Lyst på Hilton HHonors gold?

Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Ikke bekymr dere over om det kommer et fysisk kort. Det som er viktig er at statusen reflekteres på nett. Jeg har aldri med meg mine hotellstatuskort når jeg et på reise. Det er ingen som spør etter dem

Jeg er i forvejen sølv og får også op det blå billede, så det må være et standard billede.

Jeg tror også det må være standard bilde. Men som jeg nevnte over - er det ikke vanlig å vente med å utstede kort til man i det minste har hatt ett opphold som medlem?

Hvis det er noen som får spørsmål om kort (jf. VISA elle registrering) er det fint om det oppdateres i denne tråden. Håper ikke for mange registrerer seg, slik at det er noen i Hilton som får snusen i det og endrer hele opplegget. Men det er vel allerede for sent:D

Husker både LHs F-billetter og da det for en tid tilbake var "såååå lett" å få sølvkort hos bmi.

Tja, noen krever at du fakser inn aktivitet. Nå er alle disse statusene såkalt throw away status som deles ut gratis så lenge man har kredittkort/status hos flyselskaper. Jeg har hatt hhonors gold via 1k hos UA I årevis, men har vel aldri kvalifisert meg til hilton statusen. Det har endret seg, jeg var grandfathered in, nå tilbys 1k denne statusen dersom man har 3 opphold. Hilton har også status challenge der man ikke trenger å matche. Bo tre ganger over 90 dager og du beholder gull. Du får gull med en gang du signerer opp for denne challengen.

Hyatt Plat er verdt noe i form av gratis Internet. Det oppnås gratis dersom man har en del kredittkort. Det er flere fordeler (som oppgrarderingsvouchere) som er meget gode, men de oppnår man hvert 3. Opphold så man må da selvsagt bo.

Priority pass gull er ikke verdt noe (Plat som er over mottas gratis når man er RA).

Og igjen, som sist gang en gjeng folk fiksa seg status man aldri kommer til å bruke, det er ofte at status match kun som ett engangstillfelle. I tillegg vil denne hotellstatusen gjelde kun ut neste år, etter det er man jo på skid row igjen. Siden det er throw away nivåer som her matches, hadde ikke jeg giddet bry meg bare for å ha 4 hotellstatuser i lommeboka i 12 mnd som er det lavest man kan få.

But then again, ymmv^_^

Hotellkjedene er ikke mer naive enn at de vet at det florerer av ting som dette der ute, og de vil derfor som du sier som regel kreve at du dokumenterer opphold eller gi "challenge". I bunn og grunn er HH Gold en lettere ubrukelig status på de fleste av kjedens hoteller, og det du "sparer" kan fort gå opp i spinninga gjennom at du må booke Hilton fremfor en annen kjede. Dette kommer fra en tidligere Hilton-slave som nå holder seg mest hos Hyatt og SPG.

Hotellkjedene er ikke mer naive enn at de vet at det florerer av ting som dette der ute, og de vil derfor som du sier som regel kreve at du dokumenterer opphold eller gi "challenge". I bunn og grunn er HH Gold en lettere ubrukelig status på de fleste av kjedens hoteller, og det du "sparer" kan fort gå opp i spinninga gjennom at du må booke Hilton fremfor en annen kjede. Dette kommer fra en tidligere Hilton-slave som nå holder seg mest hos Hyatt og SPG.

Helt enig. Jeg har så mange dårlige hilton opplevelser, kunne ikke gitt mer beng i om jeg mistet den statusen. Spg og Hyatt derimot, er viktig å beholde.

Men for andres reisemønstre kan hilton selvsagt passe bedre

Helt enig. Jeg har så mange dårlige hilton opplevelser, kunne ikke gitt mer beng i om jeg mistet den statusen. Spg og Hyatt derimot, er viktig å beholde.

Men for andres reisemønstre kan hilton selvsagt passe bedre

Jeg har noe blandet erfaring med Hilton, men har opplevd at jeg f.eks. får poeng selv når jeg booker via lastminute.com på Hilton, men ikke på Hyatt. Jeg er nokså hyppig i London, og for meg passer London Hilton meget bra (så lenge man unngår de nederste 7-8 etasjene). Så jeg regner med at HH gold hjelper godt på å komme litt opp i etasjene. Det samme med Hyatt Regency The Churchill, så om det lar seg gjøre å matche HH gold til status hos Hyatt så hadde det ikke vært meg i mot.

Vil du utdype det?

