LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Så ser det ut til at undertegnede blir en av de først ut. Her er noen bilder med kommentarer fra turen til Manchester International Airport (MAN/EGCC)
Fredag 3. september
Det ble lillegris bortover, men heldigvis er det ikke slutt på serveringen - god hvitvin ble det også
Og Bure Viking gjøres klar for retur til OSL
Etter å ha sjekket inn på rommet i 9. etasje på Radisson SAS (Business Class rom med kontrolltårnatmosfære), var det tilbake til terminalen for å ta noen sene kveldsbilder
Og slik var utsikten fra level 12 på parkeringshuset til Terminal 1
Det kan bli stemningsfulle bilder her på toppen (i bakgrunnen er The Aviation Shop)
Og det bråket litt fra rullebanen - Balkan Holidays Tu-154 i kø
Så var det å komme seg tilbake til hotellet
Gjennom dette røret, og kveldmaten
Lørdag 4. september
Klokka 0645 kom denne inn - bildet tatt fra hotelrommet
Og PIA skulle til Islamabad
Og så kom noe rødt
Og Delta ville også delta
Free Bird fra Tyrkia
Og det kom så mange at de stod i kø
Og denne skulle ut
Nå var det på tide at jeg inntok frokosten - masse bacon med egg og resten av det engelske. Etter frokost vandret jeg ned til termnal 1 og tok en taxi til The Aviation Viewing Park (bell ride kalte taxisjåførene det, mistet ikke turen sin i køen når de kom tilbake terminalen)
Min 100-400mm linse gjorde at det ikke var mulig å ta helbilder av fly, derfor er de fleste bildene fra AVP nææææærbilder
Et stykke ned på Alpha kom denne
Og tror du ikke kapteinen var fotograf - og motivet var sikkert G-BOAC
Og her er kapteinen på en tysk BAe 146 innleid til Flightline
Men det godt å ha en 400mm også
Fransk babybus
Nå hadde også LN-KOG ankommet fra BHX, så da var det tid for lunsj på Romper. Etterpå fortsatte vi på andre siden av denne
Det er ikke bare smågris i lufta, men også purk
Søndag 5. september
Etter endelig å funnet rette frekvensen til bane syd, så kom den endelig avgårde
Etter å ha forflyttet oss lenger vest fikk vi slike
Så siste forflytning før min retur til flyplassen og SAS smågris tilbake til OSL
Så var det tilbake i gamlelandet 1100 bilder rikere. Neste tur til MAN er scheduled til våren 2005.
Fredag 3. september

Det ble lillegris bortover, men heldigvis er det ikke slutt på serveringen - god hvitvin ble det også

Og Bure Viking gjøres klar for retur til OSL

Etter å ha sjekket inn på rommet i 9. etasje på Radisson SAS (Business Class rom med kontrolltårnatmosfære), var det tilbake til terminalen for å ta noen sene kveldsbilder

Og slik var utsikten fra level 12 på parkeringshuset til Terminal 1

Det kan bli stemningsfulle bilder her på toppen (i bakgrunnen er The Aviation Shop)

Og det bråket litt fra rullebanen - Balkan Holidays Tu-154 i kø

Så var det å komme seg tilbake til hotellet

Gjennom dette røret, og kveldmaten
Lørdag 4. september

Klokka 0645 kom denne inn - bildet tatt fra hotelrommet

Og PIA skulle til Islamabad

Og så kom noe rødt

Og Delta ville også delta

Free Bird fra Tyrkia

Og det kom så mange at de stod i kø

Og denne skulle ut
Nå var det på tide at jeg inntok frokosten - masse bacon med egg og resten av det engelske. Etter frokost vandret jeg ned til termnal 1 og tok en taxi til The Aviation Viewing Park (bell ride kalte taxisjåførene det, mistet ikke turen sin i køen når de kom tilbake terminalen)
Min 100-400mm linse gjorde at det ikke var mulig å ta helbilder av fly, derfor er de fleste bildene fra AVP nææææærbilder

Et stykke ned på Alpha kom denne

Og tror du ikke kapteinen var fotograf - og motivet var sikkert G-BOAC

Og her er kapteinen på en tysk BAe 146 innleid til Flightline

Men det godt å ha en 400mm også

Fransk babybus
Nå hadde også LN-KOG ankommet fra BHX, så da var det tid for lunsj på Romper. Etterpå fortsatte vi på andre siden av denne

Det er ikke bare smågris i lufta, men også purk
Søndag 5. september

Etter endelig å funnet rette frekvensen til bane syd, så kom den endelig avgårde

Etter å ha forflyttet oss lenger vest fikk vi slike

Så siste forflytning før min retur til flyplassen og SAS smågris tilbake til OSL

Så var det tilbake i gamlelandet 1100 bilder rikere. Neste tur til MAN er scheduled til våren 2005.