Lyst aa vaere med paa DO?? Naa har DU sjansen!

Status
Not open for further replies.
Hmm! Dårlig gjort :(
Koster jo ikke noe å høre med LH da..Ingen som har litt kontakter i SAS da som kan fikse litt?

Hvis Sas ikke lenger er bankers og vi ender opp med mange flere påmeldte enn det er plass til i en -800, synes jeg fremdeles det å sjekke Euro Atlantic´s L-1011 (basert i Lisboa) hadde vært en spennende ide :-)

Last edited:
Hvis Sas ikke lenger er bankers og vi ender opp med mange flere påmeldte enn det er plass til i en -800, synes jeg fremdeles det å sjekke Euro Atlantic´s L-1011 (basert i Lisboa) hadde vært en spennende ide :-)

God ide' Eirik , men det er og blir en ønskedrøm.
Prisen for posflighter vil utgjøre sekssiffret beløp og gjøre turen urealistisk for de fleste med hensyn til pris.

Tommy,
Svaret fra SAS er etter min oppfatning ikke overraskende og forståelig.
Noen fakta man bør ta med i betraktning er:

1. SAS og andre selskaper har stram flåtedisponering i ukedagene. Det er ikke sannsynlig at de har ledig materiell for adhoc charter nettopp på torsdager/fredager som er trafikktunge dager på denne tiden av året.
Seriecharter går jo hovedsakelig i helgene og skulle de ha ledig materiell så måtte det jo være i helgen.
Jeg tror du vil finne ut at tilgjengelighet og pris vil være noen annen i helgedagene.

2. Jeg tror at selv om det opprinnelige opplegget ser interessant ut så prøver man å gjøre for mye på samme tid.
Indikasjonene på opplegget så langt er at det til slutt vil bli så dyrt at du sitter igjen med den harde kjerne på ca 20 mann og rutefly.

3. Jeg forslår derfor at du splittter arrangementet på en slik måte at det lar seg gjennomføre for flest mulig til en overkommelig pris.
Ingen flyselskaper gir ved dørene i disse dager. Veldedighetens tid er over.

Konkret ; tur 1 kan gå OSL-CPH-TLS og retur samme dag. Da blir det lettere for flyselskapene å finne ledig flykapasitet og tilgjengelig mannskap.
Ut om morgenen , hjem om kvelden. Jeg tror du da vil se at en kjerre kan fylles bortimot full(tipper 735 eller 736). A319 blir for dyr.

Tur 2 ; denne kan f.eks. gå OSL-CPH-LGW eller ARN-OSL-LGW og retur som dagstur på et senere tidspunkt i 2010.

Andre alternativer er OSL-CPH-Finkenverder for omvisning på Airbus fabrikkene der som dagstur.

Tingen er at kostnadene må holdes nede hva gjelder flytid,crew og handling for at du skal få "kunder" til opplegget. Ser du de som har meldt seg på i denne tråden så er det så fullt at forbehold at det hele ser ut som tidtrøyte for mange.

Det er også et alternativ å be en flymegler å søke etter kapasitet. De har som regel bedre oversikt over tilgjengelig kapasitet i marked og kan få bedre pris selv om de legger på 5-10% provisjon.
Denne kan også forhandles på forhånd.

Oppsummert ; fastsett opplegg , be om priser , send ut påmelding via forumet med forpliktende påmelding via forskuddsbetaling.
Da ser du til slutt hvor mange som blir med.
Alternativet er at folk får tastaturdiare' på denne tråden i mellomtiden.

Det mest økonomiske vil vel være å starte turen i CPH. Da blir charterflytiden mindre. Så kunne charterflygningen fortsatt gå CPH-TLS-LGW på samme dagen. Alternativet kan jo være at enklete kan droppe London og sitte på med flyet tilbake til CPH da vi allikevel må betale for det legget.

Å komme seg fra LGW til LHR klarer vi nok. Dessuten er det fint mulig både å komme seg til CPH for å starte og hjem fra London til fornuftige priser. Det er vel lettere å komme seg billig hjem fra London enn fra Frankfurt?

BF:cool2

Enig i stort sett alt det OJB her skriver. Men for egen del må jeg tilføye at tur-retur samme dag blir vanskeligere å "forsvare", enn hvis det hele kan komineres med en kort helg i samme by.

OJB, har vel som vanlig gode poeng her.
Ang Catering, så er det endel krav til flymat, og qa i forhold til både brannfare , og mathygiene.

Ang gratis crew, så er jo ikke dette noe julefly til TLL så jeg vil tro at foreningene også har , av gode grunner, problemer med dette.

