Min første charter...

BSSW

Browncoat
Min første charter...

Her kommer enda en TR fra DOturen til TLS og FRA. Og nå er du vel fornøyd Martin ;)

Det var litt frem og tilbake om jeg i det hele fikk mulighet til å bli med på denne turen, men som dere nå vet så fikk jeg det da til. Jippi!! :)

Fant ut dagen før avreise at OJB også skulle med samme flight som meg (SK 4002). Og siden jeg har flyttet til Tananger ifm ny jobb innen Oljå, tilbød han da å la meg sitte på til flyplassen :)

DSC_9824.jpg

Star Mega DO Limo-service ;)

Da vi hadde kommet frem til flyplassen så møtte vi opp med Sirpjalle som også skulle på do... eh... DO. Ble stående å snakke sammen frem til boarding og man kom seg om bord, hvor man traff på HVI som også skulle bli med på do... erh... DO... ;)
Siden OJB flyr ”C-klasse” så sitter han helt fremme på første eller andre rad, med vindu. Mens vi andre satt lengre bak, på rad 6. Jeg på 6C, Sirpjalle hadde kapret 6D og HVI fikk vindussete 6F.

Vel i luften fikk man utdelt frokost :)

DSC_9825.jpg

Frokost på SK 4002

Grei frokost var det, men synes fremdeles at det var lite juice i glasset :(

Fremme på OSL så kom man seg, etter litt frem og tilbake, frem til innsjekk. Og jeg fikk da utdelt sete 38A. Så var det å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen. Der traff man på Someone, MartinL og en til som jeg dessverre ikke husker verken navn eller nick på... :72:
Vi kom da igjennom sikkerhetskontrollen uten nevneverdige problemer. Fant frem til broen ned til bussgaten, hvor da noen bestemte seg for å ta turen på do, ikke DO denne gangen...
Etter de var tilbake så beveget man seg nedover til bussen hvor resten av gjengen satt/stod og ventet på oss... Husker ikke hvor lenge man stod før bussen satte i gang i retning Sas hangaren.

DSC_9828.jpg

Dette møtte oss da vi kom ned dit

Gikk litt rundt og tok noen bilder, og snakket med bl.a CK som også hadde funnet veien til hangaren, men i yrkets medfør. Sas hadde stilt ut både det ene og det andre, bl.a. flydeler.

DSC_9836.jpg

Bl.a. en APU til en B737

Man snur seg og ser dette...

DSC_9837.jpg

...J*#¤a Paparazzi (JP)... ;)

DSC_9839.jpg

Motordeler til B737, brennkammervegg og kompressorblader ++

Fikk muligheten til å ta en tur inn i LN-TUK som sto til fremvisning i hangaren.

DSC_9845.jpg

De nye Lie-Flat setene til Sas... ;)

DSC_9846.jpg

Slapp ut på vingen og tok et bilde av wingleten :)

Fortsettes...

Last edited:
Re: Min første charter...

Så var det ned på bakken igjen og inn i hjulbrønnen, hvor en traff på...

DSC_9855.jpg

...”JP” og Håvard/Zico77 :)

Fra bakken fikk en også tatt et bilde av nabomaskinen, LN-TUF

DSC_9856.jpg

Winglet og hale...

Så var det tiden da folket som skulle komme fra FRA skulle komme. Og etter en liten forsinkelse så dukket de opp. Og man kunne treffe på enda flere kjente og ukjente fjes.

DSC_9866.jpg

Her er et kjent et, herr og fru Reb/Xyzzy som altså er en av de som sammen med Tommy har organisert denne herligheten :) (Altså Reb, ikke fruen ;))

Og da kunne showet begynne :)

Det var taler, dansing og synging på programmet, pluss visning inne i LN-TUK på hvordan folk blir evakuert fra f.eks. tsunami.

DSC_9871.jpg

Tror nok alle er enig i at hun her var flink til å synge :)

Så litt bilder fra innsiden og utsiden av Sas hangaren.

DSC_9893.jpg

Hva er det som har hendt her? Det er de brune stripene jeg tenker på...

