• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Med Norwegian hjem fra Riga via ARN

Someone

Moderator
Medlem
Hjem fra Riga denne søndagen var det Norwegian som var booket. Dog ikke direkte, men via ARN-hubben, i en kombinasjon av D8 og DY flighter. Jeg har tidligere fløyet med Norwegian via CPH og BGO, så da kunne ARN nå hukes av på listen.

Taxi ut til RIX, og med bare håndbagasje var det bare gå rett til sikkerhetskontrollen. Avgang fra det som vel er B-piren for D84548.

0712ba78e64d725ea9da899d8b026fdb.jpg


Litt kaffe og vann før avgang, og kom etterhvert et regnskyld, men det så da ut som det var broer på denne nye piren. Men den gang ei, ingen var tilsynelatende tatt i bruk og flere var ennå ikke montert. Så da var det bare å bruke kofferten som paraply og løpe ut til SE-RPS, som stod der å ventet.

1b883007c7494ad789d8ce5e6d1c46b1.jpg


Reiselederen hadde i pur F belønnet meg med et midtsete, dog er jo benplassen brukbar på rad 6 hos Norwegian. Helsvensk crew, og vel full maskin såvidt jeg kunne se.

88643181474664c6c07a37aeeccac9da.jpg


Ankom ARN før rutetid, og hadde også klart å mer eller mindre bli tørr igjen. Landet på det som nå heter D-piren på ARN, og DY815 og SE-RPG kom etterhvert inn fra OSL. Avgang fra C-gatene, hvilket jo betyr en liten gåtur i den ny tunnellen. Først gang jeg drar fra de.

d46484e2ec015643795153820e9b59a8.jpg


Tror det var mer eller mindre full flight her. Norsk crew denne gangen, på rute og egentlig ikke så mye å melde. Vindussete denne gangen.

d7947bdcf4a5cea26e6f14add4a4280e.jpg



Nok en gang en tur med Norwegian som fungerte knirkefritt, men ARN er og blir ARN, og er ikke spesielt godt bygget for transfer etter min mening
 
Last edited:
Synes ARN er helt ok, men SAS loungen der er ekstrem trang og burde egentlig utvides. Er helt klart den dårligste SAS loungen blant de som er i de skandinaviske hovedsteder.
 
Synes ARN er helt ok, men SAS loungen der er ekstrem trang og burde egentlig utvides. Er helt klart den dårligste SAS loungen blant de som er i de skandinaviske hovedsteder.

Den har iallefall dusj, som mangler paa OSL. Det gaar rykter om at SAS skal overta Pearl T5 (tidligere (Norrsken) som ligger vegg i vegg med SAS' lounge. Da maa det bygges noe nytt for selskaper som ikke er i allianse med SAS og kortmedlemskap, og det blir jo endel flere da SAS forlater Star Alliance en gang neste aar. Pearl loungen er ganske stusselig, men ok for litt venting og snacks. Pearl i T4 er stengt for renovering for tiden, etter et ganske kort virke. Det er mulig denne skal brukes for ikke-Star og/eller kortmedlemskap senere. Pearl loungen i T2 skal stenges for godt i april 2024 eller renoveres, men det blir vel noen annet der med ny driver. American Express har for tiden to pop up lounger i Pir F (centurion- og platinum-deler), etter at Pontus in the Air som hadde en Amex del ble stengt. Pop-up lounger ligger der det var en Menzies lounge tidligere. Det bygges en ny Amex-lounge et sted i T5, men jeg er usikker paa hvor. Jeg regner med det er i omaadet mellom E og F, hvor det bygges voldsomt for tiden. Naar Amex flytter kommer kanskje en ny lounge hvor pop up ligger for kortmedlemskap m.m. Arlanda hadde tidligere en lounge paa non-Schengen i F, men den forsvant for noen aar siden. Skyteam selskaper flytter vel fra T2 til T5 ved alliansebyttet, men jeg vet ikke hvilke som da maa flytte den annen vei.

Arlanda er helt ok, men det merkes at mye endres for tiden, og resultatet blir vel bra. Jeg haaper bare inderlig at ankommende paa T4/C, slipper aa ta turen via T, baade med og uten bagasje.
 
Back
Top