• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Michael O'Leary Tett på Nett på VG Nett!

Re: Michael O'Leary Tett på Nett på VG Nett!

Jeg trodde du mente denne tråden - for makan til angstbiterske innlegg som SAS-patriotene lanserer her er det lenge siden jeg har sett.

Jeg kan ikke se hvad folks forhold til SAS har at gøre med en kritisk holdning til Ryanair. Men MOL har vel haft held til at hjernevaske store dele af sine kunder til at tro at alle som ikke bryder sig om Ryanair er ansatte hos de traditionelle flyselskaber. Som nævnt tidligere, så virker hans PR-BS åbenbart... Det er dygtigt af ham, men ærgerligt at der ikke er flere der forholder sig kritisk til det.

Personligt kan jeg godt lide SAS (og mange andre flyselskaber, som er fair overfor deres kunder), men er ikke SAS-patriot - og jeg vil desuden også forbeholde mig retten til ikke at flyve med Ryanair - idet deres forretningsmodel og produkt på ingen måde tiltaler mig. Akkurat som jeg i min dagligdag vælger mange andre ting fra, som ikke tiltaler mig.

For min skyld må Ryanair flyve alt det de vil og til de priser de selv vælger - eller for den sags skyld opkræve alle de gebyrer de kan få folk til at betale. Blot de holder sig til sandfærdig og fair kommunikation - og det synes jeg desværre det ofte kniber med. Ihverfald opererer de altid på grænsen og deres forretningsmodel er bygget op på at store dele af deres kunder skal overse og misforstå deres regler for at komme til at betale straf-gebyrer. Det bryder jeg mig ikke om, men hvis andre kan leve med det, så flyv da endeligt med dem for min skyld.

Jeg trodde du mente denne tråden - for makan til angstbiterske innlegg som SAS-patriotene lanserer her er det lenge siden jeg har sett.

Det er jo et uttrykk som heter "når krybba er tom, biter hestene". Mulig det kan brukes her. Mulig det er så enkelt som at når SAS beveger seg mot stupet og Ryanair bare vokser og vokser, så mister SAS-folket gangsynet og beherskelsen. Mulig det er så enkelt som at noen her inne trekker den skandinaviske nisselua så langt ned over øyne og ører at man mister kontakten med virkeligheten.

Å begynne å snakke om at noen er "forelsket" i et flyselskap sier jo litt om hvor sterke følelser som er i sving!

LOL... Det finnes faktisk folk som:

a) ikke bor i Vestfold
b) ikke har tid til aa kaste bort livet sitt paa aa reise dit og med Ryanair
c) ikke trenger aa reise til 1 krone hver vei (eller 200 ganger mer med gebyrer) men oensker aa betale mer for aa reise fra en ordentlig flyplass til en ordentlig flyplass uten en masse fuzz.
d) ikke tar sjansen paa aa bli strandet av Ryanair ett eller annet sted i Europa
e) ikke er interessert i aa stoette opp konseptet til Ryanair

Klart at Ryanair har endret verden slik at alle naa kan fly, men det er ett personlig valg av mange at man unngaar selskapet. Aa lese hva denne sleipe karen skriver tett paa nett, bekrefter at valget disse har gjort er ganske greit

LOL... Det finnes faktisk folk som:

a) ikke bor i Vestfold
b) ikke har tid til aa kaste bort livet sitt paa aa reise dit og med Ryanair
c) ikke trenger aa reise til 1 krone hver vei (eller 200 ganger mer med gebyrer) men oensker aa betale mer for aa reise fra en ordentlig flyplass til en ordentlig flyplass uten en masse fuzz.
d) ikke tar sjansen paa aa bli strandet av Ryanair ett eller annet sted i Europa
e) ikke er interessert i aa stoette opp konseptet til Ryanair

Klart at Ryanair har endret verden slik at alle naa kan fly, men det er ett personlig valg av mange at man unngaar selskapet. Aa lese hva denne sleipe karen skriver tett paa nett, bekrefter at valget disse har gjort er ganske greit

Så finnes det også:
a) Folk som klarer å sitte på en buss eller i bil i ca èn time.
b) Folk som ikke føler det kaster bort livet sitt fordi billetten koster èn krone
c) Folk som ikke har veldig god økonomi til å fly business og bo på dyre hoteller hver gang de skal ut å reise.
d) Folk som tar sjanser når de flyr. (Jada, er enig i at FR er sjansespill. ;) )
e)Folk som er intressert i å støtte opp et godt tilbud.

