Harald Oanes
ScanFlyer Silver
del 1/2
Reiste til Middelhavet som en relativt ung mann, og kom tilbake til heimlandet som en eldre mann...
Fløy til Amsterdam med KLM, som alltid utmerket service og alt for trange (får ikke en gang mine lange bein INN bak seteraden foran uten å leke akrobat) 738`ere... Og jeg lurer igjen på hvorfor man hos KLM, som HC blir plassert nesten helt bak i den lange maskinen (ja, som HC er 738 laaaang når man skal forsere en trang midtgang mesteparten av flyets lengde), når man attpåtil bestiller i GOD tid i forvegen...?
Her er maskinen vi fløy med: B738 PH-BXV
En langt mer behagelig opplevelse var min første fløytur med E-190, fra Amsterdam til Nice... Og her fikk både beina og skuldrene mine god plass... Men kjære KLM, hvorfor igjen - må man som HC helt bak...! Joda, denne gang ble jeg henvist til siste seterad...
Her maskinen vi fløy med: E-190 PH-EZA
Under mellomlanding fra Roma, ble det tid til hele 25 min på terrassen i Amsterdam, og for dem som har vært der så vet de at den er så lang at man ikke får så mye med seg når man reker rundt på rullestol og skal ha med hele verden i løpet av 25 min... Men litt ble det nå, før kø-kaoset ved innsjekk startet og vi måtte løpe/trille halv-marathon grunnet gate-skifte i siste sekund før boarding...!!!
B744 Combi PH-BFE:
Og så åpnes luken for å slippe ut hestene, som ikke fikk reise foran på første klasse...
Nydelige B773 PH-BDV i de nye og flotte fargene til ST...
B772 PH-BQI og B744 PH-BFP:
forsettes...
Reiste til Middelhavet som en relativt ung mann, og kom tilbake til heimlandet som en eldre mann...
Fløy til Amsterdam med KLM, som alltid utmerket service og alt for trange (får ikke en gang mine lange bein INN bak seteraden foran uten å leke akrobat) 738`ere... Og jeg lurer igjen på hvorfor man hos KLM, som HC blir plassert nesten helt bak i den lange maskinen (ja, som HC er 738 laaaang når man skal forsere en trang midtgang mesteparten av flyets lengde), når man attpåtil bestiller i GOD tid i forvegen...?
Her er maskinen vi fløy med: B738 PH-BXV

En langt mer behagelig opplevelse var min første fløytur med E-190, fra Amsterdam til Nice... Og her fikk både beina og skuldrene mine god plass... Men kjære KLM, hvorfor igjen - må man som HC helt bak...! Joda, denne gang ble jeg henvist til siste seterad...
Her maskinen vi fløy med: E-190 PH-EZA

Under mellomlanding fra Roma, ble det tid til hele 25 min på terrassen i Amsterdam, og for dem som har vært der så vet de at den er så lang at man ikke får så mye med seg når man reker rundt på rullestol og skal ha med hele verden i løpet av 25 min... Men litt ble det nå, før kø-kaoset ved innsjekk startet og vi måtte løpe/trille halv-marathon grunnet gate-skifte i siste sekund før boarding...!!!
B744 Combi PH-BFE:




Og så åpnes luken for å slippe ut hestene, som ikke fikk reise foran på første klasse...

Nydelige B773 PH-BDV i de nye og flotte fargene til ST...

B772 PH-BQI og B744 PH-BFP:



forsettes...