DSC_9910.jpg

Our great leader :devot: ;)

DSC_9916.jpg

Fart i greien... Denne gangen slapp jeg å få den en halvmeter fra ansiktet mitt...

DSC_9921.jpg

Dette har jeg også lyst til...

Så var det avgårde, ut av hangaren gikk vi, og inn i en buss. Denne bussen kjørte oss bort til Stand 186 (hvis husken stemmer…) hvor D-ABON stod og ventet på oss. Det ble en runde rundt flyet for noen bilder før en satte seg inn og festlighetene kunne fortsette.

DSC_9943.jpg

... Ja, det gjør vi...

DSC_9945.jpg

JP...

DSC_9951.jpg

En eller annen linselus man fant tassende rundt der oppe...

DSC_9953.jpg

Våres flyvemaskin, pluss TG og CO i bakgrunnen...

To be continued...

Last edited:

Det var absolutt ingenting vanlig med denne charteren, ikke det at jeg vet hvordan en charter er/skal være... Men tenker meg hvordan en charter skal være... Formålet med denne charteren var ikke bare målet, men også reisen. En vanlig charter er vel; komme seg til flyplassen, slite seg gjennom innsjekk, sikkerhetskontroll og tax-free før en setter seg i flyet som tar av mot, som regel, syden. Før en tar av, så gjennomgår cabin crewet hvordan man fester sikkerhetsbeltet, bruker oksygenmaska og redningsvest ved behov. Forklarer også hvor nødutgangene er. Når man har kommet opp i luften så er det servering av mat og drikke, mens man samtidig har muligheten til å gå på do (...!). Før man lander der man skal og man setter seg på bussen til hotellet ved stranden. Men ikke her... Å nei da. Man skal da gjøre dette sikkelig :old Ombord finner man setet, setter seg ned og begynner å snakke med noen av de andre flygale folkene rundt deg. Sikkerhetsdemoen blir tatt av andre enn CC når en pusher ut fra stand...

DSC_9977.jpg

Sikkerhetsdemoen... En annerledes demo... :drunk: :D

Etter å ha ledd seg igjennom demoen, så ble det vask av kjerra før take-off...

DSC_0002.jpg

En liten vask...

Må bare skyte inn med denne...

DSC_9986.jpg

Stakkars, står du her helt for deg selv du da? *trøste* :D

Så back to story... Etter vask og påfølgende take-off så var det servering av mat og drikke, men ikke av de vanlige CCene, ok så hjalp de til litt, men av personer som vanligvis er på ”andre siden” av vognen... Ikke vet de hvordan man setter på bremsen, drikker på jobben gjør de også...

DSC_0015.jpg

Uten mat og…

DSC_0016.jpg

...drikke, kan man ikke se på A380 i TLS

Etter serveringen så var det tid for å sosialisere med folk fra fjern og nær. Og man tar turen rundt i cabinen...

DSC_0020.jpg

...og her kan man se et individ av rasen Flygalis Raris...

DSC_0023.jpg

...og de er som regel flokkdyr...

DSC_0027.jpg

En tur i cockpit fikk en også tid til

Etter sosialiseringen (:8:) så var det en tur på do, mens man var på DO... :drunk: :p Do-kø som i vanlige fly her også. Og kapteinen (tror jeg) kom på PA og sa at vi snart landet på TLS og det var på tide å spenne seg fast... Vel, jeg måtte fremdeles på do, og var ikke alene (ok, nå skal jeg slutte med do-DO ”tullet” ;)) så man fortsatte å vente på tur... fikk sneket seg inn og gjort sitt fornødne og komt seg tilbake i setet. Så var det på tide å lande på TLS, trodde vi... Men neida, skal jo gjøre det sikkelig ;) Vi nærmet oss flyplassen, og man så ut at man nærmet seg bakken. Pluss at på skjermen over midtgangen så man rullebanen rett frem og litt til høyre. Så kom man over flyplassområdet og over rullebanen. Jeg satt og knipset nesten hele tiden ;) Ventet bare på å treffe rullebanen, men ingenting skjedde... Så gikk det opp for oss at det var fly-by, og jubelen startet! NYDELIG!!! Kan jeg bare si :) Applaus og vill jubel og latter!

