Merker konkurransen fra Rygge

Og i debatten under er tonen "idiotisk av Torp å si nei til Ryanair".

Det har vel kommet frem at Torp mente det ikke var økonomisk gunstig, men det verste er jo nordmenn som ikke kommer avsted billig-billig-billig fra sin lokale flyplass.

Men at det blir spennende å se hvordan utviklingen blir Rygge vs. Torp, det er sikkert, noen tegn ser vi jo allerede, ref. tråd om London-ruta.
 
Anders_Merch:
Om du blar litt i historiebøkene, så vil du finne at det har eksistert ruter fra Torp til Landvetter, Arlanda, og Skavsta.
Alle tre selskapene som prøvde seg på Landvetter gikk konkurs, sammen med siste selskapet som prøvde seg på Arlanda.
 
Det som er litt interessant er å se antallet backpackere som svinser rundt i gatene rundt RYG og til og med langs E6(!), på jakt etter haik.
Har sett påfallene mange av disse i det siste og antar at de kommer med Ryanair. De gir vel den blanke f i om de havner på RYG eller TRF vil jeg tro...en del står med ark/lapper med påskrift "Oslo" og tommel i været.
 
På godværsdager er det mange som ligger og sløver på gresset mot E6. Venter på at det første teltet skal dukke opp...
 
Der hvor det er økonomisk grunnlag for en rute, dukker det opp en rute (som ikke blir nedlagt igjen). Så enkelt er det (-:
 
Det er år og dag siden WF lanserte nye ruter fra TRF, spørsmålet er om det kan ventes noe nytt på denne fronten fremover eller om de har nok med ekspansjonen på Vestlandet og i Trøndelag.
 
Det er år og dag siden WF lanserte nye ruter fra TRF, spørsmålet er om det kan ventes noe nytt på denne fronten fremover eller om de har nok med ekspansjonen på Vestlandet og i Trøndelag.

Det er vel ikke helt riktig, det er riktignok et aar siden rutene nordover til Bodoe og Tromsoe ble etablert fra Torp. Aar og dag-utrykket pleier aa brukes om noe som skjedde for mye lenger siden.
 
Det er vel ikke helt riktig, det er riktignok et aar siden rutene nordover til Bodoe og Tromsoe ble etablert fra Torp. Aar og dag-utrykket pleier aa brukes om noe som skjedde for mye lenger siden.

Nå tenker jeg helst utland selv om jeg ikke spesifiserte det. Dessuten, BOO/TOS er jo også lavfrekvensruter selv om de går oftere nå på sommeren.
 
Tror at situationen på TRF nå mere normaliserer seg.
Det er jo begrenset hvor mange ruter man kan få lønnsom drfit på også.
Men at de sa nei til base for FR, tror jeg på sikt er fornuftig. Man skal leve om 5-10 og 15 år også.
 
Nå tenker jeg helst utland selv om jeg ikke spesifiserte det. Dessuten, BOO/TOS er jo også lavfrekvensruter selv om de går oftere nå på sommeren.

Utenlandsruter (utover København) fra Torp er vel ganske langt unna Widerøes forretningsplan. Hvilke ruter skulle det være?
 
Utenlandsruter (utover København) fra Torp er vel ganske langt unna Widerøes forretningsplan. Hvilke ruter skulle det være?

Det vil jeg overhodet ikke si og flere ruter TRF-utland var under vurdering når jeg jobbet i selskapet 2002-07. Q400 passer utmerket til regionale utenlandsruter fra TRF til flere byer i Nord Europa. Men det virker som det er blitt stille på den fronten nå.
 
Det vil jeg overhodet ikke si og flere ruter TRF-utland var under vurdering når jeg jobbet i selskapet 2002-07. Q400 passer utmerket til regionale utenlandsruter fra TRF til flere byer i Nord Europa. Men det virker som det er blitt stille på den fronten nå.

Jeg tok utgangspunkt i dagens forretningsplan - som neppe legger opp til utenlandssatsning fra Torp. Ellers er jeg enig i at dette for en del år tilbake nok var under vurdering. Widerøe fløy vel til Stockholm fra Torp en periode også? Men etter at Ryanair ekspanderte voldsomt på Torp, og SAS åpnet noen Syden-ruter, ble det vel mindre aktuelt for Widerøe å vurdere utenlandsruter. Nå har Ryanair dog kuttet på Torp, SAS er borte ... Så hvem vet. Men jeg spør igjen: Hvilke ruter kunne vært aktuelle?

Ellers er det jo litt interessant hvordan Torp har utviklet seg, med voldsom interesse for flyplassen på slutten av 1990-tallet og gjennom 2000-tallet - og stor tilbaketrekking fra Braathens, SAS og Ryanair.
 
Back
Top