• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansas Helvetesflight, LH499

Sådanne ting sælger jo aviser,
på billedet synes jeg det ser ud til at pax i denne sektion tager situationen roligt.
At en B747 lander på Lajes er jo usædvanligt og LH har jo ikke staff dernede som kan
håndtere en sådan sag og jeg tror helt sikkert ikke at de lokale folk har vist hvad de skulle gøre. De skal jo have info fra crew, og det kan det jo tyde på at crew ikke har gjort tydeligt nok.
Det er nok ikke det sidste vi har hørt/læst om denne sag
hilsen Ole

Da flyet tok bakken svaiet og vinglet det, men stoppet kontrollert.
Hjelpe meg, hva skal være det neste? At det åpnes "hull" på siden av motorene rett etter landing? Hvordan skal dette gå?

;)

.. skildret av en krigskorrespondent fra en britisk tabloidavis .. Oioioioi ... :D

Ikke rart det blir overskrifter av slikt!

Men som vanlig er jo høydepunktene i kommentatorfeltet ...

Ikke bare lest. også opplevd de selv. Var nødt til å reise med et SAS fly fra London til Oslo en gang på 90 tallet, og da var det et sete på flyet som var så løst at når passasjeren satt seg i det, ramlet det bakover. Så kom det en "tekniker" ombord, skrudde en noen digre skruer og sa "alt ok, nå kan dere dra".... Ja så fløy vi da.. men jeg må si jeg var rimelig skremt av at flyene til SAS ble reparert på denne måten. Så siden den turen, har jeg aldri våget å fly med SAS igjen.

Dæven - han skrudde inn noen digre skruer? Og det ordnet problemet? Han ventet vel ducttape, han da ... :lol:

Det er godt man ikke har et Discuskonto, eller hva man skall ha for å kommentere dette. For den kommentaren du linker til MOW, den er bare alt for tåpelig!

Jeg reagerte også sterkest på at flyet svaiet og vinglet når det traff bakken.
Det skal jo ikke fly gjøre overhodet !!!!!!

.. skildret av en krigskorrespondent fra en britisk tabloidavis .. Oioioioi ... :D

Dæven - han skrudde inn noen digre skruer? Og det ordnet problemet? Han ventet vel ducttape, han da ... :lol:

Hehe hva er vel egentlig et fly satt sammen av om det ikke er skrudd/boltet sammen? Gaffatape? Tapetlim? Har selv opplevd tekniske problemer som ble oppdaget under taxing på nettopp et Lufthansa fly. Returnerte da til gate for å få problemet fikset. Vi ble om lag tre timer forsinket. Viste seg at det var et annet fly fra Turkish Airlines (Dette var på ADB) som hadde tekniske problemer samtidig så Lufthansen var ikke akkurat førstepri for de tyrkiske teknikerne som var på jobb. Var en ventil på en av motorene som var et problem med. Landet helt trygt i MUC.

De kom rundt med drikke mens vi ventet. Uansett - det er veldig få som dør i flyulykker i 2013 med tanke på hvor mange fly som er i lufta til enhver tid. Det skyldes ekstrem fokus på sikkerhet i alle ledd. At Lufthansa og andre selskap tar dette seriøst er bra.

Hehe hva er vel egentlig et fly satt sammen av om det ikke er skrudd/boltet sammen? Gaffatape? Tapetlim? Har selv opplevd tekniske problemer som ble oppdaget under taxing på nettopp et Lufthansa fly. Returnerte da til gate for å få problemet fikset. Vi ble om lag tre timer forsinket. Viste seg at det var et annet fly fra Turkish Airlines (Dette var på ADB) som hadde tekniske problemer samtidig så Lufthansen var ikke akkurat førstepri for de tyrkiske teknikerne som var på jobb. Var en ventil på en av motorene som var et problem med. Landet helt trygt i MUC.

De kom rundt med drikke mens vi ventet. Uansett - det er veldig få som dør i flyulykker i 2013 med tanke på hvor mange fly som er i lufta til enhver tid. Det skyldes ekstrem fokus på sikkerhet i alle ledd. At Lufthansa og andre selskap tar dette seriøst er bra.

Du skulle bare vist, det er stor sjanse for at teknikerene brukte skruer nå de fikset motoren også...

Han som skriver er trygda troll, som bruker dagene på å skrive eder og galle om SAS i en bråte med nettaviser som tillater bruk av Disqus.

Trist liv :)

Back