Jeg vil anta at han kanskje tenker på at mange av Hiltons hoteller ikke har executive rom eller Club lounge? Men jeg regner med at man iallefall får gratis frokost likevel?

Nå var jeg allerede sølv, men brukte denne koden likevel.
Har fått poeng + gold bonus allerede for et opphold :)

Er det noen begrensninger på hvilke siter man man kan bestille via om man skal få bonuspoeng og fordeler?

Er det noen begrensninger på hvilke siter man man kan bestille via om man skal få bonuspoeng og fordeler?

Lurte på det samme men ser ut til å være samme dumme regel som hos andre:

"Stays that are booked via third party websites are not Eligible Stays irrespective of rate paid, for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status"

http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/gold.do

Last edited:

"Stays that are booked via third party websites are not Eligible Stays irrespective of rate paid, for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status"

Nå var jeg kun HH Blue før dette "raidet", men jeg har iallefall fått points for 3 opphold som har vært booket via lastminute.com på såkalt "top secret deals" som er tildels betydelig under standard rate for hotellet jeg har bodd på (London Hilton on Park Lane). Dette har vært opphold jeg har hatt i løpet av de siste 3 månedene. Hvorvidt disse ville gitt meg Silver etter neste opphold vet jeg ikke.

Nå var jeg kun HH Blue før dette "raidet", men jeg har iallefall fått points for 3 opphold som har vært booket via lastminute.com på såkalt "top secret deals" som er tildels betydelig under standard rate for hotellet jeg har bodd på (London Hilton on Park Lane). Dette har vært opphold jeg har hatt i løpet av de siste 3 månedene. Hvorvidt disse ville gitt meg Silver etter neste opphold vet jeg ikke.

Slike glipper skjer ganske ofte, men hovedregelen er at du ikke skal få verken telt opphold eller få poeng når man har booket gjennom tredjepart.

Ja det er skikkelig dumt dersom man ikke faar i pose og sekk :rolleyes:

Alle kjeder har slike regler for sine lojalitetsprogrammer, grunnen er veldig enkel aa forstaa.

Mindsettet som er fornuftig aa ha er at man boer forvente aa ikke faa noe, hverken tilgang til lounge, frokost, oppgradering, internet etc og heller ikke poeng/stays.

Dersom hotellet gjoer feil, ta det som en bonus.

Ja det er skikkelig dumt dersom man ikke faar i pose og sekk :rolleyes:

Alle kjeder har slike regler for sine lojalitetsprogrammer, grunnen er veldig enkel aa forstaa.

Enig med deg i det, men tenk om flyselskapene hadde gjort det samme ... ?

Enig med deg i det, men tenk om flyselskapene hadde gjort det samme ... ?

De har jo det i form av bookingklasse? Er jo en del billetter som selges gjennom reisebyrå ekstra billig som er i tilsvarende lav bookingklasse.

De har jo det i form av bookingklasse? Er jo en del billetter som selges gjennom reisebyrå ekstra billig som er i tilsvarende lav bookingklasse.

Men bookingklassene tildeles vel ikke på basis av hvor man kjøper billettene? Og det er jo gjerne hos flyselskapene selv man finner de billigste billettene, riktignok ikke de merkelige kombinasjonene av selskaper som man får opp på tredjepartssider. Uansett, en liten avsporing fra min side dette ;)

Men bookingklassene tildeles vel ikke på basis av hvor man kjøper billettene? Og det er jo gjerne hos flyselskapene selv man finner de billigste billettene, riktignok ikke de merkelige kombinasjonene av selskaper som man får opp på tredjepartssider. Uansett, en liten avsporing fra min side dette ;)

Det er vel fortsatt slik at mange jobbreiser bookes via reisebyråer som arbeidsgiver har avtale med, og jeg antar at flyselskapene ikke ønsker å gå glipp av lojaliteten til de forretningsreisende?

Det er vel fortsatt slik at mange jobbreiser bookes via reisebyråer som arbeidsgiver har avtale med, og jeg antar at flyselskapene ikke ønsker å gå glipp av lojaliteten til de forretningsreisende?

I tillegg suger ikke de reisebyråene penger fra flyselskapene slik evt. hotels.com gjør fra hotellene. Booking av hotell via store reiseportaler vitner jo ikke om lojalitet, når portalene da tar 20-40% provisjon av hotellet i tillegg så sier det seg nesten selv at de ikke vil dele ut ytterligere "bonus".

Back