Re: Mer pisspreik fra Ola Strand
Jeg legger meg flat for Ola Strand, da det var Dueholm som ropte ut New York og Bangkok sist. Headingen er endret.
Når det er sagt står jeg fortsatt bak at dette er pisspreik.
Hvor mange ganger har vi ikke hørt dette før?
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2636509.ece
1. Hadde SAS virkelig ment at de ville satse fra Oslo, så hadde de holdt markedet vedlike.
Det skjer ikke i dag. Osl inngår overhode ikke i noen strategisk markedsføring og jeg har til gode å se at SAS kommuniserer ut i det norske markedet at de har et produkt ut i verden via CPH og ARN.
2. SAS har fly som er små/store nok. For de rutene det nevnes går det med remmer og tøy direkte og via andre huber i europa. Kom ikke å fortell meg at SAS ikke klarer å fylle en 340/330-300 fra Osl til Bangkok og New York.
3. Hadde SAS "lenge hatt et ønske om å åpne ruter fra Osl", hadde det blitt satt kapasitet til Osl og ikke Delhi. Når man velger å åpne en rute til en destinasjon med så til de grader liten trafikk, så er det et svar nok om hvordan man prioriterer Osl.
4. Hvorfor skal disse uttalelsene alltid komme i forbindelse med "blest" rundt selskapet?
Hadde SAS hatt dette som et strategisk mål, ville det finnes langt mer "kloke" måter å fremlegge planene for pressen.
5. SAS har Star partnere som flyr (CO kommer inn snart) til Osl på de destinasjonene SAS ønsker å fly til fra Osl. Hvorfor får ikke de norske SAS kunder fordelen av STAR sammarbeidet ved å kunne fly direkte med SAS sine partnere? Det ville gjøre flåte utnyttelsen og produktet svært mye bedre.
6. Hvorfor er det nettopp New York og Bangkok som SAS vil åpne. Når de ikke sammarbeider tett med STAR partnere som allerede opererer på ruten, vil en rute med SAS bli en konkurrent til eksisterende selskaper. Hvorfor velger ikke SAS store IC destinasjoner som ikke er i konkurranse med andre aktører?
7. Hvilken tillit har selskapet etter å ha fremmet en rekke ruter til en rekke destinasjoner og som aldri blir noe av.
Arlanda- Tokyo? Hørt det i 10 år!!!!! Oslo - Bangkok/ New York hørt siden 2004.
8. For de ansatte som stort sett bare opplever kutt og negativ blest om selskapet, vil slike planer være et lyspunkt.
Blir det ikke litt vågalt å kommunisere dette ut, når historien har vist at det ikke skjer? Jeg synes at det er respektløst!
Det er svært mange SAS ansatte i Norge som ønsker at dette skal bli en virkelighet!
9. Selskapet fremstår som svært lite profesjonelt når det gang på gang kommer med uttalelser om stretegiske veivalg som aldri blir noe av. Det blir lagt merke til og jeg mener de burde holde slik for seg selv inntil det er en reallitet!