Fortsettelse følger...

Last edited:

Vel, det ble da ny runde, og man hadde et lite håp om at piloten ville gjøre det igjen ;) Men dessverre, vi hadde jo en avtale hos Airbus også... Vi landet denne gangen og taxet til stand hvor gutta fra Aviapartner stod og ventet på oss i vinden. Det blåste godt der nede...

Alt av mobiler og kameraer måtte legges igjen i flyet, for hos Airbus fikk man ikke lov til å ta bilder.

Et lite utvalg av hva jeg fikk med meg under fly-by og landing.

DSC_0043.jpg

En A340 ser liten ut i forhold til A380...

DSC_0067.jpg

En gravid A300...

DSC_0071.jpg

Denne hadde sin jomfrutur denne dagen (A330F)

På TLS ble det bussing til terminalen og da alle hadde kommet seg ut så ble det buss derifra til Airbus, helt rundt på andre siden av flyplassen...

Der ble det inn og levere ifra seg jakke, noe som egentlig var helt unødvending... så opp i tredje etasje, var det vel, hvor man kunne få noe lite å bite i, pluss litt å drikke. Hvis alt skal være stort i USA, så skal alt være lite i Frankrike... :8:

Der kunne man velge om man ville være med på Final Assembly Line, eller Mock-up. Valgte å bli med på Final Assembly Line da det er det som interesserer meg mest. Først ble gruppen som skulle se på setene (Mock-up) sendt av gårde, før resten av folket gikk ombord i Air-busser bort til Hallene hvor A380en blir satt sammen. Vi ble delt opp i grupper på ca 15stk og gikk rundt med guide som fortalte litt om prosessen med å samle alle delene fra ”hele” Europa, og for så vidt verden, i TLS. Med båter, lastebiler og, det som fikk plass i den gravide A300en, fly. Vi gikk forbi en LH A380 (tror jeg det var) som stod rett ovenfor den A380en som stod i jigen for sammenføyning, det var, etter min husk å bedømme, en Emirates maskin. Guiden fortalte litt om prosessen med å sette denne sammen, og at det tok ca 2 uker på nåværende tidspunkt, å sette en sammen i den jigen. Men det kommer til å halveres når de blir bedre kjent med maskinen. Så gikk turen rundt et hjørne og man kom til vingene til neste maskin, som lå der og ventet på å bli festet til et fly. Det hele begynte vel med at LN-MOW måtte ta på vingen, siden han hadde tatt på B787en i SEA i januar, og endte vel med at jeg stod der og *kremt* ... befølte vingen... :8: ;) Det ble kommentert... (Så er det sagt...) :8: :D

Etter ”befølingen” så gikk man videre til neste hall hvor det stod 3 stk A380er på rekke. Det som skjedde der var testing og final-final assembly av ting og tang, bl.a. motorer og wingfences. De tre maskinene som stod der var, en til Emirates, en til Air France (?) og en til Lufthansa. Og mener at det var den som blir registrert D-ABMC som stod der, og det vil igjen si at nr 1 (D-ABMA) er i Hamburg og at den vi så inne i den andre hallen var nr 2 (D-ABMB).

Etter at man var ferdig der så gikk turen tilbake til utgangspunktet (nei, ikke FRA enda... ;)). Der fikk man muligheten til å drikke litt mer, før resten kom og vi kunne ta turen tilbake til terminalen. Men det lagt inn et lite pit-stop i giftshopen til Airbus, som kun var bemannet med 1 person... som dere sikkert forstår så tok det litt tid der inne ;) Kom ut med 2 plysj-fly som skal gis bort i gave.

