Lyst aa vaere med paa DO?? Naa har DU sjansen!

Status
Not open for further replies.
Jeg kan tenke meg å delta på dette, hvis dato passer. Eller er dato anonnsert på en av de 14 foregående sider? Hadde en pilgrimsferd til Seattle for noen år siden, så et besøk hos Airbus hadde absolutt vært på sin plass :-)

Espen
 
Dette står på side 14 ...

So it looks like almost 100 participants have voted for November 6th, so the date has been decided.

After communicating with BA, SQ and QF about a LHR tour of facilities and A380s, this is also easier to get done during the week. There is of course opportunities on Saturday's as well, but to get the best experience, we might want to look at this alternative

(OBS!! Due to the size of the aircraft and volunteers, we have not decided where the DO party and first flight will depart from)

Wednesday November 4th: Pre-DO party in Oslo/Copenhagen @ 7 or 8PM

Thursday November 5th: 0600 Champagne Breakfast courtesy of SAS in the hangar at OSL or CPH.
Our aircraft will be parked in the hangar and we will board directly after the Champagne breakfast and push back from the hangar

7AM the first DO flight will start, pick up in OSL/ARN/CPH (order to be determined)

2PM Arrival TLS. Tour of the Airbus factory

6:30PM Dinner flight to LHR

Friday November 6th

10AM Breakfast with BA, SQ or QF (TBD)
Full day tour of LHR, A380 and BAs facilities

7PM DO Dinner

The same program could be arranged with Friday/Saturday, but with a reduced tour of the LHR activities. If there are a lot of people who can't make it on Thursday, we will of course do Friday/Saturday instead.
 
Et fett, men fredagsopplegget på LHR, så fetere ut enn lørdagsopplegget..
Så selv om jeg i utgangspunktet kan begge, er torsdag-fredag å foretrekke..
 
En for nok best utelling av turen om man tar dette på tor-fre ja..
Begge alterantiver går greit, glemte bare å merke av for fredag-lørdag på Doodle'n :p
 
Ok, 26 har doodla saa langt, + 34 paa Flyertalk. Av de som har Doodla er det kun 4 totalt av 60 som ikke kan torsdag/fredag, mens 26 av 60 ikke kan/foretrekker fredag/loerdag.

Jeg holder Doodlen aapen til og med onsdag, men det ser dog ut som at det blir fullt program torsdag og fredag
 
Da er vi endelig i dialog med en hyggelig dame hos SASNO som skal hjelpe oss aa prekivere enten LN-RCY, LN-RPM eller LN-RCX. Haaper aa ha priser paa bordet snart
 
Kunne de ikke rekvirert LN-RRE, RRG eller RRF i stedet, da sparer de fuel i tillegg?

Med den serveringen det er lagt opp til er disse maskinene langt fra optimale, dessverre. Med mindre de blir bygget om før november. Galley foran er knøtt lite og har, så vidt jeg kan huske, kun én ovn. De tre gamle Eurogrisene er absolutt best for det konseptet som planlegges.
 
Tja... Mottok en e-post fra SAS i dag, de er ikke saerlig interessert i aa vaere hyggelig med oss, men de ga ihvertfall en pris, dog paa feil fly...

Her er utfordringene

- Ingen SAS ansatte har lov til aa stille opp frivillig for aa gjoere dette billigere
- Ingen catering som ikke er levert av SAS sine partnere er ikke mulig
- Har ikke noe bench mark priser paa charter, men rundt 20K USD i timen virker litt hoeyt.

Saa det kommer da paa en rundt 3500-4K NOK i oekonomi (inkludert servering i alle klasser, levert av SAS) OSL-ARN-TLS-LGW (LHR ikke mulig)

Retur til OSL/wherever er ikke mulig aa ordne, saa billett maa kjoepes separat.

SAS har rett og slett gitt oss en pris paa charter og ser utelukkende paa dette som en business transaksjon

Da kan jo vi velge aa gjoere det samme. Vi kaster ideer rundt her og forsoeker aa finne bench mark rater for charter.

Alternativer kan vaere -800 DY eller aa gjoere om hele DOet til aa vaere et kombo LH/SK DO, LH har mye spanande aa kikke paa i FRA og heller kjoere OSL-ARN-TLS-FRA med LH. Kanskje eliminere ARN og kjoere OSL-TLS-FRA.

Poster ikke paa FT enda, men kast gjerne litt ideer rundt her

Takker!
 
SAS har rett og slett gitt oss en pris paa charter og ser utelukkende paa dette som en business transaksjon
Trist.

Blir spennende og se utfallet her. SAS kan komme til å tape på utfallet her...
 
Trist ja, men vi får forsøke å tenke konstruktivt. Hva DO´er gjelder, har det vel bare gått nedover siden første gangen på ARN. SEA-DO svikta de så det holdt, så lovet de bot og bedring foran Tokyo-DO og samme greiene skjedde der...
Ikke for å være negativ, men realist blir man jo etterhvert...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top