• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bjørn Kjos tett på nett tirsdag 6. mars

Re: Bjørn Kjos tett på nett tirsdag 6. mars

Kineserne har vært relativt konsekvente på dette .. det har vært en hodepine for amerikanske selskaper i mange år.

Jeg tenkte mer på om det er automatikk i at SAS får fortsette å fly hvis det er et annet skandinavisk selskap som også er interessert i rettighetene.
 
Re: Bjørn Kjos tett på nett tirsdag 6. mars

Ja, det går på grandfather rights og det skal i praksis svært mye til for at SAS mister dette.

Imidlertid, hvis SAS hadde fløyet f.eks. ARN-PVG for så å ha trukket seg, kunne det ha åpnet seg muligheter for operatør nr. 2. Imidlertid spiller også frekvenser en rolle, så hvis SAS samtidig hadde økt et annet sted kunne det ha blokkert.

Men hvis f.eks. Hainan kommer og vil fly OSL-PVG kan skandinaviske myndigheer åpne for krav om at også en ny skandinavisk operatør får prøve seg på f.eks. OSL-PEK.
 
Last edited:
Back
Top