Middelhavet tur/retur...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
del 1/2

Reiste til Middelhavet som en relativt ung mann, og kom tilbake til heimlandet som en eldre mann...

Fløy til Amsterdam med KLM, som alltid utmerket service og alt for trange (får ikke en gang mine lange bein INN bak seteraden foran uten å leke akrobat) 738`ere... Og jeg lurer igjen på hvorfor man hos KLM, som HC blir plassert nesten helt bak i den lange maskinen (ja, som HC er 738 laaaang når man skal forsere en trang midtgang mesteparten av flyets lengde), når man attpåtil bestiller i GOD tid i forvegen...?
Her er maskinen vi fløy med: B738 PH-BXV
20100509PH-BXV6.jpg


En langt mer behagelig opplevelse var min første fløytur med E-190, fra Amsterdam til Nice... Og her fikk både beina og skuldrene mine god plass... Men kjære KLM, hvorfor igjen - må man som HC helt bak...! Joda, denne gang ble jeg henvist til siste seterad...
Her maskinen vi fløy med: E-190 PH-EZA
HO9_4847.jpg


Under mellomlanding fra Roma, ble det tid til hele 25 min på terrassen i Amsterdam, og for dem som har vært der så vet de at den er så lang at man ikke får så mye med seg når man reker rundt på rullestol og skal ha med hele verden i løpet av 25 min... Men litt ble det nå, før kø-kaoset ved innsjekk startet og vi måtte løpe/trille halv-marathon grunnet gate-skifte i siste sekund før boarding...!!!

B744 Combi PH-BFE:
20111006PH-BFE2.jpg


20111006PH-BFE3.jpg


20111006PH-BFE4.jpg


20111006PH-BFE6.jpg


Og så åpnes luken for å slippe ut hestene, som ikke fikk reise foran på første klasse...
20111006PH-BFE1.jpg



Nydelige B773 PH-BDV i de nye og flotte fargene til ST...
20111006PH-BVD.jpg



B772 PH-BQI og B744 PH-BFP:
20111006PH-BQI4.jpg


20111006PH-BQI1.jpg


20111006PH-BQI3.jpg



forsettes...
 
del 2/2

B737 PH-BGH:
20111005PH-BGH2.jpg


20111005PH-BGH3.jpg


20111005PH-BGH4.jpg


20111005PH-BGH5.jpg



British Airways A319 G-EUOB:
20111005G-EUOB3.jpg


British Airways A321-200 G-EUXI:
20111005G-EUXI2.jpg


20111005G-EUXI3.jpg



Royal Air Maroc CN-RNL var et nytt selskap/maskin for meg:
H11_4934.jpg



Så er vi plutselig tilbake i Roma, hvor jeg måtte fotografere gjennom vinduene, og siden vinduer ofte er av farget glass, måtte jeg prøve å gjøre fargene litt korrekte i etterbehandlingen, med varierende resultat... Og ja, vinduer har som oftest fettete fingre, hender og neser (hva er det de skal, prøve å skyve ut vinduet...?). Stripene på himmelen er altså ikke kondens-striper, men skraper i glasset...

Alitalia A320 EI-DSJ:
20111005EI-DSJ2.jpg


Alitalia A320 EI-IKU:
20111005EI-IKU3.jpg


TAP A319 CS-TTR:
20111005CS-TTR2.jpg


Alitalia A321-100 EI-IXU:
20111005EI-IXU2.jpg


20111005EI-IXU4.jpg


Så en Alitalia A321-100 med sort nese, EI-IXV:
20111005EI-IXV3.jpg



Air France A321-200 F-GTAR:
20111005F-GTAR.jpg



Så maskinen som tok oss fra ROM til AMS, en nesten ny A320 EI-DTH - en svært behagelig og flott flytur...:
20111005EI-DTH2.jpg


Før KLM`s B738 PH-BGA tok oss hjem til et vær-helvete igjen...! Og ja, jeg havnet på 4.siste seterad...! Og nei, jeg fikk ikke inn beina bak stolryggen denne gang heller...
H10_3802.jpg



harall
 
Last edited:
Flotte bilder Harald! Synd det at du ble plassert bakerst da, merkelige greier det der :)
 
Dette er en av de bedre bildetrådene jeg har sett her inne! Mye flott å se på! Amsterdam er en vanvittig spottervennlig flyplass.
 
Har et bilde av et Atlas Blue.com fly i Marseille fra 2008, nærmere bestemt CN-RMV, med lik logo som den Royal Air Maroc'en. Har disse slått seg sammen i ettertid gjerne?

Flott bildeserie!
 
Kjekt å se du har fått fanget litt metallfugl på linsen også, og gratulerer med overstått :cheers:
 
Back
Top