Så var det tilbake til terminalen og nå hadde det begynt å bli mørkt ute. Noen dråper i luften synes jeg også at jeg kjente. Tilbake på flyplassen så var det å få tak på BP. Vi fant tilslutt en enslig agent som hadde trukket det korte strået og fått oppgaven med å dele ut BP... Hun hadde valgt funksjonen ”Print All” og da vi kom bort så holdt maskinen på å spytte ut på BP... Altså godt over 200 stk... Det var vel Oliver (?) som kom og ”reddet” dagen, og han sorterte opp i bunker som da ble delegert videre for utdeling. Fikk mitt og gikk til nærmeste sikkerhetskontroll. Vel igjennom der så startet ventetiden... Det var mange, inkludert meg, som kjente at det hadde vært en lang dag med mye forskjellig som skulle fordøyes... Det var visst et sted innenfor sikkerhetskontrollen som serverte drikke, så turen gikk dit så å se om de hadde noe sjokolade. Men no such luck... Fant heldigvis en automat som etter å ha blitt matet litt metall spyttet ut 2 sjokolader :) Ikke det at de hjelp så mye...

Etter en halv evighet, føltes det som i hvert fall..., så ble det tid for boarding, og man kunne komme seg ut til flyet igjen.

Vel ombord i D-ABON så ble det ny sikkerhetsdemo, og take-off. Og også på denne flighten fikk man mat og drikke...

DSC_0107.jpg

... men denne falt ikke i smak hos meg

Flyvertene på denne flighten hadde kledd seg opp i Lederhosen, eller hva det nå heter. Selv om mange kjente at det hadde vært en lang dag, så var det god stemning ombord. Og et av gjennomgangstemaene for flightene var...

DSC_0114.jpg

Ja... trenger man egentlig å kommentere denne noe mer? :colgate:

Vi landet på gate på FRA, eller rettere sagt, vi landet på rullebanen og taxet til gate på FRA... Og fikk vite at de som ville fortsette kunne ta turen ut av Schengen og inn i Tower lounge for enda mer mat og drikke.

Rett før skjermene i midtgangen ble skrudd av fikk jeg dette bildet...

DSC_0118.jpg

I zee you...

More to come :)

Last edited:

I Tower loungen var det et par datamaskiner som ble flittig brukt av deltagerne, inkludert meg ;) Ellers så ble det noe snakking, drikking, spising på både det ene og det andre. En av de som jobbet der den kvelden gikk rundt og delte ut noe sjokolade på et brett, det var i hvert fall en av de sjokoladene som var meget god. Fikk ikke lov til å ta hele brettet fra henne (:(), så det ble flere forsyninger ;) Ved utgangen så ble det lagt ut litt forskjellig stæsj, som FT-tøybag, DO-t-skjorte og andre goder. Fikk grafset til meg en t-skjorte i min størrelse, pluss litt til. Men så var det på tide å finne sengen for en like lang dag dagen etter. Så man tak med tingene, koffert, kamerabag, osv, ut av Tower lounge og inn i Schengen igjen :8: og bort til Sheraton hvor natten skulle tilbringes. Ved innsjekk fant jeg ut at man ikke fikk M&M miles på Sheraton lengre :( Men man overlever da uten disse ;) *A Sølv er jeg uansett :colgate: Dessuten hadde jeg glemt M&M kortet mitt hjemme :headbang
Rom fikk en da, og etter litt leting så fant man det også :) :8: Fikk dessverre ikke noe utsikt mot flyplassen, men er vel egentlig greit det, for da kunne man i hvert fall legge seg ;)

Dagen derpå var det å komme seg opp og hive seg i dusjen før man pakket sakene og tok turen ned for å sjekke ut. Etter litt frem og tilbake. Hun som sjekket meg ut... (not in a good way... :() var ny og lurte på om jeg også skulle betale for et møterom... :8: men fikk nå ordnet opp i det så jeg ”slapp unna” med kun 99 Euro i minus... Så var det å levere kofferten for oppbevaring mens jeg skulle ut på en opplevelse. Frokost fikk man tak på ved innsjekk på T1B. Etter frokost så begynte folk å samles i lobbyen før vi skulle videre på programmet. Det kom 3 karer for å få med seg max 40 eller 45 stykker på tour hos Lufthansa Technik. Fikk sneket meg med der og fikk en tour hvor man bl.a. fikk tatt en tur inn i både A343, A346 og en B747, hvor cockpit, first class, biz-class, økonomi klasse og crewrest area ble besøkt. I alle maskinene faktisk... Motorverksted fikk man også besøkt. Og der inne bet jeg merke i at guiden kalte JT8D for en turbojetmotor, det stemmer, som flere her helt sikkert vet, ikke. Det er en low-bypass turbofan motor, bare så det er sagt ;)

