Lufthansas nye businessclass

I de nye business setene så ser det ut til at man kommer til å ligge å benflørte med hverandre pga vinklingen på stolene mot hverandre. Eller har de tatt høyde for det "problemet"? ^_^

Tror nok de har tatt høyde for det og bildene lyver litt. Er vel samme stoler som både Cathay og US har, og etter hva jeg leser så hører jeg mye bra om de

Det ser pent ut! I tillegg virker den nye biz å ha en bra kompromiss mellom privatliv, flat seng og kabinareal.

I de nye business setene så ser det ut til at man kommer til å ligge å benflørte med hverandre pga vinklingen på stolene mot hverandre. Eller har de tatt høyde for det "problemet"? ^_^

Vendt mot sidemannen og føtter som "møtes" i enden av stolen når den legges i seng, prima for kjærlighets og bryllupsreise. Kanskje litt for intimt med en ukjent sidemann. Spøk til side, er dette samme stoler som i CX nye C?

Trudde 747-8i også kom med 1.class med både seng å stol, men ser ikke slik ut.
Ble det bare noen få 747 som fikk dette?

Trudde 747-8i også kom med 1.class med både seng å stol, men ser ikke slik ut.
Ble det bare noen få 747 som fikk dette?

1. Klasse er i nesa på -8i og oppe i andre på de gamle, det er bedre plass oppe og med bare 8 mot 16 seter før har man plass til både seng og stol der nå.

Tittet paa flere bilder og jeg tror nok fortsatt jeg skip'er den business clas bookingen inntil jeg har med kjaeresten. (eller jeg ser en overbevisende trip-report).

Jeg fikk en mail fra LH naa om at deres nye foerste klasse er paa DXB-MUC. Vil dette si at det er da ogsaa den nye business klassen? Ser ogsaa at nye A330 og retrofittede A330 tydeligvis kommer fortrinsvis til MUC.

Jeg har 3 DXB flighter i C via MUC naa saa jeg er spent paa om jeg maa sitte romantisk sammen med enn eller annen jeg ikke kjenner :o

Jeg skjoenner fremdeles ikke denne layouten da den ikke ser saerlig privat ut. De fleste i C er jo stort sett ikke par.

Jeg fikk en mail fra LH naa om at deres nye foerste klasse er paa DXB-MUC. Vil dette si at det er da ogsaa den nye business klassen? Ser ogsaa at nye A330 og retrofittede A330 tydeligvis kommer fortrinsvis til MUC.

Jeg har 3 DXB flighter i C via MUC naa saa jeg er spent paa om jeg maa sitte romantisk sammen med enn eller annen jeg ikke kjenner :o

Jeg skjoenner fremdeles ikke denne layouten da den ikke ser saerlig privat ut. De fleste i C er jo stort sett ikke par.

Etter hva jeg leser rundt omkring virker de som har testet setene svært fornøyde og de er langt mindre intime enn hva det ser ut som på bildene

Man får jo mye mer avstand mellom setene og albuerom med denne løsningen. Så jeg syns dette ser meget bra ut og tror ikke beinflørting med naboen blir noe stor fare, så sant ikke en eller begge ligger i voldsom S eller Z formasjon... Som det går frem av bildene er det en liten vegg som skiller av nederst ved føttene ved setene foran.

Man får jo mye mer avstand mellom setene og albuerom med denne løsningen. Så jeg syns dette ser meget bra ut og tror ikke beinflørting med naboen blir noe stor fare, så sant ikke en eller begge ligger i voldsom S eller Z formasjon... Som det går frem av bildene er det en liten vegg som skiller av nederst ved føttene ved setene foran.
Enig. Ut i fra hvsa jeg har lest av tester sitter man fysisk lengre fra hverandre når setene står i vinkel. Logisk nok;)

Ser naa paa mine 5 bookinger via MUC fra DXB at disse A333 maskinene kommer opp med ny konfigurasjon (det vil si midtsetene paa raad 27 er "borte")

Det blir spennende - tre av dem er business og to av dem paa apekatt. Den ene paa apekatt skal jeg faa opp til business og en av de tre andre haaper jeg paa aa faa vippet opp til first.

Last edited:
Hmm.. Jeg gikk akkurat av en spiller ny A330 i München nå med nye C setene. Det rare var at den midterste raden var av den nye V formen, mens vindusradene så meget bra ut og var parallelle vendt mot vinduene.. Ser fram til mange 3a turer der fremover.

Hmm.. Jeg gikk akkurat av en spiller ny A330 i München nå med nye C setene. Det rare var at den midterste raden var av den nye V formen, mens vindusradene så meget bra ut og var parallelle vendt mot vinduene.. Ser fram til mange 3a turer der fremover.

Her er det flere som bekrefter, lurte på om jeg så feil: http://www.flyertalk.com/forum/mile...-new-business-class-brand-new-a330-300-a.html

Har mer sans for denne valgmuligheten når man reiser uten kona.

Noen som vet om det finnes en internettside som holder oss oppdatert over hvilke fly som er oppgradert?

BF:fly

Back