Så var det på han igjen...
KL1174 (12:10) ble to timer forsinket etter tekniske problemer (noe med de-icing anlegget til flymaskinen). Dette løste seg raskt da de nå ha hyret inn en tekniker med F100-kompetanse som er basert i Trondheim.
Ellers bør KLM-crewet (særlig kapteinen) og RFly roses for svært god takling av situasjonen: Hyppige PA-meldinger (teknisk feil, vi sjekker nå, tekniker på vei fra Trondheim, tekniker ankommet, feilen ordnet og vi tester nå systemene osv). Kapteinen selv var den som opplyste om nøyaktig hva som feilet maskinen. Crewet satt (nesten) hele tiden i kafe-området sammen med pax'en - som nesten med en gang fikk matkuponger utdelt. I tillegg sto en person fra RFly hele tiden i gaten for å svare på eventuelle spørsmål.
WF354 hadde også tekniske samtidig, der ble det bare byttet flymaskin - noe som førte til at pax måtte gå fra gate 43 til gate 37 (rundt hjørnet) utendørs.