Å skulle ha en maskin disponibel en hel torsdag i November er vel ikke gratis for noen, og SAS skulle vel ha et opplegg for avreise ? , eller var ikke bjørnen skutt ?

Men all ære til de som forsøker å få til noe her, håper på en tur til TLS jeg.

Last edited:
Jeg vil uansett tro det faller flere av listen enn som så, og at en 738 blir og ta i litt for mye.

Kunne ikke vi evt da vurdert andre Adhoc selskaper?

Tenker da på Jettime eller Tor Air? Kunne det vært en mulighet da?

TorAir har jo en B734 i flåta, mens Jettime har B733.

Hadde det vært en tankevekker?

Tommy, se mail ang Benchmark.

Takker, Farmer.

Trist ja, men vi får forsøke å tenke konstruktivt. Hva DO´er gjelder, har det vel bare gått nedover siden første gangen på ARN. SEA-DO svikta de så det holdt, så lovet de bot og bedring foran Tokyo-DO og samme greiene skjedde der...
Ikke for å være negativ, men realist blir man jo etterhvert...

Jo, enig i at SAS har feilet paa ett par av de tidligere arrangementene, klok av skade har jeg holdt SAS International unna de to siste arrangementene vi har hatt, begge ble en kjempesuksess. Sist var DOet i november der SAS hadde ett flott opplegg i Stockholm og ordnet oppgradering til hele bunchen over til Chicago. Rette personene i SAS er meget flinke til aa se verdien i dette, men det er dessverre slik at de ser paa hverandre som 4 helt forskjellige selskaper og har elendig kommunikasjon seg i mellom. Men jeg har naa arrangert 4 DO, av disse var 3 av dem en kjempesuksess, mens SAS International ikke leverte som lovet paa det i Seattle. Lesson learned, det vil ikke skje igjen

Tommy,
Svaret fra SAS er etter min oppfatning ikke overraskende og forståelig.
Noen fakta man bør ta med i betraktning er:

1. SAS og andre selskaper har stram flåtedisponering i ukedagene. Det er ikke sannsynlig at de har ledig materiell for adhoc charter nettopp på torsdager/fredager som er trafikktunge dager på denne tiden av året.
Seriecharter går jo hovedsakelig i helgene og skulle de ha ledig materiell så måtte det jo være i helgen.
Jeg tror du vil finne ut at tilgjengelighet og pris vil være noen annen i helgedagene.

2. Jeg tror at selv om det opprinnelige opplegget ser interessant ut så prøver man å gjøre for mye på samme tid.
Indikasjonene på opplegget så langt er at det til slutt vil bli så dyrt at du sitter igjen med den harde kjerne på ca 20 mann og rutefly.

3. Jeg forslår derfor at du splittter arrangementet på en slik måte at det lar seg gjennomføre for flest mulig til en overkommelig pris.
Ingen flyselskaper gir ved dørene i disse dager. Veldedighetens tid er over.

Konkret ; tur 1 kan gå OSL-CPH-TLS og retur samme dag. Da blir det lettere for flyselskapene å finne ledig flykapasitet og tilgjengelig mannskap.
Ut om morgenen , hjem om kvelden. Jeg tror du da vil se at en kjerre kan fylles bortimot full(tipper 735 eller 736). A319 blir for dyr.

Tur 2 ; denne kan f.eks. gå OSL-CPH-LGW eller ARN-OSL-LGW og retur som dagstur på et senere tidspunkt i 2010.

Andre alternativer er OSL-CPH-Finkenverder for omvisning på Airbus fabrikkene der som dagstur.

Tingen er at kostnadene må holdes nede hva gjelder flytid,crew og handling for at du skal få "kunder" til opplegget. Ser du de som har meldt seg på i denne tråden så er det så fullt at forbehold at det hele ser ut som tidtrøyte for mange.

Det er også et alternativ å be en flymegler å søke etter kapasitet. De har som regel bedre oversikt over tilgjengelig kapasitet i marked og kan få bedre pris selv om de legger på 5-10% provisjon.
Denne kan også forhandles på forhånd.

Oppsummert ; fastsett opplegg , be om priser , send ut påmelding via forumet med forpliktende påmelding via forskuddsbetaling.
Da ser du til slutt hvor mange som blir med.
Alternativet er at folk får tastaturdiare' på denne tråden i mellomtiden.

Mye gode poenger i det som blir formidlet her. Har dog i mellomtiden faatt mange flere positive tilbakemeldinger fra SAS. Vi kan faa turen betraktelig billigere dersom vi velger OSL-TLS-LGW // rutefly.

