Manglende vinduer på B737

Re: Manglende vinduer på B737

737-300 hos DY så mangler rad 8 vindu så vidt jeg fikk med meg i går.

For å komplettere listen ytterligere kan jeg berette at SAS' 737-400 mangler vinduer på rad 7 og 8. Her er det imidlertid så god pitch at det stort sett er to vinduer pr rad, så om man lener seg litt frem kan man fortsatt kikke ut.

For øvrig er det vanvittig god benplass på 1F, selv om skroget smalner ganske raskt foran der. :)

Forbante meg på det i sommer, hadde bestilt vindusplass må vite, bare for å sitte å se på en flott vegg :D

Ang airbus finnes det en varmeveksler fra aircond ducta som går i bakkant av FWD entry door. den ligger under primærstruktur.
Derfor kan skader rundt entry området på Airbusen være omfattende, da ducten kan lett bli skadet.-

737-300 hos DY så mangler rad 8 vindu så vidt jeg fikk med meg i går.

Bumper denne tråden. Jeg skal ut å fly med en av "skranglekassene" :lol:(737-300) til DY. Er det noe som vet om det kun er rad 8 som ikke har vindu og om det gjelder på begge sider av midtgangen?

-300 er lik på begge sider, så da skal det være kun rad 8. Bare på -400 og -800 gjelder det to rader, og kun -800 er "asymmetrisk" i den forstand at det på ene raden kun gjelder ene siden (babord). :)

Last edited:

Tusen takk for svaret :up:
Brandt meg på forrige tur med DY 737-800 sete 11A fin vegg :lol:

SAS har startet rekonfigurering av -800'ene (igjen), og med de nye (tynne) setene gjelder følgende med tanke på manglende vinduer og ekstra benplass.

Manglende vindu: 11A, 12A, 12F
Ingen recline: 16BC, 16DE
Litt ekstra benplass, men ingen recline: 15ABC, 15DEF
Mye ekstra benplass (manglende sete foran): 17A, 17F

Setekartene ved bestilling og innsjekk er oppdatert - så da gjelder det bare at Bolaget faktisk stiller med den maskinen som var planlagt og ikke med en av dem med "gammel" konfigurasjon...

Hvilke vindu er plugget på SAS 737-800?

Hei,

Er det noen som vet hvilke rader (seter) som har plugget vindu på SAS 737-800? Antar dette kan variere avhengig av hvilket individ som settes inn?

Mvh,
Arnt Helge

Re: Hvilke vindu er plugget på SAS 737-800?

Siste nytt: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=72781

SAS har startet rekonfigurering av -800'ene (igjen), og med de nye (tynne) setene gjelder følgende med tanke på manglende vinduer og ekstra benplass.

Manglende vindu: 11A, 12A, 12F
Ingen recline: 16BC, 16DE
Litt ekstra benplass, men ingen recline: 15ABC, 15DEF
Mye ekstra benplass (manglende sete foran): 17A, 17F

Setekartene ved bestilling og innsjekk er oppdatert - så da gjelder det bare at Bolaget faktisk stiller med den maskinen som var planlagt og ikke med en av dem med "gammel" konfigurasjon...

Hei,

Er det noen som vet hvilke rader (seter) som har plugget vindu på SAS 737-800? Antar dette kan variere avhengig av hvilket individ som settes inn?

Mvh,
Arnt Helge

Vinduene er ikke plugget, de har aldri vært der.

Back