• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Merkelig installasjon midt på Sofia flyplass

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Merkelig installasjon midt på Sofia flyplass

Midt ute på SOF flyplass står det en diger og merkelig konstruksjon jeg ikke har sett noe lignende av noe annet sted. Er det noen som kan hjelpe til med å løse mysteriet?

attachment.php

Attachments

• kladask.jpg
    kladask.jpg
    30 KB · Views: 1,291
Re: Merkelig installasjon midt på Sofia flyplass

Vi har på Sola også - men den ble naturligvis bygd for liten.
Motorkjøring foregår nå på helt andre steder.

Så den er bare en dyr lagringsplass...

Re: Merkelig installasjon midt på Sofia flyplass

Vi har på Sola også - men den ble naturligvis bygd for liten.
Motorkjøring foregår nå på helt andre steder.

Så den er bare en dyr lagringsplass...
Såvidt jeg har forstått ble den planlagt større, men når man i planlegningsfasen skulle spare penger ble den "krympet" med et pennestrøk. Det resulterte i at med vind over ca 10 kt fikk man forhold som gjorde at motoren som skulle testes ble ustabil og kompressorstall ble oftest resultatet. Jeg har prøvd meg inni der med både 737 og F50, i vindstille var den brukbar (såvidt) men med marginal vind var det ikke trivelig i det hele tatt.

Det er vel planer om en ny og større, men inntil så eventuelt skjer får vi vel bruke diverse steder anvist av bamseh & co...

Back