Glemte å nevne at da vi skulle ta buss til LHT så kom det en buss forbi...

DSC_0133.jpg

Ryanair på FRA...

Etter en meget bra omvisning hos LHT så gikk turen tilbake til terminalen og en sammenkomst med *A, Swiss, Fraport (som driver flyplassen) og sist, men absolutt ikke minst, Lufthansa. Mat og drikke ble det også servert der. Det ble spising, sosialisering, taler (masse applaus…) og besøke standene til de forskjellige. Fikk også noe forskjellig stæsj fra de forskjellige.

DSC_0138.jpg

Hovedfokuset for denne delen av DOet...

DSC_0155.jpg

De fleste, hvis ikke alle, her skylder vi deltagerne en STOR takk for å ha satt sammen dette DOet :devot: :devot: Oliver og LHrelate (fra FT, som jobber i Lufthansa) står litt bortgjemt her, Reb/Xyzzy er ikke med på bildet...

Slapp av, det kommer mer ;)

Last edited:

Etter dette så var det noen som stakk på det som har blitt døpt Tour de FRA, altså buss på innsiden av gjerdet hvor det blir fortalt om flyplassen og slikt. Noen stakk til LHT, mens jeg tok turen bort til LH Flight Training Center (LH FTC). Hvor en ble vist simulatorer for cabin crew og flight crew. Bl.a. full motion simulatorer.

DSC_0162.jpg

Ok, hvilken er størst av denne og den på D-ABMA/B/C osv... ?

På vei ut derifra så fikk vi se ”the landingstrip” bak de som satt i frontdesken der...

DSC_0181.jpg

DSC_0182.jpg

Fikk de til å skrue på lysene på ”rullebanen”

DSC_0184.jpg

LHFTC Landingstrip... (Nei, ikke LH FCT...:()

Hadde en meget bra guide mens vi var der, som har hytte i Sverige :8: ;), som med godt humør fortalte om det ene og det andre. En eldre herre som har vært med på mye interessant.

Etter LH FTC så gikk turen tilbake til terminalen, med et lite stopp ikke langt fra FTC for de som ville shoppe LH stuff, hvor man ventet til det var tid for å begynne å tenke på å komme seg til Seeheim.

Da det nærmet seg så var å komme seg bort til Sheraton for å få ut kofferten som var blitt oppbevart der. Det skulle jo ”alle” andre også, så det ble litt køståing før en fikk ut kofferten sin. Og man beveget seg ned til bussen som skulle ta oss til...

DSC_0316.jpg

Husker ikke så mye fra turen dit, annet enn at det tok sin tid å komme seg dit.

Da vi kom frem så var det å få sjekket inn, og det skulle også alle andre som kom med bussen, og det tok tid. Fikk sjekket inn, og tildelt rom, så gikk turen opp dit for å legge fra seg det en ikke hadde tenkt å ta med seg til middag.

Middag ble det, som sagt, nede i restauranten. Kunne velge fra en del forskjellig. Litt køståing her også... Satt sammen med bl.a. HVI, fra forumet her, som jeg først altså hadde truffet på flyet over til OSL.

Etter middagen, som Tommy og Oliver ”rømte fra” :8:, så ble det en del sosialisering både i restauranten, ute (både oppe og nede) og andre plasser. Egentlig skulle broren til Tommy være DJ, men utstyret som de skulle ha der nede, fantes ikke (eller noe slikt) så da ble det dårlig med musikk...