Jeg er ikke bekymret over at det blir ett mannefall. De fleste er klare for aa bruke litt over 3K paa ett slikt arrangement. Se paa Seattle: 85% av de som meldte seg paa moette opp og kosten der var betraktelig hoeyere. Paa siste FT DO var det 23% frafall. Men som du sier, vi vil bruke WIAS til aa billettere etc. Ett depositum vil maatte innbetales naar opplegget er klart, da vil vi jo se hvor mange som legger poelse i broed.

I utgangspunktet valgte jeg aa poste tilbakemeldingen her for aa faa en del gode innspill, noe man naa har oppnaadd. Oliver, Randy, Xyzzy og jeg hadde en lang diskusjon i gaar og vi jobber hardt med aa faa til ett opplegg alle vil hive seg paa. Vi har 219 interesserte, jeg er optimistisk og tror vi klarer aa fylle opp en Euro -800. Om ikke, er Airbus 319 ett alternativ. Om det blir SAS, er jo slett ikke sikkert, vi jobber med alternativer.

OJB, har vel som vanlig gode poeng her.
Ang Catering, så er det endel krav til flymat, og qa i forhold til både brannfare , og mathygiene.

Ang gratis crew, så er jo ikke dette noe julefly til TLL så jeg vil tro at foreningene også har , av gode grunner, problemer med dette.

Å skulle ha en maskin disponibel en hel torsdag i November er vel ikke gratis for noen, og SAS skulle vel ha et opplegg for avreise ? , eller var ikke bjørnen skutt ?

Men all ære til de som forsøker å få til noe her, håper på en tur til TLS jeg.

STS i Stockholm har umiddelbart sagt ja til aa ta imot oss dersom vi vil komme. Eurobonus vil selvsagt stille opp med ett flott opplegg. Dessverre har ingen av disse kontroll paa charter avdelingene til SAS.

Jeg kan umiddelbart love at litt smaamotstand er noe jeg tar paa strak arm, jeg er ikke interessert i aa inngaa noe som helst kompromiss foer jeg har sjekket med andre alternativer og hva som er benchmark her.

Dette skal bli en opplevelse for livet, det er forutsetningen for arrangementet

Datoene er satt og det blir ett DO disse dagene. Denne uken skjer foelgende:

1. Oliver, Reb, Randy og jeg skal snakkes i kveld.
2. Lufthansa har faatt en henvendelse allerede i dag via Oliver2002s (FT LH Mod) kontakter
3. Jeg kontakter Farmer's kontakter som jobber med megling
4. Dag Johnsen vil sende en komplett kostadsoversikt over hva en CO -800 charter koster
5. Jeg svarer i dag paa henvendelsen til SAS for aa starte diskusjonen om hvordan vi kan faa til opplegget slik vi vil ha det

17. februar er dagen vi forventer aa ha ett spikret opplegg klart.

Er det noe nytt?

Skjer litt hver dag, men Randy, Oliver og jeg har vaert paa veien mye av denne uka..

Det foerste som skjer naar det har skjedd noe viktig er at det blir postet her og paa Flyertalk.

10 maaneder igjen saa jeg er 100% sikker paa at vi faar til ett kanonopplegg uten sidestykke!

Ja, da har vi litt nyheter.

Har send henvendelser i mange retninger og gaatt tilbake til SAS med diverse spoersmaal og forslag til loesninger.

Naa ser det imidlertidig ut til at Lufthansa er MEGET ivrig og ser en stor verdi i dette arrangementet. Er i kontakt med en rekke folk der naa og det ser meget positivt ut.

Lufthansa maskinen er i full sving, men vi jobber selvsagt parallelt med andre loesninger og SAS.

Saa da er spoersmaalet om folk blir skuffet dersom dette blir et Star Alliance, Airbus DO istedetfor ett SAS Airbus DO og vi besoeker LH og FRA eller MUC istedetfor LHR??

Reiserute: FRA/MUC-OSL-ARN-TLS-MUC/FRA

Synspukter?

Jeg reiser heller med Lufthansa enn med SAS. Og naturligvis foretrekker man Airbus. Og Tyskland er et triveligere land enn England !

For min del har det 0 betydning om LH flyr oss i stedet for SAS. Har troen på at dere bestreber at totaltopplevelsen blir den samme gode uansett operatør.

Man kan jo også "risikere" at et selskap som ser verdien i et slikt arrangement samtidig kan være villig til å gi det lille ekstra, kontra ett som ikke ser verdien.

Status
Not open for further replies.
Back