Re: Martin og Murphy drar på tur.
Etter ankomst Køben ble det altså en liten middag på MASH. Absolutt ikke en billig fornøyelse, men absolutt godt. Det ble en tunfisktartat, og en ribeye fra Uruguay (som f.eks. var billigere enn den danske, enda den antageligvis hadde høyere portoutgifter).
Jeg fikk betalt, og tok meg en dessert fra WH Smith i form av en cola og en is, og gikk og blomstret ved gaten.
Så la jeg merke til noe: En fyr fra G4S (mener jeg det var?) stod ved gaten sammen med en dame i elektrisk rullestol. De var framme ved skranken, og og viste boardingkort og alt, før de plutselig forsvant utover B-piren, og jeg så de aldri igjen. Ved ankomst OSL, så jeg en fyr dyttet en ganske maken rullestol oppover broa på nabogaten, og deretter mot vår gate. Hvor var det damen evt. boardet? :8:
Crewet dukket også opp, og for første gang i mitt liv har jeg gjenkjent crew. Det var samme crew som på den forrige flighten. De var muigens en mer, siden flyet nå var av en litt støre type (A320 vs. A319), og det var en av de jeg ikke helt kjente igjen.
Boarding skjedde. Det ble ropt opp - med utallige gjentagelser - at de boardet SAS
business først. Jeg kom meg til slutt om bord, og fant setet som var utstyrt med ledig nabosete

.
Ellers ble vi littegrann forsinket, fordi vi måtte vente på noe sen bagasje. Siden STA var 19:20, hadde jeg håpet på en veldig tidlig ankomst så jeg kunne rekke 19:18-bussen, men vi ble altså litt forsinket, og tok det aldri igjen.
Vel fremme på OSL klarte jeg nok en gang å forsere tollen (denne gangen hundefri), og fant et sted å blomstre den snaue timen jeg hadde å vente. OSL er dessverre kronisk fri for (ledige) sitteplasser, så det ble å stå borte ved vinduet, der jeg fikk nødladet telefonen litt via laptopen, sånn at Ruter-appen ville virke. Et kjapt toalettbesøk ble det også tid til (de hadde forresten pusset opp toalettene på veg mot parkeringshuset), og jeg rakk akkurat opp igjen i tide til å se at bussen allerede var ankommet.
Nå sitter jeg bare og venter på at Eurobonus skal få ut fingeren og kreditere flere flighter til kontoen:
(Mangler både flightene fra tirsdag og onsdag, sånn til info)
Hilton hadde også gitt meg både "Double you HHonors offer" og den andre kampanjen på 5K poeng per opphold, enda jeg registrerte meg først etter at jeg hadde kommet meg hjem