Mer presse om vaktselskapene og brukerne

Dette har virkelig utartet seg til å bli en såpeopera av voldsomme dimmensjoner.
Og slik det fremstilles i media, er det ene og alene vekterne som får skylden.
En sak har stort sett alltid to sider. Og det kan vel også hende at en del personell i flybransjen hisser på seg disse vekterne, og provoserer frem reaksjoner. Respekt fra begge parter må kreves.

Sakser fra Boarding.no

"Fagforeningen for Luftfart og Reiseliv (FLR) vil på det sterkeste ta avstand fra Hans Jacob Opsahl sin uttalelse hos aftenposten. Opsahl sier blant annet: ” Selv har jeg 37 års erfaring fra SAS, og finner meg ikke i å bli sjekket av amatører som kommer rett fra gaten” - Med en slik type argumentasjon i pressen kan man skape en frykt blant passasjerene som er inntektsgrunnlaget for all virksomhet på flyplassene, sier lederen av FLR Trond Smøraas til boarding.no"

Originally posted by imm

(...)

"Fagforeningen for Luftfart og Reiseliv (FLR) vil på det sterkeste ta avstand fra Hans Jacob Opsahl sin uttalelse hos aftenposten. Opsahl sier blant annet: ” Selv har jeg 37 års erfaring fra SAS, og finner meg ikke i å bli sjekket av amatører som kommer rett fra gaten” - Med en slik type argumentasjon i pressen kan man skape en frykt blant passasjerene som er inntektsgrunnlaget for all virksomhet på flyplassene, sier lederen av FLR Trond Smøraas til boarding.no"

Jeg la også merke til den. Ikke den beste holdningen for å skape god kommunikasjon. Ikke at OSL og vekterorganisajonen er noe bedre. :(

Veldig god tråd her på PPRuNe. Mange edruelige innlegg fra "disse bortskjemte pilotene".

Alltid greiest å få førstehånds beretninger uansett problem.

"De vet best hvor skoen trykker, som har den på".

Og i den nordiske delen av PPRuNe er det også en tråd som omhandler temaet, men den har utartet seg og dessverre er det utøvd asosial adferd fra en norsk 737-pilot.

Originally posted by LN-KGL

Og i den nordiske delen av PPRuNe er det også en tråd som omhandler temaet, men den har utartet seg og dessverre er det utøvd asosial adferd fra en norsk 737-pilot.

Nåja, det var flere sider der som bidro...

Someone, du har vært for lenge hos danene :p

Jeg kan ihvertfall forstå det de sier og skriver, og har lært å sykle hjem etter en kveld på byen:p

(og man skal ikke gå lenger enn til dette forumet før man oppdager at det blir språklige misforståelser iblant selv om norsk- og danskskriftspråk er meget likt, men det er OT iforhold til denne tråden)

dessverre er det utøvd asosial adferd fra en norsk 737-pilot

Hmmm. Så den der. Virker som han kanskje er mer "hot-air balloon" enn pilot?

Proffere innlegg fra de engelskspråklige. Godt at norsk er et lite brukt språk... :(

Jeg har ingen negative opplevelser fra sikkerthetskontrollen på Gardermoen. Jeg har blitt bedt om å åpne bagasjen noen ganger, men det har foregått på korrekt måte. Uansett, hvis det stemmer at man kan kontrolleres av motsatt kjønn, er jo det litt merkelig, ikke alle føler det like behagelig samt at det går mange folk fra ulike kulturer som går gjennom sikkerhetskontrollen både her og andre steder. jeg vet ikke hva vekterne lærer, men dette bør jo unngås og vanlig folkeskikk bør utvises..

Jeg begynner nesten å få forståelse for at vekterene kan oppføre seg som
hestkuker i ny og ne, når det viser seg at det finnes piloter som denne "737 rider".
Makan for "Houlier Than Thou" type!!

Hallooo???
Hvis du (og andre) tar B737rider's egne ord for at han er pilot, så kanskje dere burde se på de andre "åndsverk" han har bidratt med på det forumet.
Bare litt mistenksom... ;)

Back