“It’s catch-up time,” said Louis Smith, president of FltOps.com, a career-prep website for pilots.
http://www.ajc.com/business/airline-pilot-hiring-poised-667138.html?cxtype=rss_business_87628
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
“It’s catch-up time,” said Louis Smith, president of FltOps.com, a career-prep website for pilots.
- ta egnethetstestene hos en psykolog (de annonserer i Flynytt)) slik at du tidlig kan få beskjed dersom du ikke egner deg i det hele tatt - det er "ingen" som kommer til å si det på en sivi flyskole
Green Card eller amerikansk statsborgerskap er nodvendig for aa fly for amerikanske selskaper.LN-MOW, du som kjenner markedet ut og inn i USA,
hvordan er markedet for europeeiske piloter med FAA-sertifikater?
Meget bra innlegg, Jumper. Veldig gode og nyttige tips til oss som er på vei inn i bransjen.
Jeg mener, basert på egne og andres erfaringer, at det er ingen som kan fortelle deg om du egner deg som pilot eller ikke. Den eneste personen som bevise det, er en selv.
Jeg tror testene godt kan være en pekepin på hvor man ligger. Men jeg ville aldri latt en psykologitest avgjøre hvorvidt jeg kan bli en god pilot eller ikke. Jeg har allformye respekt for bransjen, meg selv og mine egne drømmer til å la den testen bestemme at jeg ikke har det som skal til for å bli en trygg, respektabel og god flyger.
Det handler om vilje,vilje og atter vilje. Vilje til å lykkes.
Og etter 18 år med iskalde spotterturer i 6 timer på Kjevik for å se 6-7 fly, "nerding" i alle bøker,magasiner og nettartikler som har med flygning og gjøre, så kan samtlige her inne iallefall glemme at jeg skal bli fortalt av en psykolog at jeg ikke egner meg som pilot.
Han må veldig gjerne fortelle meg det, men da skal jeg også ha en forklaring på hva jeg sliter med, og hva jeg kan gjøre for å kunne bli en trygg flyger.
Dette er ikke for å henge ut deg som person Northrider, men det går på ditt synspunkt som du ikke er alene om.
Noe av det en psykolog tester personer i, kan "repareres", men en del felt er medfødte evner.
Matematikk, teknisk innsikt, språk osv er alle felter som lett kan trenes opp til et greit nivå. Litt verre er det når det gjelder motorikk, multitasking, stresstoleranse osv. Slike ting kan slå ut på litt merkelige måter, og ikke alltid fra de personene man venter det på forhånd. Dessuten vil man gjennom utdanningen støte på ulike utfordringer, som setter krav til ulike personlige egenskaper. Av og til er det stresstoleranse som er det viktige, av og til er det motorikk, av og til er det multi-tasking osv. Derfor er det viktig at man har en viss porsjon av ALLE nødvendige egenskaper.
Dessverre er det også slik at folk ikke alltid får seg jobb på grunn av hva de kan og erfaringen de har, men hvem de kjenner "innenfor". Det er veldig mange brikker som skal falle på plass før drømmen blir virkelighet, og derfor synes jeg det er en god ide med en psykologtest.
Jeg tror og mener fortsatt, at en person med en drøm som er stor nok, vil klare å tilpasse seg de krav som er satt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.