• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rekordmange fly må avbryte take off etter langtidslagring

Re: Rekordmange fly må avbryte take off etter langtidslagring

Ja, det er ikke en ukjent problematikk og noen lagringssteder har sikkert bedre rutiner enn andre. Her er en artikkel fra tidligere i år.

https://abcnews.go.com/Politics/mechanics-battle-rattlesnakes-off-parked-planes/story?id=78088517

The non-use has led Qantas Airlines mechanics charged with maintaining the world's largest passenger jets in a Victorville storage facility two hours outside of Los Angeles to routinely find venomous Mojave rattlesnakes and scorpions in and around the wheel wells.

"The area is well known for its feisty 'rattlers' who love to curl up around the warm rubber tyres and in the aircraft wheels and brakes. Every aircraft has its own designated 'wheel whacker' (a repurposed broom handle) as part of the engineering kit, complete with each aircraft's registration written on it," Tim Heywood, Qantas Airlines' manager for engineering in Los Angeles, wrote in a press release.
 
Back
Top