Lyst på Hilton HHonors gold?

Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

I tillegg suger ikke de reisebyråene penger fra flyselskapene slik evt. hotels.com gjør fra hotellene. Booking av hotell via store reiseportaler vitner jo ikke om lojalitet, når portalene da tar 20-40% provisjon av hotellet i tillegg så sier det seg nesten selv at de ikke vil dele ut ytterligere "bonus".

Mitt innlegg var nok mest ment som en kommentar til dette med booking via tredjepart og poeng på flyreiser...;) 40% provisjon høres eventyrlig mye ut, og selv 20% høres mye ut - er dette normen?

Mitt innlegg var nok mest ment som en kommentar til dette med booking via tredjepart og poeng på flyreiser...;) 40% provisjon høres eventyrlig mye ut, og selv 20% høres mye ut - er dette normen?

20-40 procent er ikke helt ved siden af. 20% er nok mere vanligt end 40%, men der er ingen tvivl om at hotelportalerne tager sig godt betalt pga den volume sider som f.eks. Hotels.com o lign kan levere. Hoteludbydere betaler ofte 10-15% i kommission til næste led af affiliates også, hvilket beviser at indtjeningen er ganske stor.

I tillegg suger ikke de reisebyråene penger fra flyselskapene slik evt. hotels.com gjør fra hotellene. Booking av hotell via store reiseportaler vitner jo ikke om lojalitet, når portalene da tar 20-40% provisjon av hotellet i tillegg så sier det seg nesten selv at de ikke vil dele ut ytterligere "bonus".

Men reiseportalene må vel ta en del fra flyselskapene når de selger flybilletter for dem? Eller tjener de bare penger på "serviceavgifter" og slikt?

Som for hoteller - portalene bringer volum. Men det er mye lavere kommisjoner på flyreiser ... Men høye hotellprovisjoner er også årsaken til at mange flyselskaper også selger hoteller.

Jeg så det da jeg logget meg ut og inn igjen på nytt, oppe i høyre hjørnet.

Da var jeg også HH Gold. Kommer neppe til å beholde det, men greit å ha, hvis vi er på steder der det ikke er PC-hoteller. Nei, PC Platinum er ingenting, men RA på Intercontinental er gull verdt! :-)

Xxx. (Fra loungen på ANA IC Tokyo, hvor vi skal bo i 5 uker til...:-))

jeg forsøkte dette nye nummeret, - det gikk greit med dette nummeret, ikke noe svar om invalid number, og jeg gjorde også en booking, men hvordan vet jeg egentlig om jeg er Gold? Jeg var Blue fra tidligere, men har ikke mottatt noen epost fra HH ang oppgradert medlemskap. Hvor ser jeg det ?

Det er bare, som no-backpacker skriver, å logge inn på hilton.com med HH-nummeret ditt og passordet. Da kan du se på status på din konto. Hos meg står det nå HH Gold (heller ikke jeg har fått hverken nytt kort eller e-post om dette).

Genialt, da var man endelig blitt gull i HH etter å ha samlet poeng både der, SPG og Marriott. Takk for nye koder Tommy777!

Har upcoming reise til NYC og videre til Nassau, Bahamas senere i januar. Må se hva Hilton har av priser nå, men tviler på at man kommer i nærheten av $135 som jeg har booket på Courtyard Marriott Midtown East. Har booket Sheraton i NAS, får vurdere Hilton der også nå.

Executive level ved plass og garantert frokost og gratis internett er kjekt. Noen som har sjekket nærmere om Marriott Rewards eller SPG har status match?

Husk at Hilton også er Embassy Suites, Hampton Inn, Doubletree med mere ...

Hva er egentlig lovligheten av å legge inn uekte kredittkortdetaljer på HiltonHonors sitt tilbud? Ligger det noen risiko ved å legge inn deler av et VISA-kortnummer som ikke tilhører en selv?

Bare å ha en så enkel unnskyldning som at du uforbredt byttet bank to uker etter at du meldte deg inn og deretter fikk et nytt kredittkort.

Stor takk til OP. Ved hjelp av denne tråden ble HHonors Gold sikret i romjulen, og vi hadde oss en aldeles utmerket nyttårshelg i Amsterdam på DoubleTree by Hilton.

Jeg fant denne linken på twitter i dag, antar det kan være noen her inne som er interessert i å skaffe seg et par ekstra points: http://www.hhonors.com/morepoints

Bodde på The Waldorf Hilton i London denne uken og HHonors Gold gav meg både oppgradering og lounge-tilgang. Mitt første Hilton-opphold, noensinne, faktisk.

Som SPG og InterContinental-fan så er jeg positiv overrasket. :)

Jeg booket nettopp Hilton Jumeriah i DXB, og fikk automatisk oppgradering på nettet? (Ble bitt av basillen, og ordna meg HH Gold for noen uker siden..) :)

Er det slik at systemet oppgraderer til neste rom-type automatisk? Fikk også en epost som sa jeg kunne oppgradere til NESTE romtype igjen for så "lite som" 0 AED...

Noen som vet? :)

Bodde på The Waldorf Hilton i London denne uken og HHonors Gold gav meg både oppgradering og lounge-tilgang. Mitt første Hilton-opphold, noensinne, faktisk.

Som SPG og InterContinental-fan så er jeg positiv overrasket. :)

Absolutt. Var godt fornøyd med oppholdet mitt, og kommer nok tilbake. Problemet er at min flørting med Hilton ødelegger for SPG Plat...

Hehe, dette er vel det største problemet for de av oss som ikke klarer å opprettholde en haug med programmer.... Ihvertfall har dette vært ett av mine problemer. Ser nå at både mannen og jeg kommer til å klare RA i år, men lurer litt på hvorfor vi har over 140 netter i samme kjede... Litt dumt kanskje, men samtidig har det ikke vært aktuelt å bruke tid og krefter på å opparbeide seg status i andre programmer når vi får veldig god service som RA....

Xxx.

Hehe, dette er vel det største problemet for de av oss som ikke klarer å opprettholde en haug med programmer.... Ihvertfall har dette vært ett av mine problemer. Ser nå at både mannen og jeg kommer til å klare RA i år, men lurer litt på hvorfor vi har over 140 netter i samme kjede... Litt dumt kanskje, men samtidig har det ikke vært aktuelt å bruke tid og krefter på å opparbeide seg status i andre programmer når vi får veldig god service som RA....

Xxx.

Vel, det er veldig begrensede antall IC der ute, noen er også ganske så slitt. I tillegg er problemet med RA at benefits ikke gjelder på bonusovernattinger, samt at man ikke får frokost, RA er meget bra på suiter på hoteller som ikke har Club, har også sansen for 8am garantert check in.

Men jeg har status hos flere rett og slett fordi den geografiske dekningen for de beste programmene ikke er god nok. Med mitt volum, velger jeg eiendom før kjede stort sett hele tiden og har heller en liste over favoritthoteller jeg velger fra

Last edited:
Back