Lufthansa legger ned Frankfurt-Stavanger

Som pax på denne siste flighten, for nå i hvert fall, så kan jeg fortelle hva som skjedde om bord for å bemerke dette; ingen verdens ting.
Eneste forskjellen fra en vanlig flight var at det var en SK-ansatt med kamera som skulle få med seg denne siste flighten, samt ankomsten av siste IAH-SVG flight. Og at crewet som kom med siste fly i går ble med hjem på denne flighten, i sivil.

Hvis noen av dem som stod på spotterplattformen leser dette, så kan de kanskje legge ut et bilde eller 2 av denne flighten?

Håper at LH kommer tilbake igjen når det går bedre med oljå.
 
Va det fult i flyet?
Har prata med en crew for ca en uke siden det pleide å være ca 50 til 70 passasjer på hvert flight... få passasjer synes den crewpersonen.
 
Va det fult i flyet?
Har prata med en crew for ca en uke siden det pleide å være ca 50 til 70 passasjer på hvert flight... få passasjer synes den crewpersonen.
Var ikke overfylt nei, 50 hørtes ikke ut til å være på jordet.
Litt synd at det ikke var planlagt noe, ja. Men man pleier vel ofte ikke å markere at man slutter å fly til et sted...?
Details :p
Nuvel, noen bilder ble det. Hilsen den SK-ansatte med kamera ;)
http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1021078
:up:
 
Forbaska at den ruten forsvant. Da blir det en flyvning mer for å komme seg hjem fra Angola nå på mandag.

Kommer til å savne LH

Og det var Air France som fikk æren av å frakte meg til Angola, og den forsvant jo også:(
 
Men kanskje det er "feil" allianse for A-380?! ;)

Det er det definitivt for meg, og da har man (ja et i-landsproblem), et ekstra stopp hvis man ikke kan fly direkte til FRA fra SVG og ut i verden! :)
 
Kjjipt at hansa legger ned her slik som de gjorde i Bergen også...

Men for å legge en positiv spinn på det ; Hvis en må innom Køben nå på vei til Frankfurt så blir det jo mer poeng på kontoen :D
 
Va det fult i flyet?
Har prata med en crew for ca en uke siden det pleide å være ca 50 til 70 passasjer på hvert flight... få passasjer synes den crewpersonen.


Det er ikke så lavt belegg med tanke på at de brukte et lite fly. Men uansett så er det 300-400 passasjerer daglig, noe som burde være godt nytt for BA og KL.
 
Da har Stavanger mistet både Lufthansa (FRA), Air France (CDG) og SAS til Houston. Trist, men samtidig er det jo ikke overraskende at SVG rammes hardest av sterkt fallende oljepris med påfølgende nedkjøling av norsk økonomi. BA og KL vil nok nyte godt av at konkurransen blir betydelig mindre. På en annen side skal det bli spennende å se om Turkish Airlines realiserer sine planer om en rute fra SVG til IST. Dette kan være en veldig god anledning for TK, som har vist at det er et selskap som ikke er redd for å satse i nedgangstider.
 
Reiste med morgenflyet med LH nå på onsdag (21.okt). Sikkert rundt 50-60 pax i en CRJ-900 fly. 2 i business inkludert meg.
 
Jeg har reist som en helt med Lufthansa fra Stavanger siste året. Jeg har merket en markant nedgang i pax etter at de annonserte at de legger ned ruten. Men mitt inntrykk av belegget ombord at det har vært nogenlunde jevnt med det jeg opplever hos SAS til CPH, så er egentlig litt forundret over at de ikke får det til å gå rundt.

Synes at det er veldig synd fordi Stavanger mister mange muligheter til å komme seg effektivt ut i europa, et område Lufthansa og Frankfurt langt overgår SAS, AMS (KLM) og LHR (BA). Dette er som jeg har skrevet en gavepakke til gjenstående aktører på SVG når det nå i løpet av en uke forsvinner 500 daglige seter utenriks.
 
Jeg har reist som en helt med Lufthansa fra Stavanger siste året. Jeg har merket en markant nedgang i pax etter at de annonserte at de legger ned ruten..

Husk at det ikke er belegget som er avgjørende, men inntekten. Det er ikke noe problem å selge ut et fly bare prisen er lav nok. Når fullpris-paxen forsvinner, blir det vanskelig å drive lønnsomt ...
 
Da har Stavanger mistet både Lufthansa (FRA), Air France (CDG) og SAS til Houston. Trist, men samtidig er det jo ikke overraskende at SVG rammes hardest av sterkt fallende oljepris med påfølgende nedkjøling av norsk økonomi. BA og KL vil nok nyte godt av at konkurransen blir betydelig mindre.


Det stemmer, men jeg blir ikke overrasket hvis vi ser flere andre norske byer fremover vil oppleve kutt, spesielt fra utenlandske aktører
 
Det stemmer, men jeg blir ikke overrasket hvis vi ser flere andre norske byer fremover vil oppleve kutt, spesielt fra utenlandske aktører

Det er jeg redd du kan få rett i Someone! Klart at det får ringvirkninger når det er nedgang i oljeindustrien for mange andre bransjer.

Og en tanke som slo meg nå, det er det kjøpesterke som mister jobben, hvilket kan få konsekvenser for de som lever av de kjøpesterke. Det vil si at det kanskje blir en ferie mindre, eller noen færre resturantbesøk osv...

Bare et tankestrø....
 
Det er jeg redd du kan få rett i Someone! Klart at det får ringvirkninger når det er nedgang i oljeindustrien for mange andre bransjer.

Og en tanke som slo meg nå, det er det kjøpesterke som mister jobben, hvilket kan få konsekvenser for de som lever av de kjøpesterke. Det vil si at det kanskje blir en ferie mindre, eller noen færre resturantbesøk osv...

Bare et tankestrø....

Med fare for å spore helt av: Det sendes nå ut permisjonsvarsler fra bilforhandlere og bilverksteder i Stavangerområdet......
 
Back
Top