• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LX to STAR - official

Da er det bare å ønske sveitserne velkomne :)

Så at South African også skal inn i Star Alliance



Entry planned to take place within twelve months

South African Airways and SWISS will be integrated during the course of the next 12 months.
 
Det var vel gitt i kortene at LX skulle til Star siden LH skal ta over selskapet.

Men nå er det over ett år siden at SAA annonserte at de ville melde seg inn, men ennå ikke noen offisiell dato? Noen som har hørt hva det er som lar vente på seg?

SAS sine avganger til ZRH blir nok tilpasset Star partnerene.
 
Og da var SWISS sammen igjen med sine tidligere partnere i EQA; Austrian og SAS!!!
 
Originally posted by Superhai
SAS sine avganger til ZRH blir nok tilpasset Star partnerene.

Eneste som mangler da er at servicekonseptet til SAS tilpasses Star partnere - er det ikke sånn at Swiss er blandt de bedre her?
 
Men de trakk seg jo også ut av EQA...(...skulle tro de ville navngi et fly etter Anne Enger Lahnstein;) )
 
Originally posted by Trety

Eneste som mangler da er at servicekonseptet til SAS tilpasses Star partnere - er det ikke sånn at Swiss er blandt de bedre her?

Noe spesielt du tenker på?
 
Originally posted by Superhai
Originally posted by Trety

Eneste som mangler da er at servicekonseptet til SAS tilpasses Star partnere - er det ikke sånn at Swiss er blandt de bedre her?

Noe spesielt du tenker på?
Kanskje det tragiske 3 klasse sytemet på Europarutene?
 
Originally posted by FBU
Originally posted by Superhai
Noe spesielt du tenker på?
K
Kanskje det tragiske 3 klasse sytemet på Europarutene?

Bullseye! :up:

Superhai, det jeg sikter til er det samme vi har diskutert før. Man setter seg i et SAS-fly og får inflightservice som om man fløy Norwegian.

Problemet dukker gjerne opp når man bestiller billett av f.eks. Swiss - og forventer et Swissprodukt - og får noe som likner mest på en LCC.
 
Originally posted by Trety
Originally posted by FBU
Originally posted by Superhai
Noe spesielt du tenker på?
K
Kanskje det tragiske 3 klasse sytemet på Europarutene?

Bullseye! :up:

Superhai, det jeg sikter til er det samme vi har diskutert før. Man setter seg i et SAS-fly og får inflightservice som om man fløy Norwegian.

Problemet dukker gjerne opp når man bestiller billett av f.eks. Swiss - og forventer et Swissprodukt - og får noe som likner mest på en LCC.


Hm, mulig du ikke sitter foran da ....
 
Det er dette berømlige press på prisene som kommer inn igjen da. Men 3 klasse system på flya syntes nå jeg er helt på trynet.

Men det er hva kundemassen krever.. de skal ha så nærme gratis biletter som mulig. Da blir det noen steder det må ofres for å redusere kostnader som kommer kundene til gode.

Men at det er håpløst med at noen kjører LCC og andre som flyr samme strekningen ikke gjør det,men har tilnermet samme priser er jo totalt håpløst.

Eksempel : SK/BA på OSL-LHR-OSL
 
Originally posted by P.A. VIKING
Hm, mulig du ikke sitter foran da ....

Riktig, de billettene er altfor dyre for meg. Men bør det egentlig være nødvendig å måtte sitte foran når det dreier seg om et nettverksselskap...? :naughty:

Når Lufthansa, BA, AF/KLM etc. byr på nesten like priser og adskillig bedre inflightservice blir jeg nødt til å utøve min forbrukermakt og droppe SAS. Enkelt og greit, sånn fungerer det. Og det er veldig synd fordi SAS har erfaring i å levere et godt inflight-produkt, så var det dette med skomaker og lest osv. ;)
 
Om du flyr Economi Flex med SK (det det finnes), så får du helt grei catering. Men sitter du enda lenger bak, så er det værre. Hmm, ligner et "tragiskt 3-klassesystem", gjør det ikke? ;)
 
Originally posted by The Ticketor
Om du flyr Economi Flex med SK (det det finnes), så får du helt grei catering. Men sitter du enda lenger bak, så er det værre. Hmm, ligner et "tragiskt 3-klassesystem", gjør det ikke? ;)

Det som gjør det hele tragisk er, som jeg skriver, at LH, BA og de andre nettverksselskapene tilbyr et bedre inflightprodukt til samme pris. Economy Flex er jo nesten like dyr som business, så det er sånn sett lite aktuelt.

Som fritidsreisende blir da det naturlige resultatet at man ikke bruker SAS på kortere rute. Nesten ingen bonuspoeng, nesten samme priser som konkurrentene og lik inflightservice som LCC'ene.
 
Back
Top