Resten av kvelden foregikk rundt omkring på området til LH T&CC Seeheim. Og her er noen bilder fra kvelden.

DSC_0245.jpg

Dette er ikke bowling...

DSC_0256.jpg

En lill.. æh... stor en... ;)

DSC_0262.jpg

LN-MOW håndhilser på en av personene bak My Flight Memory

DSC_0264.jpg

De som ser lenge nok på dette bildet vil se at vi nå er i Seeheim... ;)

DSC_0274.jpg

Drikke må man også ha. Og dette var min...

DSC_0282.jpg

Denne ville LN-MOW ha med seg, men den passet visstnok ikke i TravelProen...

Så et par kveldsbilder fra Seeheim

DSC_0293.jpg

DSC_0296.jpg

Så var det på tide å legge seg for å komme seg forholdsvis tidlig opp for avreise til FRA.

Even more to come...

Last edited:

Neste morgen så var det å komme seg opp, dusje, spise frokost og pakke. Innimellom frokosten og pakkingen så fikk jeg tatt meg en tur utenfor på nedsiden av LH T&CC, og lekt meg litt med min nye 35mm Nikkor. Og her kommer noen bilder fra den ekspedisjonen...

DSC_0343.jpg

DSC_0361.jpg

DSC_0370.jpg

DSC_0376.jpg

Høst var det visst blitt...

DSC_0380.jpg

DSC_0400.jpg

Dette ble tatt da vi skulle ta bussen fra Seeheim.

Fikk dette bildet på vei ned fra toppen hvor LH T&CC holder til...

DSC_0402.jpg

Vanskelig å se, men 2 av skiltene sier: Burg Frankenstein og Halloween...

Så ble det buss tilbake til FRA da alle skulle hjem, eller videre. Satt sammen med noen fra forumet... eh... Noen fra forumet ;) Som skulle med samme flight som meg til OSL. Etter en halvtime (eller var det 40 min?) i bussen så kom vi frem til FRA, hvor da Someone, HVI og jeg (det var vel kun oss tre...? :8:) stakk over til T2 og McD for å spise. Økonomen blant oss (;)) hadde en kupong han ville bruke opp... Som han så fant ut at ikke kunne brukes der borte allikevel... Vi spiste der uansett, og så få flyene som landet og tok av. Bilder fikk jeg også der ;) Så til og med maskinen vi skulle reise hjem med, komme inn.

Da vi gikk derifra og var på vei opp til Sky train så fant Noen ut at kupongen allikevel kunne ha blitt brukt der vi var... Men vi snudde ikke.

Bilder fra FRA

DSC_0410.jpg

På FRA, og en ser nærmest AA B767wl, N399AN

DSC_0413.jpg

DSC_0424.jpg

Disse 3 har nettopp blitt partnere. Den ene av disse 2 CO B764ene fløy mellom FRA og IAH, en rute som nettopp har startet

Tilbake i T1 så gikk vi gjennom sikkerhetskontrollen, og jeg ble trukket ut til ekstra beføling... :8: pluss at kofferten min hadde noe mystisk i seg og jeg måtte åpne å vise frem kniv og gaffel fra US Airways, som hadde blitt delt ut dagen før av en av FTerne. Fikk beholde det etter å ha vist det, det er tross alt noe som blir delt ut hos US Airways sine første (og biz?) klasse reisende.

Vel igjennom så gikk turen innom tax-free’en og man fikk handlet litt snop før man reiste.

DSC_0446.jpg

Noe en fant i Tax-free butikken ikke langt fra gate B06, som vi reiste fra

Så var det bare å vente til boarding... Da den startet så stilte man seg i kø etter at personen som hadde tatt turen på do, hadde kommet tilbake. Men jeg må huske at jeg må jo bli registrert som boardet før en kan gå ned trappa til bussen... :8: ;)

Da vi kom ned så gikk akkurat første bussen ut til flyet, så vi måtte vente litt på neste buss. Og da den gikk så var vi plutselig i selskap med en annen som hadde vært med på DOet. På vei ut fikk man sett en logojet fra TUI...

