MD-83 med buklanding i Istanbul

Someone

Moderator
Medlem
http://www.nettavisen.no/verden/article1383071.ece

Ser ut som om det er SU-BOY såvidt jeg kan se av bildet. Er isåfall en MD-83
 
Jovisst, SU-BOY är den enda MD-83 bolaget har kvar. Allting annat har kraschat förut... Norsk kapten på planet, påstås det för övrigt. Mera här:

http://www.md80.net/yabbse/index.php?topic=3920.0
 
Ingen tegn til brann saavidt jeg kan se, men det var nok et gedigent gnistregn ....

Her er foroevrig noen av crewet - skipper'n ser ut som han kan vaere nordisk, ja ..
Bilde fra en tyrkisk avis ...

LiveImages%5CFoto%20Haber%5Cucak_kazas%FD_kas%FDm2007%5C25.jpg
 
Originally posted by md80forum
Allting annat har kraschat förut...

Virker som et trygt flyselskap...


Aftpoftn har også, som god norsk avis, kapteinens nasjonalitet som hovedsak:
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2044226.ece
 
Ser ut til å ha vært en landing uten flaps og slats.
Sier litt om designen dette her i tillegg til pilotskill.
 
Sier litt om designen dette her og tillegg til pilotskill.

For en som IKKE er teknisk ingerniør Ole Johan, tenker du da på at maskinen er en god "glider"?

Og hmm, noen må da finne ut snart vel hvem "Erik" er vel? :)

Godt gjort uansett!
 
Aj fan, han der kjenner jeg jo!!! Ikke hørt fra ham siden i fjor og lurte hvor han var.

Meget dyktig, vært kaptein på bl.a B-727 (lead-sled) og MD-80 i mange år.

Definitivt en av de flygere jeg ville ønsket å ha foran "when the shit hits the fan". :wow:

Edit: Han bor til vanlig på andre siden av dammen.
 
Er dette samme Erik som var MD80-kaptein i Vanguard? Snakket med ham et par ganger, men rakk aldri aa moete ham foer vi gikk dundas ..
 
Husker ikke navn på selskap, det var visst engang noe MD til/fra Canada(?) eller ihvertfall nordlig område.

Har bare fått bruddstykker gjennom årene, slik man vanligvis spør etter kjente via andre kjente.
 
Vi floey til Buffalo - det er jo veldig naerme ... :p

Det siste jeg hoerte fra 'min' Erik, var at han fikk seg jobb i indonesia etter Vanguard .. dette var paa hoestparten 2002.

Skulle du hoere fra ham, og det skulle vaere samme mann, faar du hilse!
 
Originally posted by ENGM RAMP

Sier litt om designen dette her og tillegg til pilotskill.

For en som IKKE er teknisk ingerniør Ole Johan, tenker du da på at maskinen er en god "glider"?


Godt gjort uansett!

De fleste maskiner er vel gildere , men jeg tenkte helst på det faktum at kjerra traff moder jord med høy hastighet.
 
Originally posted by LN-MOW

Er dette samme Erik som var MD80-kaptein i Vanguard? Snakket med ham et par ganger, men rakk aldri aa moete ham foer vi gikk dundas ..

Det heter AD UNDAS. Dundas er et familienavn av Skotsk opprinnelse.:old
 
Hehe, 'dundas er vel helt gangbart som forkortelse for ad undas!

MOW, tror den jeg tenkte på må ha vært litt senere enn din Vanguard. Får ham sikkert i tale om ikke så lenge.

Ettersom flaps (evt slats) ikke var utfelt, kan muligens de også vært del av det "uspesifiserte tekniske problem" nevnt her.

I så fall var det j***a godt gjort å komme fra landingen med flyet i ett stykke.
 
For ordens skyld – hvis jeg ikke husker mye feil skal navnet være med i: Eirik. :cool:

Traff ham på et annet flyforum for endel år siden og har fått høre mange interessante historier om f.eks hvordan takle B-727-100 i ørkenomgivelser...

Hm. Det står jo at pax fortalte at strømmen forsvant. FBU4EVER: Er ikke flap/slat elektrisk operert på MD-80? Sånn ca hvor mye høyere hastighet må den ha for ”clean” landing?
 
Back
Top