Så finnes det også:
b) Folk som ikke føler det kaster bort livet sitt fordi billetten koster èn krone
c) Folk som ikke har veldig god økonomi til å fly business og bo på dyre hoteller hver gang de skal ut å reise.
d) Folk som tar sjanser når de flyr. (Jada, er enig i at FR er sjansespill. ;) )

Bra sagt.
Det er forunderlig hvor fordømmende noen er overfor de som har andre preferanser og mener noe annet enn en selv.
Selv er jeg ingen fan av Ryanair, og har flydd de en gang i mitt liv, noe som ikke fristet til gjentagelse.
Men de som faktisk liker og bruker tilbudet Ryanair faktisk gir, har jeg da all respekt for.

Hva har det med en diskusjon om Ryanair å gjøre?

Jeg vil tro det var et bilde på at folk som ikke har økonomi til å kjøpe dyre billetter, faktisk har muligheten til å reise likevel, takket være selskaper som Ryanair.

Tydeligvis mange følelser rundt dette temaet..

Selv synes jeg interjuvet, om man kan kalle det det, var heller en misvisende reklame.

Jeg er heller ingen fan av å fly med Ryanair, men de gir folk, meg inkludert, en mulighet til å reise mer og/eller billigere.
Det jeg synes er bra med de, er at man vet hva man får til en billig penge. No frills og kanskje en b*** job på biz i fremtiden.

Hva har det med en diskusjon om Ryanair å gjøre?

Iallefall mer enn en sammenligning av Ryanair med narkobaroner. ;)

Det er som Brandal sier et litt overdrevet bilde på anti-Ryanair folket.

Så finnes det også:

LOL, og du jobber kanskje i Ryanair med de tidene du her presenterer? ;)

Reiser du med Torpekspressen er avreise Oslo bussterminal kl 0610 for Londonflyet som gaar kl 0945. BA og SAS sitt foerste Londonfly gaar kl 0750. Reiser jeg kun med haandbagasje, tar jeg flytoget fra Oslo S rundt 0635, nesten halvtimen etter bussen til Torptorturen gaar og jeg er fremme i London halvtimen etter at Ryanair tar av fra Torp.

Vet ikke hvor mye du mener din tid er hvert, men jeg sauser ikke med min jobbtid og ihvertfall ikke min ferietid.

Er det noen som er haarsaare er det vaare venner fra Vestfold som har solgt sjela si til de eneste som gadd aa satse paa dem lokalt -- for en krone, mind you -- og noen hundrelapper gebyr :rolleyes:

Klart jeg har preferanser, men hjertet mitt banker garantert ikke bare for SAS:rolleyes:

Tåpelig å kalle ethvert flyselskap dårlig fordi de flyr fra en flyplass langt unna der enselv bor. Bor man på Nannestad er det utmerket å bruke Air France til Paris (CDG). Bor man i Vestfold blir det kanskje enklere å fly med Ryanair fra Torp.
Jeg var jo selv med Ryanair til Paris for halvannen uke siden, og jeg sto ved Triufbuen 4timer etter jeg låste døra hjemme. Hadde jeg dratt med Air France, hadde jeg stått ved gaten på Gardermoen 4 timer etter jeg låste døra hjemme. Det betyr ikke at Air France er et møkkaselskap av den grunn. Dette blir rett og slett for dumt.

Tåpelig å kalle ethvert flyselskap dårlig fordi de flyr fra en flyplass langt unna der enselv bor. Bor man på Nannestad er det utmerket å bruke Air France til Paris (CDG). Bor man i Vestfold blir det kanskje enklere å fly med Ryanair fra Torp.
Jeg var jo selv med Ryanair til Paris for halvannen uke siden, og jeg sto ved Triufbuen 4timer etter jeg låste døra hjemme. Hadde jeg dratt med Air France, hadde jeg stått ved gaten på Gardermoen 4 timer etter jeg låste døra hjemme. Det betyr ikke at Air France er et møkkaselskap av den grunn. Dette blir rett og slett for dumt.

