Lufthansa og 747-8i

Re: Premiere for 747-8 13.02.11

Noen som vet hvilke ruter 748i skal settes inn på?

Ikke annonsert ennå, men rktene sier Washington blir først rute, etterfulgt av India og Los Angeles

Washington er nå bekreftet som første destinasjon:

Lufthansa has revealed that Washington-Dulles Airport will be the first international destination served by the Boeing 747-8.

http://www.flightglobal.com/news/articles/dulles-to-see-first-lufthansa-747-8-service-370158/
 
Re: Premiere for 747-8 13.02.11

Blir det annehver dag i starten til IAD, eller klarer de alle avganger med 747-800? Vil den hete 748 i rutetabellen. Funnet ledig bonustur med 744 i juni til iad, men vil jo helst ha ny maskin.
 
Re: Premiere for 747-8 13.02.11

Blir det annehver dag i starten til IAD, eller klarer de alle avganger med 747-800? Vil den hete 748 i rutetabellen. Funnet ledig bonustur med 744 i juni til iad, men vil jo helst ha ny maskin.

FRA-IAD er kort nok til at en maskin klarer en tur-retur på 24 timer. Men det kan vel være mulig de kanskje vil legge inn litt slakk i starten?
 
Re: Premiere for 747-8 13.02.11

Hvordan blir R-klasse her. Samme som 380, tynne seter, 31" og B-vare på AVOD ?

Klager ikke på 380 turen til SIN, siden vi begge hadde 3 eller 4 seter hver vei. Men vil velge bort LH 380 framover, hvis ikke rock-bottom tilbud.. Som SIN til 3.900^_^
 
Re: Premiere for 747-8 13.02.11

Da melder Boeing at de skal ha levert første maskin til Lufthansa. Dog forstår jeg det slik at Lufthansa skal mekke litt på kjerra, før det blir en sermoni og avgang fra Seattle 1 mai

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2232
EVERETT, Wash., April 25, 2012 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) has delivered the first 747-8 Intercontinental passenger airliner to Deutsche Lufthansa AG, beginning a new era for the world's most recognized airplane, and beginning a new era of increased efficiency, stronger environmental performance and greater enjoyment for Lufthansa and its passengers.
 
Da melder Boeing at de skal ha levert første maskin til Lufthansa. Dog forstår jeg det slik at Lufthansa skal mekke litt på kjerra, før det blir en sermoni og avgang fra Seattle 1 mai

Da er'n på vei. Dukker vel opp på Flightradar24 på morgenkvisten ute i havet et sted. Callsign DLH748.
 
Re: Premiere for 747-8 13.02.11

Da er'n på radaren til Lennart, uti Nordsjøen, kl 07:00
 
Nå er de første fem rutene annonsert, men Lufthansa har gått ut å sagt litt om hvor de tenker seg å bruke 747-8i og A380 fremover. Kort fortalt har de omtrent like mange first og business-seter i de to flyene, mens det er vesentlig flere economyseter i A380. Således vil 747-8i først og fremst bli brukt til ruter med høyt business etterspørsel, men hvor det er færre economy passasjerer. Mens der hvor det også er et større behov for economyseter vil A380 bli satt inn

http://www.flightglobal.com/news/ar...and-economy-class-markets-with-747-8i-371455/
Lufthansa will use its new Boeing 747-8Is to tackle long-haul markets where demand is weak for economy class seats. This is because the stretched jumbo slots into the German carrier's fleet beneath the Airbus A380, offering around 160 fewer economy seats but a comparable level of premium capacity.
 
Nå er de første fem rutene annonsert, men Lufthansa har gått ut å sagt litt om hvor de tenker seg å bruke 747-8i og A380 fremover. Kort fortalt har de omtrent like mange first og business-seter i de to flyene, mens det er vesentlig flere economyseter i A380. Således vil 747-8i først og fremst bli brukt til ruter med høyt business etterspørsel, men hvor det er færre economy passasjerer. Mens der hvor det også er et større behov for economyseter vil A380 bli satt inn

http://www.flightglobal.com/news/ar...and-economy-class-markets-with-747-8i-371455/

En ganske interessant artikkel. Legger merke til at flyet underperformer, men likevel
its efficiency is close to the much larger A380 in Lufthansa's fleet, in seat/mile cost terms: "We believe we will get very close - not quite [equal] - to the A380."

Dette er litt spesielt, siden 748 går i en low-density config, med samme antall premium og 160 færre økonomiseter og vesentlig bedre cargo-kapasitet. Seatmile-cost går jo i taket med en slik config, det hadde vært interessant å se tallene dersom flyene var konfigurert med lik prosentvis fordeling mellom Y/C/F.

Fra fly nr 11 skal fuelburn bli bedre, det kommer om et par år.

Også litt overraskende at Lufthansa velger å bruke flyet på forholdsvis korte ruter, der kanskje ikke drivstoffbesparelsene i forhold til 744 er de største. De ser kanskje mer på potensielt høyere inntekter enn drivstoffbesparelse, og med få fly i flåten er det fint med ruter som kun krever en maskin.
 
Back
Top