Med Q400(NG) LN-WDG på taksing i Bodø (7/8)

• Thread starter Thread starter GF1
  • Start date Start date

GF1

ScanFlyer Gold
Med Q400(NG) LN-WDG på taksing i Bodø (7/8)

Jeg kom hjem fra Nord-Norge igår. LN-WDG skulle fly som SK4581 og bringe oss fra Tromsø via Bodø til Værnes, og derfra som WF487 til Torp med landing kl. 20:15.

Men LN-WDG ville heller bli i Bodø. En av flyets "computere" slo seg vrang mens vi takset mot vest. Den ble så resatt, men da måtte man ha selskapets godkjenning for å fly til Trondheim. Det ble gitt, men mens vi ventet på at et småfly skulle lande, slo den seg vrang igjen.

Da bar det tilbake til Gate 17 og vi fikk beskjed om at det ville ta to timer å erstatte "computeren". Tiden gikk, og flyet drog etterhvert ut på ny taksing.

LN-WDG kom ikke tilbake, og snart fikk vi beskjed om at reparasjonstiden ville bli altfor lang. SAS hadde bestemt seg for en to-delt løsning. Alle passasjerer som var kommet på i Bodø, ble sendt med LN-WSB som SK4581 til Trondheim. Vi andre ble med LN-WDL som normalt skulle ha fløyet direkte fra Tromsø til Trondheim. Underveis ble det klart at LN-WSB var kommet før oss til Værnes og skulle vente på oss to som skulle videre til Torp.

Med fem passasjerer og et mannskap på tre fløy både vi og vår baggasje til Torp og kom frem nærmere midnatt.

All offentlig kommunikasjon, som jeg kunne ha benyttet tidligere på kvelden, var da "nedlagt". For meg ble det nærmere 1000-lappen for drosje hjem. Dumt!

Re: Med Q400(NG) LN-WDG på taksing i Bodø (7/8)

Det var min tanke også, men det var umulig å få finne noen WF-folk på Torp da vi hadde landet, så jeg kom meg bare bort til første ledige taxi (av to).

Tok du vare på kviteringen fra taxi?

Ja, kvitteringen har jeg tatt vare på.

Dette er nok ei sak for reiseforsikringa di - meld saka til dei du.

Back