Det er det vel ingen som sier. Men det produktet de selger, er ikke noe jeg kunne tenke meg aa kjoepe. Jeg trenger ikke proeve Ryanair, jeg kan lett sette meg inn i produktet deres paa hjemmesiden og finne ut at nei, dette er akkurat som en Kia, ikke noe for meg;) Fortsatt finnes det mange Kia der ute... Saa noen kjoeper greiene og synes det er helt kurrant

Og takk Gud for at folk er forskjellige ellers hadde det kun vaert ett flyselskap og da hadde det vaert dyrt, ja ;)

LOL, og du jobber kanskje i Ryanair med de tidene du her presenterer? ;)
Foreløpig er jeg bare en fattig VGS-student kombinert med PPL. ;)

Reiser du med Torpekspressen er avreise Oslo bussterminal kl 0610 for Londonflyet som gaar kl 0945. BA og SAS sitt foerste Londonfly gaar kl 0750. Reiser jeg kun med haandbagasje, tar jeg flytoget fra Oslo S rundt 0635, nesten halvtimen etter bussen til Torptorturen gaar og jeg er fremme i London halvtimen etter at Ryanair tar av fra Torp.
Naturligvis, man kan ikke konkurrere på business-markedet med de tidene TorpEkspressen har.
Men FlyToget snuser jo på å starte opp mot Torp, og da kan plutselig ting endre seg.

Vet ikke hvor mye du mener din tid er hvert, men jeg sauser ikke med min jobbtid og ihvertfall ikke min ferietid.
Oom jeg sparer noen hundrelapper. (for ikke å si tusenlapper) på å komme noen timer senere enn deg frem til min feriedestinasjon. Så gjør ikke det meg noe. Da har jeg et større budsjett jeg kan bruke når jeg kommer frem.
Dessuten vil man sjeldent hjem fra ferie, og da er det jo egentlig ganske positivt at det tar litt lenger tid. ;)

Er det noen som er haarsaare er det vaare venner fra Vestfold som har solgt sjela si til de eneste som gadd aa satse paa dem lokalt -- for en krone, mind you -- og noen hundrelapper gebyr :rolleyes:

Klart jeg har preferanser, men hjertet mitt banker garantert ikke bare for SAS:rolleyes:
Prisen på billetten har jo lite å si for suksessen som Torp fikk etter at Ryanair slo igjennom. Lavpris eller ikke, poenget er at flyplassen og kommunene rundt kan tjene penger. Uvesentlig om det er Virgin Atlantic eller Ole's Flytaxi som lander og letter.

Preferanser er viktig. Man vet hva man liker og hva man ikke liker.
Jeg flyr det meste så lenge jeg synes lommeboka tillater det.
F.eks skal jeg fly Norwegian til Oslo, og Air Berlin videre til Berlin i februar. :)

For min skyld må Ryanair flyve alt det de vil og til de priser de selv vælger - eller for den sags skyld opkræve alle de gebyrer de kan få folk til at betale. Blot de holder sig til sandfærdig og fair kommunikation - og det synes jeg desværre det ofte kniber med.

Amen!

Jeg har forøvrig aldri brukt FR selv av den enkle grunn at de ikke flyr fra noe sted jeg bor i nærheten av (hadde de kommet til EVE kunne jeg vurdert en tur til London :spin), men for folk i Vestfold og Østfold er det sikkert et utmerket tilbud.

Jeg skal snart teste dette produktet fra Rygge, med utgangspunkt i Oslo S. Skal sørge for TR. For 200 kr, inkludert bagasje på hjemreise, bør det være et utmerket produkt. Det største ankepunktet jeg hadde sist var den unødvendige lange tiden man måtte tilbringe på flyplassen etter at Torp-ekspressen ankom, samt at hjemreisen etter at flyet hadde landet føltes vel lang.

Back