• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa kansellerer leveranse av en 747-8i

Desk pilot

ScanFlyer Crusty
Lufthansa er tydeligvis ikke fornøyd med et eksemplar av 747-8i som ble brukt av Boeing i sertifiseringsprogrammet. Boeing og LH er enige om at denne maskinen skal beholdes av produsenten. De øvrige leveransene vil gå som planlagt.

Lufthansa has formally cancelled a Boeing 747-8I order after the manufacturer asked to retain the respective aircraft for internal purposes.

The aircraft in question, RC021, which is registered N6067U, was part of Boeing's three-strong flight-test fleet and used to test cabin systems such as air conditioning, galley and lighting equipment.

http://www.flightglobal.com/news/articles/lufthansa-cancels-order-for-747-8i-test-aircraft-380622/
 
Last edited:
Lufthansa er tydeligvis ikke fornøyd med et eksemplar av 747-8i som ble brukt av Boeing i sertifiseringsprogrammet.

Det er da vitterlig ikke det som står i artikkelen ...

Lufthansa has formally cancelled a Boeing 747-8I order after the manufacturer asked to retain the respective aircraft for internal purposes.
 
Ja, dette er helt og fullt min tolkning ut fra hva som står lenger ned i artikkelen:

Lufthansa says that it has decided, in the meantime, to cancel its order for RC021 "purely due to reasons of flexibility" but that the remaining balance of 15 747-8Is would be delivered as planned until 2015. The airline adds, however, that it might order a "factory-new" 747-8I at a later stage.
 
Back
Top