Mine Safety On Board Cards

Her kommer en liste over mine Safety Cards:
Busy Bee
F-27 FRIENDHIP A/S inplastor O-2096
Braathens SAFE
F-27 Friendship
F28 A/S inplastor Hengslet hardplast
Boeing 737 JET 0-2089 formula as
B-737 0-2089 A/S Inplastor Hengslet hardplast
B 737-200 A/S Inplastor Hengslet hardplast
B 737-400 A/S Inplastor/94 Hengslet hardplast
B 737-500 A/S Inplastor/94 Hengslet hardplast
Braathens
B737-400 Inplastor
B737-400 Inplastor m/flagg
B737-500 A/S Inplastor
B737-500 m/flagg
B737-700 A/S Inplastor/98
737-500 SAS-style
Braathens Sweden
Fokker 100 TQA 103
Boeing 737-300/500 CSM 25062
Braathens Malmö Avation
AVRO RJ-100 MA-4-071 issue O2
SAS Braathens
737-400 P/N SAFE625253-400SB rev date:25.05.2005
737-500 P/N SAFE625253-500SB rev date:25.05.2005
737-700 P/N SAFE625253-700SB rev date 25.05.2005
737-400 P/N SAFE625253-400A rev date 01.01.2006
737-500 P/N SAFE625253-500A rev date 01.01.2006
737-600/700 P/N SAFE625253-600/700A rev date 01.01.2006
737-700 P/N SAFE625253-700A rev date 01.01.2006
737-800 P/N SAFE625253-800A rev date:01.01.2006
SAS Norge
737-600/700 P/N SAFE625253-600/700A rev date 01.06.2007
737-800A P/N SAFE625253-800A rev date 01.06.2007
SAS
DC7/DC6B/DC6/Metropolitan/Scandia/DC3 1386 Foldet papir
DC-8/990 Coronoado/Caravelle/DC-7C/Metropolitan 1386-3 Foldet papir
DC-8-63 1386:1 Hengslet hardplast
DC-8 1386:2 Hengslet hardplast
DC-9 1386:3 Hengslet hardplast
DC-9 1386:3 A Hengslet hardplast
DC-8-62 CF 1386:7 Hengslet hardplast
DC10 1386:11 72 Hengslet hardplast
DC10 1386:11 A Hengslet hardplast
Caravelle 1386:12 (62) Hengslet hardplast
DC-8-63 PF 1386:13 Hengslet hardplast
ARCTIC SURVIVAL 1386:14 (55)
747-M 1386:15 Hengslet hardplast
A 300 1386:18 Hengslet hardplast
DC-9 1386:3 b Bakt plast
Rød SAFETY ON BOARD, nummer siste side
DC-8-63 STOOY /AB Inplastor
DC-9 1386:3
DC-8-62 1386:2
F-27 1386:4
DC-9-21/41 1386:6
DC-9-81/82 1386:8
DC-10 1386:11d
DC-8-63PF 13
DC-8-63 1386:21 (Scanair)
Nummer øverst til høyre
767 1a/1b/1c/1f
767 1a (Spanair)
767/3Y0(hullet) 2
DC-9-21/41/51 7b/7c
DC-9-21/41 7d/7e/7f/7g/7h/7i
MD-81/82/83 8c/8d/8e/8g
MD-81/82 8h/8i/8i(small)
MD-90 9a/9b/9c
MD-87 12a/12b/12c/12d/12e
737-800 14a/14b
A319 16 (Paper)
737-600 24
737-600/700 24a/24b/24c
737-300 QC 25d/25e (Falcon Air)
737-500 26/26a
F28-1000 27a
F28-4000 28a
F28 28b
F28 28b (Jetlink)
A340-300 40
A330/A340 40a/40b/40b(small)
A321-200 41/41a
F28 60a (Air Botnia)
SAS Commuter
Q400 01APR00
SAAB 2000 01.feb.99
FOKKER 50
FOKKER 50 SC 5011-3
FOKKER 50 01.03.99
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS
FOKKER 50 Januar '96
CONAIR
Airbus 300
Linjeflyg
F 28 LIN OU 1982
F28 ARNOSLF Sept 91
BOEING 737 ARNOSLF Sept 91
Transwede
MD-83 TQA-28
MD-87
MD-87 NS Grafiska AB
FOKKER 100 TQA 103
B757 TQA 109
Sterling
B727 1-632/10
NORDIC east
L 1011 NKK939Q

ENJOY !!!!
 
Last edited:
Ja, Fine disse neste gang jeg skal ut og fly skal jeg og ta med meg (stjele) safety cardet ;););)
 
Føler ikke det er noe galt i å "stjele" safety on board card fra sete-lommen,, De fleste selskaper tror jeg legger inn nye ;) Ellers er det bare å spørr besetningen om de har noen som ikke brukes :D
 
Føler ikke det er noe galt i å "stjele" safety on board card fra sete-lommen,, De fleste selskaper tror jeg legger inn nye ;) Ellers er det bare å spørr besetningen om de har noen som ikke brukes :D
Mener du det samme i forhold til nødhammerne på bussene? Det er bare å ta de, fordi de setter jo inn nye? Det hjelper jo uansett folk svært lite at "de legger/setter jo inn nye" den dagen de mangler når de virkelig trengs...
 
Vel, det er det.

(Såh; det var dagens bidrag til dobbeltmoralen.)
Får vel sitere noe jeg hørte en gang: "It aint stealing of you do it fast!"

Det er jo klart det er stjeling, men tror ikke jeg havner på lista sammen med Toska.
Dessuten er jo mange gamle og skittne, og det gjør jo ikke noe om de setter inn nye og friske :lol:
 
Ikke vær så pirkete..
Er det greit å ta med seg spypose? Eller de der bladene?

Redningsvester og belter henger jo fast..

Nok om det, er en helt annen diskusjon.. Noen mener det er greit, noen ikke.
 
Føler ikke det er noe galt i å "stjele" safety on board card fra sete-lommen,,

Ikke vær så pirkete..

Et safety card er en del av flyets sikkerhetsutstyr på lik linje med f.eks. redningsvester og setebelte og skal IKKE fjernes fra stollommen. At kortet ikke er naglet fast til setet betyr ikke at du fritt kan ta det med deg.

Kan nevne at ved FAA-kontroll her borte får selskapet $5000 i bot for hvert safetycard som mangler. Hva konsekvensene er i Europa kjenner jeg ikke til.
 
Back
Top