Lyst aa vaere med paa DO?? Naa har DU sjansen!

Status
Not open for further replies.
Ikke for å helle alt for mye salt i sårene - men av erfaring er nødvendigvis ikke påmeldt her på forumet = de som til slutt dukker opp. Men et slikt arrangement fortjener suksess.

148 i en A319 er vel ikke akkurat "Champers Class"?

Det vil selvfølgelig falle av en god del når påmeldingen er så uforpliktende slik den er foreløpig. Men si at så mange som 40% må melde avbud (tviler på et så høyt frafall) så er det fortsatt 90 stk igjen hvis man har 150 forhåndspåmeldte :)

Flytype er langt fra bestemt - det var vel ingen som trodde på en slik respons. Flyturen vil uansett bli minneverdig, men blir det fullt, må vi bare ta Champersclass i hele maskinen!!

Det er langt igjen, og vi må også passe på at vår driftige arrangør ikke går på en økonomisk smell her!!

Ikke for å helle alt for mye salt i sårene - men av erfaring er nødvendigvis ikke påmeldt her på forumet = de som til slutt dukker opp. Men et slikt arrangement fortjener suksess.

Helt klart, men erfaringen fra de 4 siste arrangementene jeg har vaert ansvarlig for paa Flyertalk, er det ett frafall paa 25%.

Har forresten ikke sett din paamelding enda. Hadde vaert en aere aa faa servere deg ett maaltid ombord, fullt Champagneglass, ikke no plastikk paa maten og kanskje en Nespresso etter maten??;)

Tja, ett sted mellom 100 kroner og 100.000.- :P

Det er vanskelig aa si, men jeg tror det ikke blir mer enn mellom 3500-4300 per person for kjipklasse, det dobbelte for C

Enig med EB her.
Dog vil jeg si for egen regning at det ikke nødvendigvis er så viktig med klassedeling på et slikt arrangement.
One class er OK.
Det viktigste er at man får samlet folk som trives i lag og som dyrker sin lidenskap til luftfartens ulike sider.
Trivsel og "lått og løye" som de sier på sørvestlandet er de viktigste faktorende for et vellykket opplegg som dette.
Jeg har erfaring fra en haug med flighter vi hadde med LN-KLK i Metropolitan Klubbens dager og 60 mann stort sett på hver flight. Her hadde vi "Champers Class" i hele kjerra hver gang og det tror jeg borger for et mer vellykket opplegg.
Vi chartret også BU 735 ved anledninger med 130mann ombord i "one class" .
Slike arrangement som dette står seg bedre på en klasse enn en todeling.
Mange av oss som har reise som en del av jobben får tilfredstillt gleden av C klasse og første klasse i embets medfør etter min oppfatning.
Mitt forslag til arrangøren er at alle får brilliere på samme klasse.:)

Ideen med 2 klasser var vel foerst og fremst fordi vi hadde litt lyst til aa vise SAS hvordan vi ville servert paa business. I tillegg er det jo en rekke av disse pengesterke amerikanerne sm absolutt maa reise paa business med setet ved siden av seg ledig.

Da har ett medlem paa forumet som er Flight Attendant hos SAS Norge meldt sin interesse til meg paa morran! Det er jo kjempehyggelig at han stiller opp!

Gleder meg til at han skal faa sitte mens jeg serverer for en gangs skyld

Dog vil jeg si for egen regning at det ikke nødvendigvis er så viktig med klassedeling på et slikt arrangement.
One class er OK.

Jeg er helt enig med deg der. MEN .. en del av disse Flyertalkfolkene har svært god råd, og hvis de (og andre også - for all del) er villige til å betale dobbelt pris for et 'halvt' ekstra sete, så er de med på å bringe prisen ned for oss andre.

Litt enkel revenue management gjør turen bedre for oss alle. :cool:

Som EB nevner, lysten er vanligvis større enn evnen til å komme/betalingsevnen! Er det en idè å forhåndsbetale et visst beløp så fort iallefall dato er på plass? På den måten sikrer man at de som er "mest" lystne får plass først!

Som EB nevner, lysten er vanligvis større enn evnen til å komme/betalingsevnen! Er det en idè å forhåndsbetale et visst beløp så fort iallefall dato er på plass? På den måten sikrer man at de som er "mest" lystne får plass først!

Slik det ser ut naa, vil SAS ta seg av pengeinnkrevningen. Jeg tror nok at vi setter opp ett depositum som maa innbetales i god tid paa forhaand, ja.

Uansett, jeg er ganske sikker paa at vi faar plass til alle. Det er ihvertfall mitt maal

Gleder meg allerede :D Dette må jo bli så bra! Blir nok bare såkalt kjipklasse på meg hvis jeg blir med, men jeg regner med at Tommy sørger for at også de i bakre del har det bra og overlever turen? :)

Gleder meg allerede :D Dette må jo bli så bra! Blir nok bare såkalt kjipklasse på meg hvis jeg blir med, men jeg regner med at Tommy sørger for at også de i bakre del har det bra og overlever turen? :)

Du har aldri hatt det bedre i oekonomiklasse -- ever!! That's a promise.

Naar det er sagt, er det godt med plass ogsaa bak paa Euro versjonen av maxi gris, saa behagelig vil det bli

Status
Not open for further replies.
Back