LN-HFH
ScanFlyer Gold
Lakkere på vinduer, hvorfor?
Kanskje litt flisespikkeri, men dette er en ting jeg har undret meg over lenge.
Hvis man studerer bilder av SAS sine 737-600/700/800 og 320/319/321/NEO så kan man på de fleste maskiner se det/de fremste og/eller bakerste ''vinduet/vinduene'' (i kabinen) ikke er ordentlige vinduer, men bare lakkerte grå felt som skal etterlikne vinduer. Hvorfor i huleste gjør de noe så unødvendig?? Det har jo faktisk ingen mulig effekt, ved mindre noen vanvittig merkelige folk i SAS har funnet ut at dette er superdupersmart... jeg har ikke sett noen andre fly som har slike lakkerte vinduer:angry:
legger ved noen bilder som gjør det lett å se:
OSL - by Fredrik Hotvedt, on Flickr (fremste vindu her)
OSL - SAS LN-RGO A320neo by Fredrik Hotvedt, on Flickr
(også fremste her, og her ser man tydelig at det bare er et tullevindu)
håper kanskje noen har noe svar eller noen teorier på denne merkelige gåten
Kanskje litt flisespikkeri, men dette er en ting jeg har undret meg over lenge.
Hvis man studerer bilder av SAS sine 737-600/700/800 og 320/319/321/NEO så kan man på de fleste maskiner se det/de fremste og/eller bakerste ''vinduet/vinduene'' (i kabinen) ikke er ordentlige vinduer, men bare lakkerte grå felt som skal etterlikne vinduer. Hvorfor i huleste gjør de noe så unødvendig?? Det har jo faktisk ingen mulig effekt, ved mindre noen vanvittig merkelige folk i SAS har funnet ut at dette er superdupersmart... jeg har ikke sett noen andre fly som har slike lakkerte vinduer:angry:
legger ved noen bilder som gjør det lett å se:

(også fremste her, og her ser man tydelig at det bare er et tullevindu)
håper kanskje noen har noe svar eller noen teorier på denne merkelige gåten