MD11 innenlands

catocontrol

Air Traffic Controller
Er det vanlig at Finair stiller med MD11 innenlands? :skepHørte om noen som hadde opplevd dette. Det kan da umulig lønne seg? Jeg er misunnelig!!! Det største vi ser innenlands her, er jo en litt lang 737:mol
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

AY flyr Helsinki-Rovaniemi og av og til andre strekninger domestic med M11. Dette er hovedsakelig for å frakte store grupper med asiatiske turister til nordkalotten samt i forbindelse med julehøytider.
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Ja ok. Dette var nå i påska, fra nord til sør. Jeg er ennå misunnelig da:(
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Ja jeg er helt enig med deg, vært skikkelig moro med en widebody på norsk innland. Blir lei av smågrisene i lengden. Bare en SK A321 hadde vært topp:cheers:
BU fløy jo B767-200 på norsk innenriks men det var før jeg begynte å fly hehe.

Ellers er Thailand landet for å oppleve widebodies på innlandsruter. B777, B744, B743 og A330 florerer på rutene fra BKK og ut i "distriktene":up: Hadde selv B777-300 på BKK-HKT, stor opplevelse!
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Originally posted by MD11

Ellers er Thailand landet for å oppleve widebodies på innlandsruter. B777, B744, B743 og A330 florerer på rutene fra BKK og ut i "distriktene":up: Hadde selv B777-300 på BKK-HKT, stor opplevelse!

Det er sant. I 2002 fløy jeg kun widebody innenriks i thailand 330 og 300. Bankon-Chiang Mai, Chang Mai-Phuket og Phuket-Bankok

og som du 773 til HKG
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Ja det er usedvanlig lite variasjon innenlands i Norge, og det ser vel ikke ut til å bli noen endringer med det første heller. Huff.
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Det har vel nok med kostnader og ledig kapasitet aa gjoere ogsaa .. SAS har lite ledig widebodykapasitet og skal man i tillegg ferge maskinen fra ARN eller CPH skal det mye til for at det skal loenne seg....
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

I Japan er det veldig vanlig med store fly på korte distanser.

I fjor fløy jeg ANA B747-300 mellom Tokyo Haneda og Sapporo Chitose, skikkelig digg tur på ca 1 time. Flyet var dessuten nesten tomt.
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

I Australien flyver der et hav af widebodies på indenrigs:
A330-200 QF har 4 der alen flyver mellem SYD/MEL/PER/BNE
A330-300 mest som "positionsflyvninger" men også fast på SYD-MEL bl.a. som forlængelse af PVG flighten
767-300
747-400 mest SYD-MEL
747-300 fast på SYD-PER
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Mener å huske at SAS benyttet DC-10 på sent kvelds- tidlig morgenfly på en eller annen travel svensk innenriksstrekning (GOT ARN?). Kanskje det var Scanairmaskiner de benyttet (jeg husker ikke helt)?

Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene. Det varte vel ikke mer en én sesong. Dessverre fikk jeg aldri mulgheten til å benytte anledningen til en slik tur!

:spin: VC-10
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Originally posted by VC-10


Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene


Det var ikke saa stas for oss som jobbet med dem. Trust me.
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Originally posted by LN-MOW


Originally posted by VC-10


Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene


Det var ikke saa stas for oss som jobbet med dem. Trust me.

Hvorfor....vi unge som aldri har sett en DC8 i annet bruk enn som cargo lurer litt på det
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Intraskandinavisk har jeg fløyet forløperen DC-10 med SAS fra København til Gardermoen... Ellers så er jo USA et land for skikkelig fly innenriks - for ikke snakke om Japan.
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Originally posted by Someone


Originally posted by LN-MOW


Originally posted by VC-10


Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene


Det var ikke saa stas for oss som jobbet med dem. Trust me.

