S. Holberg
ScanFlyer Gold
Hmm! Dårlig gjort 
Koster jo ikke noe å høre med LH da..Ingen som har litt kontakter i SAS da som kan fikse litt?

Koster jo ikke noe å høre med LH da..Ingen som har litt kontakter i SAS da som kan fikse litt?
Hvis Sas ikke lenger er bankers og vi ender opp med mange flere påmeldte enn det er plass til i en -800, synes jeg fremdeles det å sjekke Euro Atlantic´s L-1011 (basert i Lisboa) hadde vært en spennende ide![]()
Tommy, se mail ang Benchmark.
Trist ja, men vi får forsøke å tenke konstruktivt. Hva DO´er gjelder, har det vel bare gått nedover siden første gangen på ARN. SEA-DO svikta de så det holdt, så lovet de bot og bedring foran Tokyo-DO og samme greiene skjedde der...
Ikke for å være negativ, men realist blir man jo etterhvert...
Tommy,
Svaret fra SAS er etter min oppfatning ikke overraskende og forståelig.
Noen fakta man bør ta med i betraktning er:
1. SAS og andre selskaper har stram flåtedisponering i ukedagene. Det er ikke sannsynlig at de har ledig materiell for adhoc charter nettopp på torsdager/fredager som er trafikktunge dager på denne tiden av året.
Seriecharter går jo hovedsakelig i helgene og skulle de ha ledig materiell så måtte det jo være i helgen.
Jeg tror du vil finne ut at tilgjengelighet og pris vil være noen annen i helgedagene.
2. Jeg tror at selv om det opprinnelige opplegget ser interessant ut så prøver man å gjøre for mye på samme tid.
Indikasjonene på opplegget så langt er at det til slutt vil bli så dyrt at du sitter igjen med den harde kjerne på ca 20 mann og rutefly.
3. Jeg forslår derfor at du splittter arrangementet på en slik måte at det lar seg gjennomføre for flest mulig til en overkommelig pris.
Ingen flyselskaper gir ved dørene i disse dager. Veldedighetens tid er over.
Konkret ; tur 1 kan gå OSL-CPH-TLS og retur samme dag. Da blir det lettere for flyselskapene å finne ledig flykapasitet og tilgjengelig mannskap.
Ut om morgenen , hjem om kvelden. Jeg tror du da vil se at en kjerre kan fylles bortimot full(tipper 735 eller 736). A319 blir for dyr.
Tur 2 ; denne kan f.eks. gå OSL-CPH-LGW eller ARN-OSL-LGW og retur som dagstur på et senere tidspunkt i 2010.
Andre alternativer er OSL-CPH-Finkenverder for omvisning på Airbus fabrikkene der som dagstur.
Tingen er at kostnadene må holdes nede hva gjelder flytid,crew og handling for at du skal få "kunder" til opplegget. Ser du de som har meldt seg på i denne tråden så er det så fullt at forbehold at det hele ser ut som tidtrøyte for mange.
Det er også et alternativ å be en flymegler å søke etter kapasitet. De har som regel bedre oversikt over tilgjengelig kapasitet i marked og kan få bedre pris selv om de legger på 5-10% provisjon.
Denne kan også forhandles på forhånd.
Oppsummert ; fastsett opplegg , be om priser , send ut påmelding via forumet med forpliktende påmelding via forskuddsbetaling.
Da ser du til slutt hvor mange som blir med.
Alternativet er at folk får tastaturdiare' på denne tråden i mellomtiden.
OJB, har vel som vanlig gode poeng her.
Ang Catering, så er det endel krav til flymat, og qa i forhold til både brannfare , og mathygiene.
Ang gratis crew, så er jo ikke dette noe julefly til TLL så jeg vil tro at foreningene også har , av gode grunner, problemer med dette.
Å skulle ha en maskin disponibel en hel torsdag i November er vel ikke gratis for noen, og SAS skulle vel ha et opplegg for avreise ? , eller var ikke bjørnen skutt ?
Men all ære til de som forsøker å få til noe her, håper på en tur til TLS jeg.
Er det noe nytt?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.