DSC_0466.jpg

En TUI logo-jet. Haribo

Fremdeles ikke ferdig ;)

Last edited:

Vel ombord så var det å sette seg ned i 14F i LN-RPH, en B736.

Vi kom oss av gårde og tok av fra RWY 25R. Under take-off ser jeg...

DSC_0482.jpg

...en Iran Air A300. Man kan se vingen på LN-RPH nederst i bildekanten.

Etter en grei tur med Sas så lander man, før tiden, på OSL. Og man ”labber til et sted de lager det jeg syns er best”, altså Peppes, hvor man skulle delta i et mini-mini-Scanair treff.
Deltagere: Martin og BSSW :colgate:

Etter at Martin hadde dukket opp så snakket vi litt frem og tilbake om ting og tang og damer... ;) Fly ble vel også nevnt ;)

Etter Scanair treffet så fikk jeg et fotooppdrag av Martin. Men før det oppdraget så var det tiden for å si hadet. Og Martin skulle videre med toget...

DSC_0494.jpg

Men Martin visste ikke helt hvor han skulle...

Så da var det bare for meg å begynne på fotooppdraget Martin hadde gitt meg...

Vel igjennom sikkerhetskontrollen, hvor jeg slapp å bli befølt eller måtte åpne kofferten pga noe mystisk, så gikk man til dit flighten min til SVG skulle gå fra. Gate 23 var det. Etter å ha snakket med Speedy så ringte jeg MountainDew som var på jobb på OSL og snakket en liten stund med ham borte ved utgangen ut fra Airside. Tilbake ved gaten så traff jeg på en av lærlingekoordinatorene jeg hadde i BTS, som, sammen med mannen sin, nettopp hadde kommet hjem fra Thailand (mener jeg å huske det var...).

Så var det tid for boarding, og man kom seg om bord i LN-RPK. Fant setet, nesten helt bak... og der satt jeg til jeg kom frem til SVG...

DSC_0518.jpg

Ombord i LN-RPK

Landet og taxet til gate... Det er vel det jeg husker fra SVG... :8:

Så gikk turen med L256 til Tananger. Hvor jeg hadde noen ting å ordne før turen gikk videre til Egersund.

Vil herved takke Tommy og Co for en helt utrolig opplevelse!!! Dette SKAL man bli med på neste år også :old Lurer på hvordan du skal toppe dette Tommy... ;) Men ser frem til det!

Vil også takke for et hyggelig lag med Scanair og FlyerTalk medlemmer. Og selvsagt de som har tatt seg tid til å lese denne TRen.

Last edited by a moderator:

Jøss, kan ikke ha vært mange minuttene av DOet du utelot her! Super rapport, dette ser jo ut som noe som burde prøves når man får noen år til på baken og blir litt mer uavhengig.

Men det er juks å bruke stor skrift bare for at det skal se ut som om det er mer enn det egentlig er!;)

Jøss, kan ikke ha vært mange minuttene av DOet du utelot her! Super rapport, dette ser jo ut som noe som burde prøves når man får noen år til på baken og blir litt mer uavhengig.

Men det er juks å bruke stor skrift bare for at det skal se ut som om det er mer enn det egentlig er!;)
Takk :)

Er absolutt å anbefale ;)

Ser nå at skriftstørrelsen var kanskje en anelse for stor... Endrer nuh ;)

Sykeste TRen siden speedys "bortgang"!

FANTASTISK lesning :nor!
Så god er den neppe, men takk uansett :)

Dessuten håper jeg da at Speedy får kommet med en meget god come-back, når han er ferdig med verneplikten.
Knall! :D :nor

Håper du snart skal reise igjen! For dette var nemlig snadder :D
Takk.

Håper også at jeg skal ut på tur snart, men vi får nå se...

*au au* det rippet opp jeg-kunne-ikke-være-med-såret som akkurat hadde grodd. Som vanlig en god rapport i ord og bilder fra deg, BSSW

Bra. Da er det ihvertfall ikke noe i veien med den :) ;)

*plystrer uskyldig*...

Back