Lufthansas kapasitet på SVG?

Helganes

ScanFlyer Blue
Lufthansas kapasitet på SVG?

Noen som vet hvordan Lufthansa gjør det på Sola for tiden. KLM og SAS har kjørt opp kapasiteten med større fly til henholdsvis AMS og CPH, mens det virker som LH står på stedet hvil til FRA. Har kundegrunnlaget stagnert for LH? Slotrestrictions på FRA? Mangel på større fly?

Any input mottas med takk!
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Hva er grunnen til at LH har nedgradert materielet på SVG ruten fra B735 til E190? Dårlig belegg?
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Hva er grunnen til at LH har nedgradert materielet på SVG ruten fra B735 til E190? Dårlig belegg?

Ikke nødvendigvis en stor nedgradering dette. Nå husker jeg ikke i detalj hvor mange seter LHs 735 hadde, men mener den var rett over hundre, med andre ord et krav om 3 stk i kabinen. Embraeren tar maksimum 100, her sparer man med andre ord lønnskostnader på en ansatt på hver eneste flygning. Dessuten var det vel kun kveldsflygningen som ble fløyet med 735, så en stor nedgradering er det jo ikke.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

LH går vell med 70-80 pax på de fleste avgangene kan jeg tenke meg, har ikke noe eksakt tall.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

LH går vell med 70-80 pax på de fleste avgangene kan jeg tenke meg, har ikke noe eksakt tall.

3 ganger om dagen ja.
Mens KL flyr med 150+ til AMS 4 ganger pr dag.
Ingen tvil om hvem som er vinneren her.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Grunnen til nedgradering er utfasing av 8 stykker 735 fra LH pluss at det gjöres tunge MX sjekker pa alle 737CL hos LH, blant annet med Window Belt Replacement. God mulig at 737 kommer tilbake til SVG, men personlig ser jeg ikke det, rett og slett fordi kapasitaeter trenges andre steder...
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Grunnen til nedgradering er utfasing av 8 stykker 735 fra LH pluss at det gjöres tunge MX sjekker pa alle 737CL hos LH, blant annet med Window Belt Replacement. God mulig at 737 kommer tilbake til SVG, men personlig ser jeg ikke det, rett og slett fordi kapasitaeter trenges andre steder...

Mulig dette blir litt Off Topic, men er LH i ferd med å fase ut hele 737CL flåten (B737-4/500) eller er det meningen å beholde noen av flyene i lengre tid fremover?
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Mulig dette blir litt Off Topic, men er LH i ferd med å fase ut hele 737CL flåten (B737-4/500) eller er det meningen å beholde noen av flyene i lengre tid fremover?

Lufthansa har ikke 737-400, men 737-300 og -500. Noen av disse skal ut, men de fleste skal fortsette i flåten i flere år og har også blitt oppgradert med nytt interiør. Selskapet har per i dag 33 737-300 og 25 737-500, i tillegg står fem 737-500 på bakken.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Lufthansa har for øvrig også hatt en nedgradering i Bergen - fra Embraer 190/195 til CRJ-700.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Mulig dette blir litt Off Topic, men er LH i ferd med å fase ut hele 737CL flåten (B737-4/500) eller er det meningen å beholde noen av flyene i lengre tid fremover?

Kun -300 og -500 (ikke -400) å finne hos LH. Tror de har tenkt å fly -300 en stund til, de har jo byttet seter.

http://konzern.lufthansa.com/en/themen/nek.html

Angående -500 er jeg litt usikker, men som påpekt ovenfor fases noen ut.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Det største problemet til LH på SVG, må være punktligheten. Jeg kan ikke forstå hvordan et selskap kan ha en punktlighet på 25% (oktober), med en gjennomsnittlig forsinkelse på over 40 minutter. Da forstår jeg godt at passasjerene rømmer.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Lufthansa er forsinket i skrivende stund. 874 er forsinket ut fra Frankfurt. Ser at cate er closed der nede nå så da er den vel snart på vei.

Skal avgårde med 875 men har heldigvis ingen connection videre i dag. Men ja, punktligheten er et problem. Frankfurt er definitivt ikke førstevalget når jeg skal videre ut i verden.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Er altfor mye teknisk med disse Jungeljetene.
Hverken LH eller KLM er fornøyd med ERJ.
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Det største problemet til LH på SVG, må være punktligheten. Jeg kan ikke forstå hvordan et selskap kan ha en punktlighet på 25% (oktober), med en gjennomsnittlig forsinkelse på over 40 minutter. Da forstår jeg godt at passasjerene rømmer.

Enig! For noen år siden uttalte Lufthansas sjef i Norge (evt. Norden?) at ruten til Stavanger var blant de beste regionalrutene i systemet, dvs. med best inntjening pga mange fullprisbetalende. Er Lufthansa blitt så stort at Stavanger-ruta blir for marginal til at de vil prioritere med bedre punktlighet og frekvens? Som nevnt av andre: Ingen tvil om at KLM vinner denne kampen! Kanskje LH burde satse på en rute til MUC med tanke på bedre punktlighet dersom FRA blir for uberegnelig?
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Vent...? Et TYSK selskap er kronisk forsinket fra en NORSK flyplass? (den mest punklige av alle de punktlige norske flyplassene til og med :p ) Jaja, sånn kan det gå :p
 
Re: Lufthansas kapasitet på SVG?

Mulig dette blir litt Off Topic, men er LH i ferd med å fase ut hele 737CL flåten (B737-4/500) eller er det meningen å beholde noen av flyene i lengre tid fremover?

55 stykker 733/735 star mot slutten av dekaden. 8 stykker 735 er alrede eller er i ferd med a bli faset ut.

Alle 737CL som star far den nye cabinen plus Window Belt Replacement. Av de 8 735 som gar blir 7 scrapped...
 
Back
Top