Lufthansas nye businessclass

Re: Lufthansens nye biz class

Hei

Er ikke dette på tide da? Jeg har brukt Lufthansa en del ganger og på økonomi er de veldig bra. Men jeg synes vel de bommet litt når de valgte sitt business klasse oppsett i f.eks. A380. Kommer vi også til å få se hele flate senger i biz også der?

Bare en liten digresjon: Jeg hadde en kort tur i business fra KL til Bangkok nylig på en 747 og var ikke spesielt imponert. Det er jo en kort tur men vanligvis klarer Thai og severer både mat og drikke med stil. Det toppet seg på Lufthansa flighten da min kollega ba om Remy Martin cognac etter maten ettersom dette sto på menyen. Vi fikk da servert to glass og det luktet som malingsfjerner. Vi tilkalte en flyvertinne og spurte om det var noe galt med cognacen og hun forsto ikke problemet. Da vi spurte en annen og ba ham lukte på glasset så sier han "Nei, det lukter ikke cognac for det er ikke cognac" - det viser seg at de ikke hadde Remy Martin igjen så de ga oss en brandy fra økonomi og håpet vel at vi ikke skulle merke forskjell ;)
 
Om bildet er representativt ser dette ut som en variant av setene LX i dag har.

-A

For meg ser det mer ut som Cathay sin, selv om de ikke er helt like. Og bilder som tidligere har lekket ut, visste vel et sete som var mer lik det? På bilde så synes jeg det ser ut som setene skrår litt innover ala CX i en \ /?

Hei

Er ikke dette på tide da? Jeg har brukt Lufthansa en del ganger og på økonomi er de veldig bra. Men jeg synes vel de bommet litt når de valgte sitt business klasse oppsett i f.eks. A380. Kommer vi også til å få se hele flate senger i biz også der?

Ja, planen er jo at hele flåten skal få nytt business etterhvert, men det tar sikkert lang tid. Og kommer først på deres 747-8i. Vet ikke om de to A380 som leveres denne våren får de nye setene eller om det vil bli ettermontert etterhvert
 
De nye setene likner mye på CO sine. Er mye snakk om at disse setene er bygget slik at i flat posisjon vil personen i det ene setet ha føttene sine over nabo'ens. Dette krever jo at ett av setene er plassert høyere enn det andre, noe som ikke ser ut til å være tilfellet ut i fra bildet brukt i .pdf'en lagt ut av Bizflyer... Tror konfigurasjonen blir \\ /\ // på 747 Main deck og \\ // Upper deck. Muligens \\ /\ // på 330/340 også (blir kanskje for trangt?).
 
De nye setene likner mye på CO sine. Er mye snakk om at disse setene er bygget slik at i flat posisjon vil personen i det ene setet ha føttene sine over nabo'ens.

CO sine skrår ved samme veien, så er ikke de.

Tror heller ikke man har føttene over hverandre, da de ikke skrår så mye
 
4e7fd8d1bdf041e3914a3484767f2254-new-lufthansa-business-class-seat-747-8.jpg


Er det disse? http://www.ausbt.com.au/lufthansa-confirms-new-business-class-for-boeing-747-8-in-2012
 
Ja, det ser veldig likt ut som setet til BE Aerospace, som også CX har valg (da de skal bytte ut likkistene/herringbone setene)
 
Har LH offentligjort noe om når og hvordan dette skal utrulles utover 747-8 maskinene de skal begynne motta
 
Nå er ikke dette staggered setting, personlig synes jeg det blir klønete når du må tråkke over naboen for å komme til midtgang. Men det er jo personlig preferanse, ellers synes jeg dette så veldig bra ut :)
 
Hm, det ser da ikke helt ideelt ut at setene er vinklet mot hverandre? Men mulig det funker bedre i virkeligheten enn det kan se ut på bildene.
 
Dette synes jeg ser veldig, veldig bra ut :-)

Jeg tror aldri SAS kommer til å gå for staggered seating i business, da det betyr færre seter i hvert fly.
 
Hm... Er dette spesielt kult om man ikke er dypt forelsket i personen ved siden av?
 
I de nye business setene så ser det ut til at man kommer til å ligge å benflørte med hverandre pga vinklingen på stolene mot hverandre. Eller har de tatt høyde for det "problemet"? ^_^
 
Back
Top