Min vei til AA status!

Originally posted by E.N.

Att. Tommy777:
Mitt svar er hvordan bookingklassene er plassert i hierarkiet sortert prismessig fra høyest til laveste i de tre servicekonseptene til SAS, det var dette someone etterspurte, ikke hva man fikk av EB-poeng i de forskjellige klassene. Men man ser jo at poengopptjeningen følger prishierarkiet til SAS der skillet mellom 100% opptjening og 25% opptjening går mellom H og W. Og for ordens skyld så er mitt eksempel basert på alle utenlandsruter foruten intercont.

Takk, begge svarende var nyttige. Men skillet på "himmel og helvete" går vel mellom Q og W, og ikke H og W.

Uansett hadde jeg akseptert at det f.eks var 25% i L og K og andre superbillige billetter, men f.eks W burde gi 100%
 
Du har helt rett, postet svaret mitt før jeg rakk å dobbeltsjekke. Forøvrig håper jeg at EB-programmet blir relansert i ny og mer attraktiv form på vårparten.
 
Originally posted by Someone

Originally posted by E.N.

Att. Tommy777:
Mitt svar er hvordan bookingklassene er plassert i hierarkiet sortert prismessig fra høyest til laveste i de tre servicekonseptene til SAS, det var dette someone etterspurte, ikke hva man fikk av EB-poeng i de forskjellige klassene. Men man ser jo at poengopptjeningen følger prishierarkiet til SAS der skillet mellom 100% opptjening og 25% opptjening går mellom H og W. Og for ordens skyld så er mitt eksempel basert på alle utenlandsruter foruten intercont.

Takk, begge svarende var nyttige. Men skillet på "himmel og helvete" går vel mellom Q og W, og ikke H og W.

Uansett hadde jeg akseptert at det f.eks var 25% i L og K og andre superbillige billetter, men f.eks W burde gi 100%

Helt rett!!! W billettene (som er den vanligste intercont klassen du får når du kjøper på nettet) burde helt klart gitt 100% fordi de er ikke spesielt billige..
 
Originally posted by Someone



Takk, begge svarende var nyttige. Men skillet på "himmel og helvete" går vel mellom Q og W, og ikke H og W.

V klasse er den billigste klassen som gir 100% poeng
 
Originally posted by VoiceCom



Noen som har tilsvarende liste for KLM og BA?


KL aner jeg ikke, men her er BA

Travel class Fare class
FIRST F or A
Club Europe & Club World (Business class) J, C, D or I
World Traveller Plus
(Premium economy) W or T
Euro Traveller & World Traveller
(Economy) Y, B or H
UK Domestic Y, B, H or C

Merk at for å oppnå status hos BA, opptjener man Tier points. Du får INGEN Tier points i lavere klasser enn dette, men du opptjener miles, 25% av faktisk reiste miles
 
Originally posted by Tommy777

V klasse er den billigste klassen som gir 100% poeng

Helt rett!!! W billettene (som er den vanligste intercont klassen du får når du kjøper på nettet) burde helt klart gitt 100% fordi de er ikke spesielt billige..

Riktig at V-klasse er rimeligste klassen man får 100% opptjening på intercont, men innenlands eller europa tilbys ikke V-kl for den vanlige reisende, så her er det Q-klassen som gjelder.

W-klassen er forøvrig ikke ille priset til USA ved reise innen slutten av mars, ca. 5000 kr alt inkl. til EWR f.eks, og K-kl ligger på 4000 kr. For en V-klasse og dermed 100% EB-poeng må man ut med rundt 6000 kr.
 
V klasse med AF neste september til NYC er kr. 4.329. 100 % opptjening FB-MILES og avbestilling MOT EUR 100 !!

I tillegg får vi flygærne A318 til CDG, valget mellom A330, B777 og B744 over dammen ( har selv valgt 777+744, tidlig fra CDG og sent fra JFK ) , gratis champis og drinker etc.

SK med 100 % EB opptjening er kr. 1.800 mer og de har frekkheten til å ta betalt for drinker !! Valget er lett om dagen !! For to pax ( som for mitt vedkommende ) blir det kr 3.600 mer. Nok til brukbart hotell på Manhattan for en weekend !! :exclamati
 
Originally posted by E.N.



Riktig at V-klasse er rimeligste klassen man får 100% opptjening på intercont, men innenlands eller europa tilbys ikke V-kl for den vanlige reisende, så her er det Q-klassen som gjelder.

Ehh... Har vitterlig flydd masse ganger i V klasse til Europa..

Her er en saks fra en tilfeldig avgang i morgen:

SK 803
0 OSL
12/21/06 07:50 AM LHR
12/21/06 09:25 AM 738
B C9 D9 J9 Z9 Y9 S0 B9 E0 M0 H0 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 G9
 
Originally posted by Tommy777

Og om man leser opptjeningstabellen, er også V klasse med på Europa

Opptjeninstabell

V-klassen finnes på alle SAS sine ruter, men den er kun tilgjengelig for den vanlige reisende ifm. intercont routing. V-klassen på innland og europa tilbys nok bare til lukkede segmenter som turoperatører eller sportsreiser m.m.

Jeg ser du har hentet ut et AVA display på OSL LHR ovenfor (amadeus?. Hvis du henter opp et prisdisplay i samme slengen (i amadeus skriver man FQDOSLLHR/IL/ASK) så ser du hva som er publisert av priser og at V-kl ikke fremgår, tar du FQDOSLEWR/IL/ASK derimot ser du en publisert V-kl pris.
 
