Originally posted by Dag Viking
Jeg vil anta at en DH8 ikke setter samme krav som en jet som KLM bruker, og at Widerøe derfor kan lande med lavere breaking action. At FR lander er vel nok et bevis på deres sikkerhetskultur? Kanskje kapteinen får "en prikk" dersom han diverter til OSL når rullebanen ikke er stengt?
Tipper KLM har helt "normale" minima ut fra flytypen de opererer
Originally posted by ENTO
Har opplevd noen ganger på Torp når det er glatt rullebane eller lavt skydekke (tåke) at KLM har gått til Gardermoen mens Widerøe og Ryanair har landet både før og etter . Har KLM spesielle høye minima ? Strengere enn andre ?
Ceiling 200 fot og RVR på 600 m
Originally posted by ENTO
Bare så det er sagt så mistenker jeg ingen her for å gå under sine minima. Her snakker vi om disse verdiene: Ceiling 200 fot og RVR på 600 m. !
Originally posted by ENGM RAMP
Ceiling 200 fot og RVR på 600 m
KLM benytter vel en ceiling på 300 ft gjør de ikke :question:
Jeg vet iallefall at oppe hos oss så er det som regel KLM som først trekker seg og gjør go-around etc.....
Skulle likt å se deg fly ned til minumums selv i en C172.Originally posted by Cedlind
KLM piloter er pingler rett og slett.. KLM og Spanjoler.. KLM med konstant de-ice, og Spanjoler som ikke tør ta av mot øst på Værnes![]()
Skulle likt å se meg selv fly noen ting som helst jeg..Originally posted by gixer
Skulle likt å se deg fly ned til minumums selv i en C172.Originally posted by Cedlind
KLM piloter er pingler rett og slett.. KLM og Spanjoler.. KLM med konstant de-ice, og Spanjoler som ikke tør ta av mot øst på Værnes![]()
Originally posted by gixer
Skulle likt å se deg fly ned til minumums selv i en C172.Originally posted by Cedlind
KLM piloter er pingler rett og slett.. KLM og Spanjoler.. KLM med konstant de-ice, og Spanjoler som ikke tør ta av mot øst på Værnes![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.