Hvorfor....vi unge som aldri har sett en DC8 i annet bruk enn som cargo lurer litt på det

Det var mange grunner til at dette forble et mareritt...og vi etterhvert maatte lure folk til aa fly den....det var en Scanair DC-8-63 som "jobbet" Kanari Oeyene og middel havet i weekenden fra/til GEN...saa ble den floeyet tom i fra GEN til FBU forhaapentlig tidlig mandag morgen, hvor den etter planen skulle gaa 08:00 til BGO.....FBU var ikke lengre vant til aa jobbe med en DC-8-63, det gikk tregt i alle bauer og kanter....og naar vi endelig fikk stua folk, fe og bagasje inn, saa fikk kjerra som regel teknisk...og vi til aa begynne med var den smekkfull godt over 200 gjester ombord...saa naar det ble teknisk fikk vi vel de siste avgaarde til BGO ved 14:00 tiden....det var ment som en noedloesning i et trafikkprogramm som var doedsdoemt fra starten av....nye koster feier feil....dette var rett foer de foerste DC-9-80 kom til SAS, SAS var faktisk sene med aa bestille DC-9-80 - det som var et problem i den tidens SAS ruteplanlegging var at de alltid kun saa paa bestillingene som var gjort....og ikke tok med seg ombestillinger og de som bare moette opp i utgangen med aapen billett...noe som fikk dem til aa innstille 18:00 avgangen til BGO som alltid gikk smekkfull, men som hadde 10 -15 bestillinger......
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Originally posted by catocontrol


Ja ok. Dette var nå i påska, fra nord til sør. Jeg er ennå misunnelig da:(

Tror misunnelsen hadde fått "bråstopp" når du oppdaget at antall frekvenser mellom OSL og EVE hadde blitt halvert som følge av en "wide" med dobble kapasitet av en gris.
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Tja si ikke det. SAS Braathens har 2 returavganger daglig fra Oslo til EVE som ligger ganske nært. 1810 (B737-400) og 1940 (B737-500)....bytt dem ut med en MD11 kl 1850 heller ;)
150 + 120 seter = 270 seter....som er litt mer enn SAS A340...men med businessavdeling.
Men lønnsomt hadde dte nok ikke vært.....;)
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

ellers var det jo gøy å fly A340 ARN-CPH, eller hva Einar??
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

United flyr jo feks NRT-SEA-DEN-ORD. Praktisk for min del.... Fin måte å teste dette sete på:
 

Attachments

  • minstol.jpg
    minstol.jpg
    73.7 KB · Views: 18
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Originally posted by VC-10
Mener å huske at SAS benyttet DC-10 på sent kvelds- tidlig morgenfly på en eller annen travel svensk innenriksstrekning (GOT ARN?). Kanskje det var Scanairmaskiner de benyttet (jeg husker ikke helt)?

Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene. Det varte vel ikke mer en én sesong. Dessverre fikk jeg aldri mulgheten til å benytte anledningen til en slik tur!

:spin: VC-10
Det var nok Scanair DC-10 i Sverige, ja. For å utnytte stor kapasitet. Og som de som jobbet på flyplassen har skrevet, så var det strev nok med den DC-8 sesongen på FBU. Men for oss som bare så den komme og gå, var det kjempekjekt å se den flotte maskinen med de orange stripene under buken komme seilende.
Dette var vintersesongen 1985/86. SAS mottok sine 6 første MD-80, fordelt som 3 MD-81 og 3 MD-82 den vinteren. MD-81 OY-KGT, OY-KGZ og LN-RLE, samt MD-82 LN-RLF, SE-DFS og SE-DFT.
MD-82 ble nok satt inn på svensk inrikes før de kom og avløste Scanair-fulgen på FBU-BGO, men det skjedde vel litt før sommerrutene 1986 begynte. Da gikk setekapasiteten ned fra 256 til 156, men den var nok mer stabil :)
 
Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Har en gammel rutetabell (papir eller pdf) hvor en daglig t/r ARN-LLA er listet med DC10.
 
Back
Top