete suit is required, and not trunks only. But a T-shirt should do the trick.

Back