Originally posted by E.N.

Originally posted by Tommy777

Og om man leser opptjeningstabellen, er også V klasse med på Europa

Opptjeninstabell

V-klassen finnes på alle SAS sine ruter, men den er kun tilgjengelig for den vanlige reisende ifm. intercont routing. V-klassen på innland og europa tilbys nok bare til lukkede segmenter som turoperatører eller sportsreiser m.m.

Jeg ser du har hentet ut et AVA display på OSL LHR ovenfor (amadeus?. Hvis du henter opp et prisdisplay i samme slengen (i amadeus skriver man FQDOSLLHR/IL/ASK) så ser du hva som er publisert av priser og at V-kl ikke fremgår, tar du FQDOSLEWR/IL/ASK derimot ser du en publisert V-kl pris.

Hentet fra Expertflyer, har ikke den funksjonen der, dessverre. Etter å ha sjekket et par gamle kvitteringer fra tidligere i år, ser jeg ihvertfall at alle bookingene jeg gjorde i forbindelse med julekalenderen til SAS i fjor var booket i V og, som du sier, tilknytning til intercont. Ellers har jeg stort sett de laveste av de laveste klassene på Europa...
 
Snakk om mange smultringer!

Med et nytt år, nulles både UA og AA kontoene mine :drunk: Snakk om demotiverende status akkurat nå:

UA:
Membership level: 1K
Current redeemable miles balance: 745,817
Year to date Elite Qualifying Miles (EQM) 0
Year to date Elite Qualifying Segments (EQS) 0

AA:
Status: PLATINUM

Program to Date Miles: 29,592

YTD Elite Qualifying Points: 0

YTD Elite Qualifying Miles: 0

YTD Elite Qualifying Segments: 0

Her er det bare å begynne å jobbe! Har mange reiser booket for januar, skal poste status fortløpende....
 
I dag kom velkomstpakken, inkludert et små harry AA Platinum kort:
 

Attachments

  • download.php.jpg
    download.php.jpg
    47.7 KB · Views: 323
Måtte nesten vekke liv i denne tråden igjen. Grunnet jobbskifte, har reise aktiviteten gått betraktelig ned i 2007. 1K og EBG beholdes på håret, men AA Platinum som jeg her sleit meg til i denne tråden, hadde jeg ikke sjans på. Det ble kun 18000 EQMs i 2007, 50K var nødvendig for å beholde Platinum. AA var dog hyggelige og sendte meg Gold status i et år til og et tilbud om å beholde Platinum for USD499. Vi får se hvor jeg havner i jobb, tilbudet er godt ut mars.

Så kortstokken ble betraktelig tynnere i år, Hilton ble Silver VIP, Rica Gold ble blått, det samme med Gold Points... Hyatt fortsatt i fin form, det samme med Starwood som er sikker Plat...
 
Jeg har bestandig lurt på hva 1K er for noe..... :question:

Er ikke så bevandret i kortverdenen for fly....Har kun EBB, nesten uten poeng......
Reiseaktiviteten er ikke akkurat kjempestor, som dere kan se på "min Flightmemory"....

Hva er liksom "top-of-line" på BA, KL, AA, UA, SQ og TG.....hva gjelder kort selvsagt....
 
Jeg vil også være med, her ser dere status for mitt mål - OnePass Gold... som oppnås iløpet av året ;)
 

Attachments

  • elite.jpg
    elite.jpg
    103.6 KB · Views: 278
Jeg har bestandig lurt på hva 1K er for noe..... :question:

Er ikke så bevandret i kortverdenen for fly....Har kun EBB, nesten uten poeng......
Reiseaktiviteten er ikke akkurat kjempestor, som dere kan se på "min Flightmemory"....

Hva er liksom "top-of-line" på BA, KL, AA, UA, SQ og TG.....hva gjelder kort selvsagt....

I Star Alliance kreves det Star Alliance Gold for å komme seg inn i loungene, har du et kort som har det, er du langt på vei.

Hos UA finnes det 4 nivåer: Basic (som EBB), Premier (som er *Silver), oppnås ved 25.000 miles flydd pr. år, Premier Executive (*Gold), 50K pr. år og 1K (også *Gold) 100K pr. år. Så du skal ha litt aktivitet for å komme på topp. Hva får man her oppe? Poengmessig akkurat det samme som ved 50K, men man får boarde først, har egen innsjekkinsskranker, får flere eksklusive oppgraderings vouchere etc. Det finnes også et nivå kun for inviterte i UA som kalles Global Services. Her må du kun fly på fullpris, business eller first for å få invitasjon.

Hos AA er det samme opplegget, kalles Gold, Platinum og Executive Platinum med VIP på toppen.

I BA er det Silver og Gold, Premier er superkortet som veldig få blir invitert til å nyte.

Når det gjelder SQ og TG må du nesten høre med Alex, han har kontroll på den delen av jordkloden. ;)

Skyteam må du nesten spørre de som flyr med "alliansen for resten" :D

Noen gode nyheter: Radisson's Gold Pointrs har forlenget topp statusen min ett år til. Kortet kom i posten i går.. Blir aldri å beholde det kortet, bor ikke på Radisson her borte
 
Back
Top