Må i fengsel etter flyvold

Re: Må i fengsel etter flyvold

Den straffen er ikke streng...

Vedkommende har påført minst et menneske skade, sannsynligvis skremt 150 passasjerer rundt seg og generelt oppført seg som en idiot..

Som LN-KOG sier, "fly eller ikke", jeg syns den straffen er helt på sin plass og vedkommende bør sitte hele straffen.

Om man sammenligner med andre voldssaker, så er den streng. Det var en liten skrivefeil at jeg skrev at jeg synes, men dommen i seg selv et strengere enn om det hadde skjedd mot den menige mann i gata. Her er det skjerpede omstendigheter siden det har skjedd innen ett fly og mot en kabinansatt.

Det er nettopp det som er skjerpende - at volden har skjedd mot en ansatt i et fly i luften.

Vedkommende har implisitt truet flysikkerheten, noe som i seg selv skal være sterkt skjerpende.

Vold mot cabincrew, piloter og mange andre flyselskapansatte regnes vel som vold mot uniformert personell. Og det er en skjerpende omstendighet, synes derfor denne dommen er for mild. Truer jo i tillegg flysikkerheten.

Vold mot cabincrew, piloter og mange andre flyselskapansatte regnes vel som vold mot uniformert personell. Og det er en skjerpende omstendighet, synes derfor denne dommen er for mild. Truer jo i tillegg flysikkerheten.

Du tenker på vold mot offentlig tjenestemann. Private regnes ikke med i denne sammenheng. "Flysikkerhet" derimot er et buzz word som teller.

Du tenker på vold mot offentlig tjenestemann. Private regnes ikke med i denne sammenheng. "Flysikkerhet" derimot er et buzz word som teller.

Vold mot offentlig tjenestemann er en egen paragraf under straffeloven. Skjerpende omstendigheter er derimot en annen som vil brukes for å utvide straffeutmålingen angående voldslovbrudd i dette tilfellet. Angrep på personell som kan identifiseres med privat virksomhet har vært skjerpende omstendigheter i mange saker.

For øvrig så vil den nye straffeloven når de blir satt i kraft inneholde egen punkter for ansatte i blant annet luftfart, hvor man kan da straffes opptil 3 år for vold, og 2 år for trusler.

Herlighet, for noe idioti. Eneste som gjør dette noe mer "forståelig" er når det står om høy promille.
Tenk å lage så mye styr for et belte liksom. Håper ikke en EDRU 60åring hadde gjort det.

Når man oppfører seg sånn i luften så var dette passende straff. Tragisk av såkalt voksne folk å oppføre seg slik.

Har vært en del episoder i luften de siste årene, muligens en økende tendens. Tenker også da på innsjekk/gate personel her i Norge hvor de har blitt trakasert og slått ned, og vil slite med tanker og følelser i mange år. Følger ikke så mye med, men hvordan har straffene blitt i de sakene?

Liker også svært dårlig utviklingen. I Norge kan fulle passasjerer få gjøre hva de vil mot de stakkars uskyldige og oftes forsvarløse menneskene som sitter på innsjekk og står i gaten.

Få bistand av politiet kan de bare drite i.

På Sola finnes ikke engang panikkalarm i gatene. De har vel det på OSL men om det fungerer det vet jeg ikke.

... det er ofte ikke lurt å si hva man har, eller ikke har av sikkerhetstiltak.....

Det finnes overfallsalarm på alle gater og insjekksskranker på OSL. Men jeg avslører ingen hemmeligheter om jeg sier at reponstiden til G4S er alt annet enn imponerende.

Vekter tilkaller du som et prevantivt middel... altså når du ser at det kan utvikle seg til noe. Hvis det faktisk er slåsskamp eller lignende, så er det først og fremst politiet du tilkaller...

Back